Terve!
Eli Vaihdoin uuden ohjauspainesäätimen vanhan tilalle. Tarvitseeko seokset säätää uudelleen? Menevätkö jotenkin persiilleen tuon vaihdon jälkeen?
Muuten pelaa ihan hienosti, mutta kylmänä nykii hieman ja kierrokset laskevat noin 600 rpm. Kaasun painaminen auttaa jonkun verran.
Satkun seoksista
Satkun seoksista
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: Satkun seoksista
Seoksia ei kai pysty säätämään. Jos ihan kylmänä kylmänä temppuilee niin silloin kannattaa varmaan tarkistaa ne starttiapuosat, lisärikastussysteemit, mitänenytoli
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Satkun seoksista
Niin kai, tai sitten pystyy...Kovin montaa ohjauspainesäädintä en ole 16venttiilisissä satkuissa nähnyt, joten kyseessä lienee 8-tappinen kone, jolloin seoksia säädetään, eksoottista kyllä, K-jetin määräjakajassa olevasta seosruuvista. Ruuvin kääntäminen edellyttää pitkähköä 3mm kuusiokoloavainta ja ruuvi siis löytyy siitä ruiskuputkien lähdön ja sen ison kumisen imulurttanan välissä olevan ohuen putken pohjalta.Ääni kirjoitti:Seoksia ei kai pysty säätämään.
Seokset todella voi mennä pieleen ohjauspainesäätimen vaihdon jälkeen, mikäli vanhaa (rikkinäistä) ohjauspainesäädintä on kompensoitu seosruuvilla.
Korvakuulolla seosten säätö on helppoa kuin heinänteko. Käännä normaalilämpimällä koneella seosruuvia ensin vastapäivään (oliko se nyt laihan suuntaan) kunnes melkein tukehtuu. Sitten ruuvaa seosruuvia myötäpäivään hiljalleen, kunnes taas meinaa tukehtua. Sen jälkeen käännä ruuvi näiden ääripäiden keskelle. Normaalisti näiden ääripäiden väli on max. 1 - 1,5 kierrosta, eli maltillista ruuvausta...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84