Sisempien vatarinmaljojen vaihto keskenään

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Sisempien vatarinmaljojen vaihto keskenään

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuommonen homma olis 900S:ään tulossa. Joku varoitteli, että tasauspyörästö putoaa laatikon pohjalle, jos molemmat puolet otetaan yhtäaikaa irti. Saman suuntaisia tietoja on ollut tarjolla muutamilla webbisivuillakin. Mitenkäs tuo homma todellisuudessa on, kun kaverini kertoi ottaneensa 900i -87:sta molemmat puolet kerralla irti, eikä mitään ongelmia tullut? Oliko hänellä siis hyvä tuuri, vai onko tuo tasauspyörästön putoaminen vaan legendaa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Samaa olen kuullut ja omaan H- koneeseen kun tein ko. työtä, tein sen yksi kerrallaan ja huolella...

-H-
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

99:siin tehty kanssa vaihto. Molemmat oli irti yhtäaikaa.... Taidettiin silloinkin varoitella, mutta eipä ollut vaihtiksia laittaa tilalle.....


Hyvin meni, kun varovaisesti hoiteli hommat. Vaarana ahtaus ja huonot hermot.... Kun järki loppuu niin voiman käyttö lisääntyy ja yleensä se vasaralla paukuttelu ja vääntely irrottaa jotain muutakin.... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

oli molemnmat irti

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Joo oli meilläkin molemmat irti ja yhtä aikaa.

Mutta suurta varovaisuutta noudattaen ei mitään sattunut.

Parempi kuitenkin toimia varmanpäälle tälläisessä asiassa.

Elikkä jos olis jotain mitä laittaa sinne tilalle...
SAAB
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Mulla oli visiin ysiysin edellisessä laatikossa suoritettu ko. toimenpide, koska moottorijarrutuksissa piti hurjaa muljutusta, ja se paheni käytössäni jopa siihen asti etten uskaltanut autolla oikein ajaakaan sen verran oudosti auto välillä käyttäytyi. Ongelma korjaantui sitten muuta kautta kun koko laatikko levisi... laatikkotalkoissa vielä varmistin asian, ja olihan siellä maljoissa isot kuopat.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
jupu
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Loka 04, 2003 15:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja jupu »

Riittää kun tunkee sinne esim. harjanvarren pätkän..siis hieman pienemmän esineen kun vetorihlan halkasija.
Vastaa Viestiin