egr taas, 900c

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tehave
"Turbo"
Viestit: 234
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 22:36
Paikkakunta: Forssa

egr taas, 900c

Viesti Kirjoittaja tehave »

Eli olen tältä foorumilta poiminut kuvia ja 175cdus pdf dokumenttejä ja alipaineletkut menevät oikein.

Ja ilokseni huomasin että pakokaasu ei kierrä egr:n kautta kaasuttimelle.
Paitsi jos irrottaa sen lyhyen letkun imusarjasta joka menee samalle liittimelle sen paksun letkun kanssa jonka läpi pakokaasu kulkee, silloin alkaa tupruttaa savua siitä paksusta letkusta, muuten tilanne on se monen toivoma, että ei kierrä, ei vaikka kone oli lämmin ja kaasutteli.

Onko jotain rikki, miten nyt voisi varmistaa että se pakokaasu ei tulevaisuudessakaan kierrä, koska alipaine letkujen tulppaaminen aiheuttaa siis sen että pakokaasu alkaa kiertää.

Vai irrotanko sen alipaineletkun ja antaa egr-venttiilin olla koko ajan auki?
Sehän kai nopeuttaisi lämpenemistä mutta mistään ei löydy, että mitä se tekee kulutukselle, päästöille?
Päästöt menee tällä hetkellä kirkkaasti läpi.
Ajoa vain?
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
neville
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: To Joulu 27, 2007 13:23

Re: egr taas, 900c

Viesti Kirjoittaja neville »

Tuttavani on poistanut tuon laitteen kokonaan käytöstä,(tukossa ja toimimaton kun muutenkin oli) eikä se minun ymmärtääkseni ole haitannut millään tavalla moottorin toimintaa.Noin kuuteen vuoteen voisi hyvin uskoa haittavaikutusten tulleen ilmi,jos niitä olisi.
Vastaa Viestiin