Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?
Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?
jees elikkä mietityttää et paljonko H-moottorin vakio alakerta kestää tehoa? kärsiikö vakio sisuskaluilla mennä yli 300 hevosen? B-moottorin KOSKEMATON alakerta kesti monta vuotta päivittäistä ajoa melko reiluilla paineilla jotain vähän päälle 200hv..ja sai tänä aikana melko kovalla jalalla lenkkaria.. ahtimena garrettin kolmonen ja bensansyöttönä K-jetti..
mutta mites tuo H-tyyppi? visiona olis rakentaa kahdella T25 (tai muulla samankokoisella) ahtimella ja megaruutalla..
16v olis tietysti paras vaihtoehto viritys hommiin mut moottorit maksaa jonkuverran ja H-koneen aihioita olis varasto pullollaan..eli olis helpompaa alkaa rakentaa uutta myllyä H-tyypistä, tiedä sitten järkevyydestä..
mutta mites tuo H-tyyppi? visiona olis rakentaa kahdella T25 (tai muulla samankokoisella) ahtimella ja megaruutalla..
16v olis tietysti paras vaihtoehto viritys hommiin mut moottorit maksaa jonkuverran ja H-koneen aihioita olis varasto pullollaan..eli olis helpompaa alkaa rakentaa uutta myllyä H-tyypistä, tiedä sitten järkevyydestä..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?
Ei ole B202/201 rajoja vielä ainakaan kai Suomenmaalla löydetty. Kyllä sieltä tehoa saa ilmeisesti ottaa enemmän ulos kun tässä projektissa voisi tulla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?
RALLYCROSSIA vedettiin 750 hepalla. että siihen taitaa olla matkaa, ja kestää ;D
Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?
En ois uskonu et noin kestävä vois olla
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?
Mitä tuolla moottorilla on tarkoitus tehä? Jos sen satkuun/ysiysiin tunget niin toivon mukaan myös vaihdelaatikoita on varasto pullollaangls kirjoitti:jees elikkä mietityttää et paljonko H-moottorin vakio alakerta kestää tehoa? kärsiikö vakio sisuskaluilla mennä yli 300 hevosen? B-moottorin KOSKEMATON alakerta kesti monta vuotta päivittäistä ajoa melko reiluilla paineilla jotain vähän päälle 200hv..ja sai tänä aikana melko kovalla jalalla lenkkaria.. ahtimena garrettin kolmonen ja bensansyöttönä K-jetti..
mutta mites tuo H-tyyppi? visiona olis rakentaa kahdella T25 (tai muulla samankokoisella) ahtimella ja megaruutalla..
16v olis tietysti paras vaihtoehto viritys hommiin mut moottorit maksaa jonkuverran ja H-koneen aihioita olis varasto pullollaan..eli olis helpompaa alkaa rakentaa uutta myllyä H-tyypistä, tiedä sitten järkevyydestä..
Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?
Samaa hulluutta minäkin harrastan. Omassa 99:ssä on t8 pannu, jota tullaan vielä härnäämään monella tapaa lähitulevaisuudessa. Projektitarinastani löytyy tosiaan enemmän, mutta sanottakoon senverran tässä, että alakertaan tulee uudet alkuperäiset ylikokomännät. Jos kerran aletaan virittelemään, niin onpahan alakertakin sitten tiiviimpi jo lähtökohtaisesti.gls kirjoitti:
16v olis tietysti paras vaihtoehto viritys hommiin mut moottorit maksaa jonkuverran ja H-koneen aihioita olis varasto pullollaan..eli olis helpompaa alkaa rakentaa uutta myllyä H-tyypistä, tiedä sitten järkevyydestä..
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?
juu oon seuraillu aina välillä tota sun projektia..hyvä on topicci kuvia myöten..Mertmi kirjoitti:Samaa hulluutta minäkin harrastan. Omassa 99:ssä on t8 pannu, jota tullaan vielä härnäämään monella tapaa lähitulevaisuudessa. Projektitarinastani löytyy tosiaan enemmän, mutta sanottakoon senverran tässä, että alakertaan tulee uudet alkuperäiset ylikokomännät. Jos kerran aletaan virittelemään, niin onpahan alakertakin sitten tiiviimpi jo lähtökohtaisesti.gls kirjoitti:
16v olis tietysti paras vaihtoehto viritys hommiin mut moottorit maksaa jonkuverran ja H-koneen aihioita olis varasto pullollaan..eli olis helpompaa alkaa rakentaa uutta myllyä H-tyypistä, tiedä sitten järkevyydestä..
hyvä jos kestää noinkin paljon, mitä porukka kirjottaa.. hommat on muutenkin vasta suunnittelu asteella, kevät-talvella/kesällä olis tarkoitus touhuta.. vanhasta B-turbosta halkes motarilla mäntä tai jotai ku puristuspaineet hyppäs venttiilikoppaan ja venakopan tiiviste räjähti..
juu ysiysiin tulee ja kyllä, vaihdelaatikoita on nurkat pullollaan.. edellisellä tekniikallakin sain kolme paskaks..jouniCSE kirjoitti:Mitä tuolla moottorilla on tarkoitus tehä? Jos sen satkuun/ysiysiin tunget niin toivon mukaan myös vaihdelaatikoita on varasto pullollaan
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?
Paljonko edellisella tekniikalla sitä voimaa oli? Kai niitä laatikoita rikkoo alkuvaiheessa se murhaava alavääntö, ei kai niinkään isoja tehoja tuottavat koneet. Toki kyllä se isokin teho ne laatikot rikkoo...gls kirjoitti: juu ysiysiin tulee ja kyllä, vaihdelaatikoita on nurkat pullollaan.. edellisellä tekniikallakin sain kolme paskaks..
Itsellä vielä vähän empiiriset testit kesken että auttaako se suuritehoisempi pienemmällä alaväännöllä oleva kone laatikon kestoon. Kone ei vielä ole suuritehoinen mutta aria on saatu vähemmäksi vaan silti tulokset ovat tällä hetkellä aika heikkoja.
Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?
Niin oliko siis B202/201 kone? B, H1 tai H2? Mistähän tämä faktatieto 750hp on peräisin?saabracing kirjoitti:RALLYCROSSIA vedettiin 750 hepalla. että siihen taitaa olla matkaa, ja kestää ;D