900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Minkä koodin antoi ??
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Vasemman etupyörän abs-anturia kertoili vikakoodi ja samaa kertoi yleismittari. Mitäköhän sellainenkin laite maksaa,,,Motonet:in sivuilta en ainakaan osaa löytänyt
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Ei taida löytyä kuin marmooritiskiltä....KIMIR kirjoitti:Vasemman etupyörän abs-anturia kertoili vikakoodi ja samaa kertoi yleismittari. Mitäköhän sellainenkin laite maksaa,,,Motonet:in sivuilta en ainakaan osaa löytänyt
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
vasen etuanturi oli rikki, taas toimii ja hävittämöltä löytyi. Nyt sen moottorivian kimppuun kun katsastuksessa ei mennyt läpi (tyjhäköynnillä liian korkeat päästöt HC)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Se on helppoa kun osaa korjailla viat itse ,eikä ole uusavuton kuin nykyään on tapana...KIMIR kirjoitti:vasen etuanturi oli rikki, taas toimii ja hävittämöltä löytyi. Nyt sen moottorivian kimppuun kun katsastuksessa ei mennyt läpi (tyjhäköynnillä liian korkeat päästöt HC)
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Check Engine-valo nollattu ja vikakoodit olivat:
12231 = sytytyssignaali (ilmeisestii kuuluukin tulla,jos olen oikein ymmärtänyt)
ja
12224= seos rikas, lämmitetty happitunnistin, suuttimet
Auto lähtee käyntiin ja sammuu heti (usein). Toisella yrityksellä käynnistyy ja käy ja kulkee nätisti, eikä check engine valokaan pala. Se syttyy taas sitten, kun sitä huvittaa
Katsastuksessa kierroksilla päästöarvot olivat ihan hyvät, mutta tyhjä käynnillä korkeat. Autoa käytettiin kovemmilla kierroksilla ja sillä ajettiinkin vähän, mutta näiden toimenpiteiden seurauksena arvot vaan nousivat,tosin vikavalo paloi.
Pitäisiköhän koittaa "tuurilla", että kuittaisi valon pihalla ja äkkiä näyttämään, josko toimisi
Yrittänyttä ei laiteta, ainakaan joka kerta
12231 = sytytyssignaali (ilmeisestii kuuluukin tulla,jos olen oikein ymmärtänyt)
ja
12224= seos rikas, lämmitetty happitunnistin, suuttimet
Auto lähtee käyntiin ja sammuu heti (usein). Toisella yrityksellä käynnistyy ja käy ja kulkee nätisti, eikä check engine valokaan pala. Se syttyy taas sitten, kun sitä huvittaa
Katsastuksessa kierroksilla päästöarvot olivat ihan hyvät, mutta tyhjä käynnillä korkeat. Autoa käytettiin kovemmilla kierroksilla ja sillä ajettiinkin vähän, mutta näiden toimenpiteiden seurauksena arvot vaan nousivat,tosin vikavalo paloi.
Pitäisiköhän koittaa "tuurilla", että kuittaisi valon pihalla ja äkkiä näyttämään, josko toimisi
Yrittänyttä ei laiteta, ainakaan joka kerta
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Erään sukulaisen vastaavassa 2.1i-16V:ssä lienee ilmeisesti sama vika, ABS-valo palaa ja merkkikorjaamolta oli sanottu että osa 9104851 (ilmeisesti juuri tuo pääventtiili) on rikki. Sen hinnasta ei ollut puhuttu mitään, vaan oli sanottu että koko osaa ei enää valmisteta, eli sellaisen saa kenties autopurkaamolta mutta muualta ei rahallakaan. Pitääkö tämä todella paikkansa?900 I 16 Kat kirjoitti:Motonetin pääsylinteri käy ainoastaan normaaleihin jarruihin.KIMIR kirjoitti:No voi hitto!!!!! Itse pääsylinteri ei Motonetissa näytä kovin kalliilta...900 I 16 Kat kirjoitti:Ompi muuten aika kallis korjata tuo pääventtiilivika !!!
ABS- murikkaa saa ainoastaan marmoritiskiltä noin 640 eskon hintaan...eli tämähän osa on melkein ilmainen jotten sanoisi. Nimimerkillä yhden joskus ostanut.....
Täytynee vielä harkita kokeilisiko myös tuota koodien nollaamista kertaalleen jos vika sittenkin olisi pyöräanturissa. Koodeja ei ole vielä luettu, vaan näkyvä ongelma oli ABS-valon palaminen.
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Meinaat siis, että pääventtiiliä ei ole koskaan tehty numerolla 9104851 vai että tuolla varaosanumerolla ei ole olemassa mitään osaa?Mimmi kirjoitti:Tuolla numerolla ei ole koskaan tehtykään.
Esim. hydrauliikkayksikkö (9104407) on osa, jota ei enää saa.
Onko muuten Saabin varaosanumeroita/-kirjoja jossain netissä?
Re: 900i 2,1 16v check engine ja ABS-ongelma
Kiitoksia vastauksista! Nyt on tullut tietoa lisää, eli vika on tuossa ABS:n hydrauliikkayksikössä. Yhdelle pyörälle ei tule oikeanlaista painetta.
Hydrauliikkayksikkö täytyy siis vaihtaa, ja kuten edellä todettiin uusia ei enää saa. Nyt kysynkin sitä, että monenkohanlaisia noita hydrauliikkayksiköitä oli, eli jos tilaa Ruåtsista saman vuosimallin ja saman koneen (2,1i16v) yksikön niin meneekö heittämällä paikalleen? Ovatkohan ne samanlaisia muissa ABS-malleissa joissa on eri kone? Mitä muuta pitäisi osata huomioida tuollaista osaa kysellessään?
Hydrauliikkayksikkö täytyy siis vaihtaa, ja kuten edellä todettiin uusia ei enää saa. Nyt kysynkin sitä, että monenkohanlaisia noita hydrauliikkayksiköitä oli, eli jos tilaa Ruåtsista saman vuosimallin ja saman koneen (2,1i16v) yksikön niin meneekö heittämällä paikalleen? Ovatkohan ne samanlaisia muissa ABS-malleissa joissa on eri kone? Mitä muuta pitäisi osata huomioida tuollaista osaa kysellessään?