900 kuluttaa ja laiska

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 900 kuluttaa ja laiska

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

tommyww kirjoitti:

mites tuo mittaus tehdään? käy kaikilla pytyillä
Laitetaan boksin ja liittimen väliin välikappele, josta saadaan nauhoittavaan Flukeen mittausignaali. Mittaus tehtiin Karalalla Laukaassa. Mittauksella ei saatu viasta selvyyttä, vaan autoa kokeiltiin toisella immulla (Opelin :oops: ), jossa oli sama sisäinen kytkentä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
tommyww
"Turbo"
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 15:49
Paikkakunta: hki

Re: 900 kuluttaa ja laiska

Viesti Kirjoittaja tommyww »

ohho kuulostaapa helpolta :D kai se sitten on vaa pakko odottaa että joku paikka hajoaa. Ei vaan enään oikeen kehtaa ajaa tolla ku kulutus +20l kaupungissa ja ei mene minnekkään
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 900 kuluttaa ja laiska

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Onko tuossa nyt varmasti kaikki pytyt pelissä...? Kokeile käynnissä ollessa nyhtää yksi kerrallaan tulpanjohdot irti (kannattanee kokeilla samaa suuttimien johdoilla) ja katso muuttuuko käynti. Tosin kyllä päästöissä näkyisi mikäli joku pytty pimeenä. Tulppien kuntoa tutkimalla saattaisi nähdä jos käy törkeän rikkaalla/laihalla.
Ainakin vanhemmat kaasarimallit pystyy käymään pirun nätisti kolmellakin pytyllä...

EDIT: Onko tarkastettu ettei pakoputki ole tukossa...?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
tommyww
"Turbo"
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 15:49
Paikkakunta: hki

Re: 900 kuluttaa ja laiska

Viesti Kirjoittaja tommyww »

tota pakoputki hommaa olen itsekkin ihmetelly, onhan tossa katti. katin ei ainakaan pitäisi olla tukossa oon antanu aika paljon monoa viime ainoina et se lämpenis kunnolla

tyhjäkäynnillä käy hyvin, putkesta ei kuuluu suhahduksia sun muuta. Kohta lähen ostamaan puristussuhde mittauslaitteen, saa nähä jos paineet on kohillaan. :saab:
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
tommyww
"Turbo"
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 15:49
Paikkakunta: hki

Re: 900 kuluttaa ja laiska

Viesti Kirjoittaja tommyww »

Noniin elikkä paineet oli kohillaan. Mitäs seuraavaksi, keinot alkaa olla vähissä :?
:saab:
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: 900 kuluttaa ja laiska

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kokeile toista immua.
Palaahan sulla muuten virtojen kytkeytymisessä ce-valo?

Meinaan vaan että onhan polttimo ehjä?
Kyllä tuollaisella kulutuksella pitäisi jo vikakoodia antaa,Kokeile koodin purkua.

Lambda voisi olla kanssa mennyttä kamaa jos noin paljon kuluttaa.
Sitten tulee vielä mieleen bensanpaineet,vois olla säädin rikki tai paluuputki tukossa.
tommyww
"Turbo"
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 15:49
Paikkakunta: hki

Re: 900 kuluttaa ja laiska

Viesti Kirjoittaja tommyww »

CE valo palaa kun käynnistää ja sammuu heti, eikös immu ja lamda sytytä CE valoa jos on rikki? ja jos se immu tai lamda on mennossa rikki nii ei kai muu auta kun vaan odottaa..
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: 900 kuluttaa ja laiska

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

tommyww kirjoitti:CE valo palaa kun käynnistää ja sammuu heti, eikös immu ja lamda sytytä CE valoa jos on rikki? ja jos se immu tai lamda on mennossa rikki nii ei kai muu auta kun vaan odottaa..
Ei sytytä joka tapauksessa. Omassa tapauksessa ei ollut mitään vikakoodeja.

Yritä saada immua lainaan kokeiltavaksi. Jos löydät numerosarja Immusta, niin laita näkyville, jos jollakin klubilaisella olisi sellainen (loppuosa omassa Aerossa on esimerkiksi 005).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
tommyww
"Turbo"
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 15:49
Paikkakunta: hki

Re: 900 kuluttaa ja laiska

Viesti Kirjoittaja tommyww »

Noniin eli vähän päivtystä tähän, sama vika on vielä.. Vääntää hyvin matalilla kierroksilla mutta heti kun menee yli 3500kierrosta iskee "rajoitin", alkaa nykii ja vauhti hyytyy. Tyhjäkäynnillä kierrättää iloisesti. Ihan sama mikä vaihde päällä niin ei mene yli 3500.. mikä voisi olla? Ei kulje yli 110km/h :D :saab:
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 900 kuluttaa ja laiska

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

paskamaista, voisiko jossai kierrostenrajoittimessa olla vikaa :mrgreen: arvailua(ko) :D
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
tommyww
"Turbo"
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 15:49
Paikkakunta: hki

Re: 900 kuluttaa ja laiska

Viesti Kirjoittaja tommyww »

mut ei se kierrostenrajotin vaikuta siihen et se on niin perk***** laiska.. voiko tossa saabissa olla jonkinlainen limb home systeemi? 8O CE palaa kun laittaa virrat ja sammuu ihan normisti
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: 900 kuluttaa ja laiska

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

tommyww kirjoitti:mut ei se kierrostenrajotin vaikuta siihen et se on niin perk***** laiska.. voiko tossa saabissa olla jonkinlainen limb home systeemi? 8O CE palaa kun laittaa virrat ja sammuu ihan normisti
kerran sammuu normisti eikä vikakoodeja ole niin en uskoisi
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 889
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

Re: 900 kuluttaa ja laiska

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

moi.jos auto on laiska ja vie paljon pensaa niin katso se katti niin sieltä se vika löytyy.(katit tuon ikäisissä 90 prosenttisesti tukossa).
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: 900 kuluttaa ja laiska

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tommyww kirjoitti:
Aaviita kirjoitti:Ilmeisesti se vapaavirtaussuodatin aiheuttaa sen äänen.
ei kai se vv-suodin veturimaista (tsuf tsuf tsuf) ääntä pidä kun kiihdyttää :D immu kunnossa (viimeksi tänään kurkkasin ja ei ollu paskassa) ja luultavasti lamda myös, ei vilauttele CE ja päästöt kunnossa. Ei vikakoodeja. mitäs sitte?

Vähä söi tänää ku jäi 1.6 corollalle :lol: perkl
millä todettu että immu kunnossa ja mitenkä kurkattu että ei ole paskaa?
kyllä vahvasti epäilen joko immua varsinkin kun on vaparisuodatinkin tai lambaadaa..
mistä tuo veturin ääni kuuluu? pako vai imu ääni?jos se imusta kuuluu niin venttiili vaurioonhan se viittaa, jos paolta niin putkeen tai pakosarjaan..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tommyww
"Turbo"
Viestit: 221
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 15:49
Paikkakunta: hki

Re: 900 kuluttaa ja laiska

Viesti Kirjoittaja tommyww »

mikkoimp kirjoitti:
tommyww kirjoitti:
Aaviita kirjoitti:Ilmeisesti se vapaavirtaussuodatin aiheuttaa sen äänen.
ei kai se vv-suodin veturimaista (tsuf tsuf tsuf) ääntä pidä kun kiihdyttää :D immu kunnossa (viimeksi tänään kurkkasin ja ei ollu paskassa) ja luultavasti lamda myös, ei vilauttele CE ja päästöt kunnossa. Ei vikakoodeja. mitäs sitte?

Vähä söi tänää ku jäi 1.6 corollalle :lol: perkl
millä todettu että immu kunnossa ja mitenkä kurkattu että ei ole paskaa?
kyllä vahvasti epäilen joko immua varsinkin kun on vaparisuodatinkin tai lambaadaa..
mistä tuo veturin ääni kuuluu? pako vai imu ääni?jos se imusta kuuluu niin venttiili vaurioonhan se viittaa, jos paolta niin putkeen tai pakosarjaan..

Vapari otettu pois kauan sitten. Paineet kohillaan sylintereissä niin venttiilit ei pitäis vuotaa. Immu puhdistettu rasvanpoistoaineella ja langat siellä sisällä ehjät. Lamdan pitäis sytyttää ce jos rikki. CE valo ei ole koskaan palanut ajon aikana. sammuu ihan normisti kun laittaa virrat.

Itse epäilen et katti olisi tukossa koska kun kiihdyttää yli 2000kierrosta niin huomaa et veto alkaa loppua ja 3500kierroksen kohdalla tulee stop..
SAAB 900i
http://picasaweb.google.com/tommyyww/Sa ... 5196701922
ex 9000turbo cc -90
900i cc -88 airflow
Vastaa Viestiin