Ysisatanen jätti reissuun!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Voihan peijooni! Pitipä yhdelle miehelle sattua sama vika näin useasti.
Bil***** on kyllä huono paikka ostaa mitään toimivaa varaosaa. Itse olen jotain työkaluja sieltä ostanut (niitä 10 vuoden takuulla), mutta autonvaraosat on jäänyt osaltani hyllyyn.

Sen sijaan motonettiin on voinut aina luottaa, osa kamoista on ihan alkuperäislaatua. Tietyt osat (esim. termostaatti) on kyllä haettu suoraan laakkoselta.

Disclaimer: tämä ei sitten ole mikään mainos, ihan omia mielipiteitäni.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
weckeri
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2003 22:13
Paikkakunta: Kerava

Biltema/Motonet

Viesti Kirjoittaja weckeri »

Olikos siinä Bilteman hiilipaketissa joku valmistusvika vai etkö huomannut tarkistaa, että se maaläpyskä saa kontaktia, jos jälkimmäinen syy niin ei kai siitä varaosaa voi syyttää. En puolustele mitenkään em. liikettä, en minäkään sieltä osta kuin polttimoita ja pyyhkijän sulkia ja joitain suodattimia, muut Motonetistä tai paikkakunnan varaosaliikkeestä. Kyllä totuus on, että Bilteman varaosista suurin osa on pelkkää p..skaa vaikka laadunvarmistuksella kehuskelevatkin. Vanha totuus on ettei halvalla saa hyvää eikä köyhällä ole vara ostaa halpaa.
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Jarski kirjoitti:Mulla palaa aina kun starttaan se laturin merkkivalo, mutta kun polkaisee kaasua niin valo sammuu.

Akku taitaa olla finaalissa?
Tähän vielä palatakseni, mulla on seitsemästä satkusta muistaakseni kolme tai neljä tehnyt juuri tuota yllämainittua. Eikä mitään ole tarvinnut tehdä, edellisellä "oikuttelijalla" ajelin reilut 2 vuotta. Olen laskenut tuon polkaisuvalon Saabismiksi. Laske sinäkin ja anna hanaa :wink:
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

kyllä lakkaa stereot ensin toimimasta

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Joku tossa väitti että lakkaa auton ensin toimimasta virran puutteeseen ja stereot vasta sitten sen jälkeen.

Olen eri mieltä.

Meidän yhdestä Saabista 900i 2,1 16V loppu joskus laturin hiilet. Autolla silti ajettiin. Koetettiin sitten kuunnella musiikkia niin ei sieltä mitään kuulu vaikka radion väänsi täysille!

Ei ollut enää niin paljoa virtaa. Auto kyllä vaan kävi ja jaksoi mennä. Noin 8 km jälkeen sammui sitten kun piti kääntyä asvalttitielä pienelle soratielle. Olis pitänyt olla kuskilla kolme jalkaa, että olis pystyny samalla painaan kaasuakin.

Sen jälkeen Saab käynnistyi erittäin pienellä apuvirralla ja jaksoi kotiin.

(tarkoitus ei todellakaan ole parjata tämän kommentin esittänyttä henkilöä, vaan tämä on jäleen yksi todiste siitä mikä Saab on.)
SAAB
Vastaa Viestiin