No niin teimpä taas emämunauksen ja ostin liian leveän (n18cm) akun omaan kulkineeseen.
Ei mahdu akun kanssa paikoilleen enää lämpösuojalevy
Erittäin tarkkojen mittausten jälkeen sain selville että akun leveys saisi olla max 173mm jotta suojalevy sopii paikoilleensa ja jäisi jopa pari mm väliä.
Mutta mistä moinen laitos jossa olisi kuitenki Ah tarpeeksi? Mitäs akkuja muilla on?
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Kyllähän noista aikoinaan tuli sahattua muovia pois. Taisi olla pohjan kiinnitysrivoista ja vähän yläkulmastakin ja oikein akkuliikkeen kaverin kanssa. Sahaamalla sai silloin joskus 90-luvun puolivälissä 10Ah lisää, kun ei tyytynyt "sopivaan" Kohteena t8 -83.
Tuo akkujen "muotoilu" ei tullu mieleenikään. Helpottaa valintaa kun voi tosiaankin muotoilla akkua kohtuudella tietenki ettei aivan puhki hio.
Saa noin arvokkaita millimetrejä pois jottei lämpölevy paina enää turboa vasten.
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Tosiaan nippa nappa sopii tuo 72ah:n Varta Blue Dynamic. (900s -90) Pohja kaukalo on liian pieni. Fylliä väliin. Kiinitys sankojen koukut ulko kautta kaukalon reikiin. Rälläkällä pois akun päätyjen alakiinnitys kynsistä. Onhan se nyt siellä, mutta lämpölevy kyllä nojaa tikasti turbo systeemiin. Vähän jäi räpeltämisen maku koko projektista.
Olihan tuossa juttua, että hioa voi myös pitkältä sivulta. Kannattanee tarkistaa tilanne.
Uusi päivä ja uudet kujeet. Homma uusiksi ja pientä lisä säätöä ja johan löytyi tilaa elikäs ne puuttuvat millimetrit. Eilen oli huono päivä ja turhaa urputusta. Nyt on hyvä mieli kun homma on hienosti kasassa ja näinhän sen pitää mennäkin.
Kuva ei oikein onnannut kun väliä jäi minimissään vain pari milliä. Rälläkkä oli hyvä työkalu kun muotoilin akun "turhia" ulokkeita. Tulokseen olen kyllä tyytyväinen.