16v käynniatyminen
16v käynniatyminen
Joku viisaampi voisi varmaan antaa vinkkejä.Saappi vaatii kylmänä ja etenkin lämpimänä mielestäni kohtuuttoman pitkän starttaamisen.Aikaisemmat 8-venttiiliset kaasaripelini lähtivät ennen kuin kone oli pyörähtänyt kunnolla kierrostakaan,mutta tämä ruutta vaatii 5-10 sekuntia sahaamista kylmänäkin.Pari kertaa on jättänyt kuumana lähtemättä kokonaan.Tupakin mittainen tauko ja taas mennään.Tulpat ostin,mutta jätin vaihtamatta,koska olivat samat kuin käytössä olevatkin jotka vaikuttivat ihan kunnollisilta (NGK,lämpöarvo 5).Olisko 330000 ajetussa kenties puola väsähtänyt?Muuta syytä en keksi,sillä kärry pelaa muuten kuin enkeli ja polttoaineen kulutuskin on kohtuullinen,ainakin jos vertaa vanhoihin kaasaripeleihini.Pikku vinkit olis paikallaan.Kyseessä on siis -90 900i 16v.
Pelle
9000CS 2.0t -97
9000CS 2.0t -97
Re: 16v käynniatyminen
Onko muita oireita?
mitä tekee mitä ei tee?
Huoltohistoria ja vaihdetut osat vikalistan kanssa aikajärjestyksessä saattaisi auttaa lähemmäs tai sulkea vaihtoehtoja pois.
16-V satku ei ole vahvimpia alueitani mutta pari villiä arvausta tonnarikokemuksista.
Virranjakajan kansi oikein päin ja sisältä puhdas?
Bensapumppu lienee tuolla matkalla vaihdettu, mutta väsyneet venttiilit laskee polttoaineputkiston tyhjäksi?
Jos oireina myös yleistä tehottomuutta eikä tahdo käydä yli 3000,
bensapumpun liitin löysällä pumppuämpärin päältä tai pumpun liitoksesta?
Tuossa tapauksessa käy sitä laihemmalla mitä enemmän on kierroksia, se näkyy selkeästi jo pakokaasuanalyysissä.
Onko laite ajalta ennen katalysaattoria?
mitä tekee mitä ei tee?
Huoltohistoria ja vaihdetut osat vikalistan kanssa aikajärjestyksessä saattaisi auttaa lähemmäs tai sulkea vaihtoehtoja pois.
16-V satku ei ole vahvimpia alueitani mutta pari villiä arvausta tonnarikokemuksista.
Virranjakajan kansi oikein päin ja sisältä puhdas?
Bensapumppu lienee tuolla matkalla vaihdettu, mutta väsyneet venttiilit laskee polttoaineputkiston tyhjäksi?
Jos oireina myös yleistä tehottomuutta eikä tahdo käydä yli 3000,
bensapumpun liitin löysällä pumppuämpärin päältä tai pumpun liitoksesta?
Tuossa tapauksessa käy sitä laihemmalla mitä enemmän on kierroksia, se näkyy selkeästi jo pakokaasuanalyysissä.
Onko laite ajalta ennen katalysaattoria?
Jäsen 2916
Puhelimella 0503540288
Puhelimella 0503540288
Re: 16v käynniatyminen
Tehoa piisaa ja kiertää iloisesti ainakin kuuteen tuhanteen.Ajattelin itsekin,että josko kestäis hetken ennenkuin saa bensaa,mutta kyllähän sähköpumppu lyö täydet paineet varmaan heti.Ja yön yli seisseenä todellakin lähtee nopeammin käyntiin kuin lämpimänä.Siinä mielessä epäilen puolaa.
Pelle
9000CS 2.0t -97
9000CS 2.0t -97