Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?

Viesti Kirjoittaja gls »

jees elikkä mietityttää et paljonko H-moottorin vakio alakerta kestää tehoa? kärsiikö vakio sisuskaluilla mennä yli 300 hevosen? B-moottorin KOSKEMATON alakerta kesti monta vuotta päivittäistä ajoa melko reiluilla paineilla jotain vähän päälle 200hv..ja sai tänä aikana melko kovalla jalalla lenkkaria.. ahtimena garrettin kolmonen ja bensansyöttönä K-jetti.. :roll:

mutta mites tuo H-tyyppi? visiona olis rakentaa kahdella T25 (tai muulla samankokoisella) ahtimella ja megaruutalla..

16v olis tietysti paras vaihtoehto viritys hommiin mut moottorit maksaa jonkuverran ja H-koneen aihioita olis varasto pullollaan..eli olis helpompaa alkaa rakentaa uutta myllyä H-tyypistä, tiedä sitten järkevyydestä.. :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Ei ole B202/201 rajoja vielä ainakaan kai Suomenmaalla löydetty. Kyllä sieltä tehoa saa ilmeisesti ottaa enemmän ulos kun tässä projektissa voisi tulla.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?

Viesti Kirjoittaja saabracing »

RALLYCROSSIA vedettiin 750 hepalla. että siihen taitaa olla matkaa, ja kestää ;D
Könsikäs
"Hirsch"
Viestit: 718
Liittynyt: To Touko 21, 2009 13:00

Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?

Viesti Kirjoittaja Könsikäs »

En ois uskonu et noin kestävä vois olla :lol:
15cm matalampi caprice -83
Pontiac safari -87
Buick electra -84
Saab 96 -79
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

gls kirjoitti:jees elikkä mietityttää et paljonko H-moottorin vakio alakerta kestää tehoa? kärsiikö vakio sisuskaluilla mennä yli 300 hevosen? B-moottorin KOSKEMATON alakerta kesti monta vuotta päivittäistä ajoa melko reiluilla paineilla jotain vähän päälle 200hv..ja sai tänä aikana melko kovalla jalalla lenkkaria.. ahtimena garrettin kolmonen ja bensansyöttönä K-jetti.. :roll:

mutta mites tuo H-tyyppi? visiona olis rakentaa kahdella T25 (tai muulla samankokoisella) ahtimella ja megaruutalla..

16v olis tietysti paras vaihtoehto viritys hommiin mut moottorit maksaa jonkuverran ja H-koneen aihioita olis varasto pullollaan..eli olis helpompaa alkaa rakentaa uutta myllyä H-tyypistä, tiedä sitten järkevyydestä.. :)
Mitä tuolla moottorilla on tarkoitus tehä? Jos sen satkuun/ysiysiin tunget niin toivon mukaan myös vaihdelaatikoita on varasto pullollaan
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10286
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

gls kirjoitti:
16v olis tietysti paras vaihtoehto viritys hommiin mut moottorit maksaa jonkuverran ja H-koneen aihioita olis varasto pullollaan..eli olis helpompaa alkaa rakentaa uutta myllyä H-tyypistä, tiedä sitten järkevyydestä.. :)
Samaa hulluutta minäkin harrastan. Omassa 99:ssä on t8 pannu, jota tullaan vielä härnäämään monella tapaa lähitulevaisuudessa. Projektitarinastani löytyy tosiaan enemmän, mutta sanottakoon senverran tässä, että alakertaan tulee uudet alkuperäiset ylikokomännät. Jos kerran aletaan virittelemään, niin onpahan alakertakin sitten tiiviimpi jo lähtökohtaisesti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?

Viesti Kirjoittaja gls »

Mertmi kirjoitti:
gls kirjoitti:
16v olis tietysti paras vaihtoehto viritys hommiin mut moottorit maksaa jonkuverran ja H-koneen aihioita olis varasto pullollaan..eli olis helpompaa alkaa rakentaa uutta myllyä H-tyypistä, tiedä sitten järkevyydestä.. :)
Samaa hulluutta minäkin harrastan. Omassa 99:ssä on t8 pannu, jota tullaan vielä härnäämään monella tapaa lähitulevaisuudessa. Projektitarinastani löytyy tosiaan enemmän, mutta sanottakoon senverran tässä, että alakertaan tulee uudet alkuperäiset ylikokomännät. Jos kerran aletaan virittelemään, niin onpahan alakertakin sitten tiiviimpi jo lähtökohtaisesti.
juu oon seuraillu aina välillä tota sun projektia..hyvä on topicci kuvia myöten.. :)

hyvä jos kestää noinkin paljon, mitä porukka kirjottaa.. hommat on muutenkin vasta suunnittelu asteella, kevät-talvella/kesällä olis tarkoitus touhuta.. vanhasta B-turbosta halkes motarilla mäntä tai jotai ku puristuspaineet hyppäs venttiilikoppaan ja venakopan tiiviste räjähti.. :mrgreen:
jouniCSE kirjoitti:Mitä tuolla moottorilla on tarkoitus tehä? Jos sen satkuun/ysiysiin tunget niin toivon mukaan myös vaihdelaatikoita on varasto pullollaan
juu ysiysiin tulee ja kyllä, vaihdelaatikoita on nurkat pullollaan.. :) edellisellä tekniikallakin sain kolme paskaks..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

gls kirjoitti: juu ysiysiin tulee ja kyllä, vaihdelaatikoita on nurkat pullollaan.. :) edellisellä tekniikallakin sain kolme paskaks..
Paljonko edellisella tekniikalla sitä voimaa oli? Kai niitä laatikoita rikkoo alkuvaiheessa se murhaava alavääntö, ei kai niinkään isoja tehoja tuottavat koneet. Toki kyllä se isokin teho ne laatikot rikkoo...

Itsellä vielä vähän empiiriset testit kesken että auttaako se suuritehoisempi pienemmällä alaväännöllä oleva kone laatikon kestoon. Kone ei vielä ole suuritehoinen mutta aria on saatu vähemmäksi vaan silti tulokset ovat tällä hetkellä aika heikkoja.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Paljonko turbo H-moottorin alakerta kestää voimaa?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

saabracing kirjoitti:RALLYCROSSIA vedettiin 750 hepalla. että siihen taitaa olla matkaa, ja kestää ;D
Niin oliko siis B202/201 kone? B, H1 tai H2? Mistähän tämä faktatieto 750hp on peräisin?
Vastaa Viestiin