90:sen varusteluerot
90:sen varusteluerot
Noita foorumin kauneimpia 90:siä katsellessa huomasin että 5Speed malleissa on nuo puskurin jatkeet ja etuspoileri. Onkos muita eroja tuohon 4 vaihteiseen karvalakkimalliin nähden?
Re: 90:sen varusteluerot
Ei tuo etuspoikka sentään vakiovaruste ole 5-vaihteisessa? Omassa 5-vaihteisessa ainut ero 4-vaihteiseen oli että siinä oli kierroslukumittari.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: 90:sen varusteluerot
Taisi olla pyyhkijöiden tihkuasentokin ökymallin vakiovarusteena, ja kait oikein matalaprofiilirenkaat, olikohan 70-profiiliset tms?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: 90:sen varusteluerot
Taitaa sitten olla aika kirjavaa tuo varustelu. Oma -87 on 4 vaihteinen, ilman puskurinjatkeita,spoileria ja tihkukytkintä. Mutta kierroslukumittari löytyy. Jostakin luin että -87 olis vakiona 5 vaihdetta mutta erikoistilauksesta sai 4.
Re: 90:sen varusteluerot
Meillä oli ennen -87 mallin 5-vaihteinen noppa ja siinä oli varusteina kierroslukumittari, etuspoileri, pyyhkijöiden tihkuasento, kattoluukku ja keskikonsoli jossa oli radio. Ja varmaankin myös nuo matalaprofiiliset renkaat.
Ihan mukavasti varustetta siis
Ihan mukavasti varustetta siis
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: 90:sen varusteluerot
5-vaihteisessa oli minun käsittääkseni vakiovaruste tuo etuspoileri. Omissa omistamissani 90:ssä oli molemmissa kierroslukumittari ja olivat 4-vaihteisia ja 87 malleja mutta ei olleet varustettu etuspoilerilla koska olivat 4-vaihteisia malleja. Myös muistikuva sanoo että jokaisessa ysikympissä on ollut tuo kierroslukumittari vakiona mutta keskikonsoli on erilainen 87 mallisissa. Lisävarusteena on ainakin ollut myös kattoluukku. Lumikko mallia unohtamatta ollenkaan
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: 90:sen varusteluerot
Ihan selkeää tuo on. 1985 5-vaihteisessa eroa 4-vaihteiseen:
- tihkukytkin
- kierroslukumittari
- aerodynaamisesti muotoillut puskurinjatkeet ja etu'spoileri' (joka taisi olla yhtä palaa etummaisten puskurinjatkeiden kanssa)
- 185/65 SR 15 matalaprofiilirenkaat 5,5" vanteilla
4-vaihteisessa rengaskoko oli ainakin 1985 165 R 15 ja vanneleveytenä 5". Molempien versioiden vanteet kuitenkin ulospäin samannäköiset ja samoilla pienillä teräskapseleilla.
4-vaihteisen hinta 1985 81900 mk, 5-ovisen 85500.
5-vaihteiseen oli lisäksi mahdollista saada tehdastilauksena metalliväri ja kattoluukku. 4-vaihteiseen ei ainakaan kattoluukkua ollut hinnoiteltu, metalliväristä en ole varma.
Tuo ng900aeron mainitsema 70-profiilinen matalapainerengas (kevyestivierivä Nokia Rollster 175/70 R 15) oli Saabilla hieman myöhäisempi keksintö, joka korvasi mallivuodesta 1986 alkaen sekä perusmallien 165 R 15 -renkaita että myöhemmin myös 185/65 R 15 -renkaita ainakin 900i:stä. Ihan hyvä valinta Suomen teille, mutta taitavat olla keräilykappaleita nykyään.
Keskikonsoli ei vissiin ollut vakio ainakaan aluksi? Mutta käytännössä jokaisen joka halusi autoonsa radion, oli pakko se ostaa, kun 90:ssä ei oikein muutakaan paikkaa radiolle ollut.
- tihkukytkin
- kierroslukumittari
- aerodynaamisesti muotoillut puskurinjatkeet ja etu'spoileri' (joka taisi olla yhtä palaa etummaisten puskurinjatkeiden kanssa)
- 185/65 SR 15 matalaprofiilirenkaat 5,5" vanteilla
4-vaihteisessa rengaskoko oli ainakin 1985 165 R 15 ja vanneleveytenä 5". Molempien versioiden vanteet kuitenkin ulospäin samannäköiset ja samoilla pienillä teräskapseleilla.
4-vaihteisen hinta 1985 81900 mk, 5-ovisen 85500.
5-vaihteiseen oli lisäksi mahdollista saada tehdastilauksena metalliväri ja kattoluukku. 4-vaihteiseen ei ainakaan kattoluukkua ollut hinnoiteltu, metalliväristä en ole varma.
Tuo ng900aeron mainitsema 70-profiilinen matalapainerengas (kevyestivierivä Nokia Rollster 175/70 R 15) oli Saabilla hieman myöhäisempi keksintö, joka korvasi mallivuodesta 1986 alkaen sekä perusmallien 165 R 15 -renkaita että myöhemmin myös 185/65 R 15 -renkaita ainakin 900i:stä. Ihan hyvä valinta Suomen teille, mutta taitavat olla keräilykappaleita nykyään.
Keskikonsoli ei vissiin ollut vakio ainakaan aluksi? Mutta käytännössä jokaisen joka halusi autoonsa radion, oli pakko se ostaa, kun 90:ssä ei oikein muutakaan paikkaa radiolle ollut.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: 90:sen varusteluerot
Juha96 kirjoitti: 4-vaihteisen hinta 1985 81900 mk, 5-ovisen 85500.
Tarkoitit varmaan 5-vaihteinen?
Re: 90:sen varusteluerot
Hyvä huomioSmyygi kirjoitti:Juha96 kirjoitti: 4-vaihteisen hinta 1985 81900 mk, 5-ovisen 85500.
Tarkoitit varmaan 5-vaihteinen?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm