Leima...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Mvs
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 19:53
Paikkakunta: Kuopio

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Mvs »

Mvs
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 19:53
Paikkakunta: Kuopio

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Mvs »

scania-vabis
"Turbo"
Viestit: 239
Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja scania-vabis »

Ei tullut tänä vuonna ihan heittämällä leima, mutta melkein; käsijarru ottaa "hieman" epätasaisesti (0/100%) ja toinen helmavilkku ei toimi. :)

Joten no problem. Tosin laitetaan varmaan saman tien uudet jarrulevyt taakse, näyttivät jo viime vuonna hieman ohkaisilta. Osat kun eivät montaa kymppiä maksa.
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja mart96 »

mites muuten on semmoisen asian kanssa, että kun mä ostin 900 GL-n-vm 83 ja vaihtaisiin sinne kaksikaasutinmoottorin. Tuleeko sanomista katsastuskonttorilla?
Mulla kun ei oo Suomen katsastuksesta kokemusta-tähän asti kaikki Saabit Viron rekisterissa tai sitten riittävällä leimalla :wink:
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

tupla kaasuttimet saa laittaa yhden tilalle, eikä tule katsastuksessa ongelmia.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja toms »

Taas on leima vanhuksessa voimassa. Ei remonttia mennessä eikä tullessa. Kehuilla ja kiitos maininnoilla jatketaan seuraavaan vuoteen. :D :D
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tietääkös kukaan tarviiko og900 olla katsastuksessa kattoverhoilu kiinni? Taustapeili ainakin.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24048
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Suabisti kirjoitti:Tietääkös kukaan tarviiko og900 olla katsastuksessa kattoverhoilu kiinni? Taustapeili ainakin.
miksi pitäisi?? ja jos autossa on 2kpl ulkopuolisia sivupeilejä ei taustapeiliä tarvita.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
A-L
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 17:51
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja A-L »

Veinpäs ässää sedille näytille ja pääsinpä aika vähällä. Vasemmalta puolen alatukivarren kiinnityskohdan/vetaritunnelin hitsauksen sauma repsottaa, parempaa paikkaa tilalle. Vasemmalla puolen ei käsijarru tarraa lainkaan, mutta palauttaa kuitenkin, että liekö tarvetta lyödä uutta palikkaa. Oikean yläpallonivelen suojakumi on mennyttä ja nivelkin hiukan väljä, että eiköhän se tule uusittua. Kuukausi hyvää aikaa puuhastella, mutta heti ensi alkuun ihan kohta leviävät kannakekumit vaihtoon.

Aiemmin päivällä käytin isäukon '70 Amazonin konttorilla ja meni läpi heittämällä. Köhköh. Tosin poislähtiessä meinasi vihreä uhka jäädä niille sijoilleen kun oli inssi sohinut ilmeisesti jollain hienolla tanssiliikkeellä puolasta johdot irti. :D
Saabittomuus ei saabismia hävitä.
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja haffu »

Itsehän kävin tänään tosiaan hakemassa leiman tuohon -88 satkuun. Yllättäen vetarintunneleita sai hitsailla alapuolelta uuteen uskoon, kun kuukausi sitten meni rengasrauta painamalla lävitse. :)
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1824
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

haffu kirjoitti:Itsehän kävin tänään tosiaan hakemassa leiman tuohon -88 satkuun. Yllättäen vetarintunneleita sai hitsailla alapuolelta uuteen uskoon, kun kuukausi sitten meni rengasrauta painamalla lävitse. :)
Satkussa vetarintunnelit pehmeenä, eikai nuissa ikään, aivan outo vika :)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja haffu »

No johan sitä FB:n puolella arvasit oikean vikakohdan. :lol:
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Pölhökustaa
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Syys 16, 2011 19:15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Pölhökustaa »

Tänään käytetty satku uudestaan näytillä ja nyt tuli leima.
Opel Astra H wagon 1.6 2011
The Beard
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: To Elo 27, 2009 12:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja The Beard »

Tänään kävin konttorilla hakemassa hylsyn ja ajokieltoa, ja ihan syystä:
vasemman puolen alaripustus repsotti melkein kokonaan irti.
Ihmekö jos vähän ratti vetää vasemmalle kiihdytettäessä! Ajattelin että
puslat siellä vähän kuluneet tai muuta pientä.
Olis taas kannattanu vaan vähän tarkemmin kurkkia ennen konttorille vientiä.
Muuten katsurisetä kyllä kehui, että auto ikäisekseen oikein siisti :saab: . 8)
Vahvasti ka(a)saritunnelmissa
Mauno
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 12:15
Paikkakunta: helsinki

Re: Leima...

Viesti Kirjoittaja Mauno »

Eipä mennyt 99/ 84 katsastuksesta, oli mm. jousten alapuoliset lautaset kangenmentäviä, pohjassa ja peräkontissa ruostereikiä, tuulilasi uusittava, jarruletkuissa murtumia,alapallonivel, päästöt....
Nyt näyttää olevan aika heittää hyvästit, rahaa on jo aiemmin mennyt uusiin jarrulevyihin/osiin,palloniveliin, hitsaukseen, vetoniveleihin yms. Nyt ei taloudellinen tilanne salli kunnostamista, joten pannanpa myyntiosastolle ja oteteaan 96 liikenteeseen.
Onpa aika kehnolaatuisia nuo AD-korjaamon nivelet, vain vuoden kestoikä! Toista se oli ennen kun oli nivelissäkin rasvanipat!
Mauno
Vastaa Viestiin