T16 lisää bensaa / Vetää laihalle

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Suomineiti
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 16:53

T16 lisää bensaa / Vetää laihalle

Viesti Kirjoittaja Suomineiti »

Moi,

T16. Ahtoja noin 1.1, 2,1 kansi + imusatsi + bensalastu. Kyselee lisää ruokaa, saako vakioruiskusta kikkailemalla enemmän irti?

Pyörittelin päässäni seuraavanlaisia vaihtoehtoja:

- Suuremmat suuttimet, onko apua?

- Bensanpaineen nosto, onko apua?

- Ilmamäärämittarin ruuvaus? Mitä siitä kruuvista tapahtuu?


K
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: T16 lisää bensaa / Vetää laihalle

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Mikä vuosimalli kyseessä ja mistä tiedät että käy laihalla?

Bensanpaineen nostolla ja isommilla suuttimilla saat tietenkin lisättyä polttoaineen syöttöä mutta ota huomioon että tuotto kasvaa koko kierros- ja kuormitusalueella.

Kertovalla bensanpaineensäätimellä voisit saada isoille ahdoille lisää syöttöä ilman että moottori tulvii bensasta tyhjäkäynnillä. Itsellä ei noista kyllä mitään kokemusta, joku viisaampi voi jatkaa.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
NGpower
"Aero"
Viestit: 399
Liittynyt: La Elo 23, 2008 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T16 lisää bensaa / Vetää laihalle

Viesti Kirjoittaja NGpower »

Trionic 5 punaiset suuttimet, ennakko 20 ja etanolit tankkiin niin ei haittaa vaikka vähän käy laihallakin ;)

Noiden kertovien esim. Malpassin säätimien kanssa on jotai säädöissä pysymisen ongelmia, että sinuna laittaisin laajakaista lamdan nyt ihan ensimmäisenä, kertomaan todelliset seokset..
Yli kilon ahdoilla voi jo käydäkkin laihalla melkeinpä millä moottorinohjauksella tahansa!
Og 9-3 2.0T -99 (Masterpower)
900 T16 2d -89 Trionic 5.5 E85
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: T16 lisää bensaa / Vetää laihalle

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Progressiivinen bensanpaineensäädin on varmastikin nopein ja helpoin tapa pientä parannusta saada aikaiseksi. Omalla FSE:llä on ainakin ollu juuri tuota taipumusta ajan myötä laskea paineita, mutta teollisuuskäyttöön tarkoitettu painemittari on helppo ja halpa asentaa bensalinjaan, jolloin painetta on helppo tarkkailla.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11502
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: T16 lisää bensaa / Vetää laihalle

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos laittaa sen painemittarin pysyvästi, kannattaa varautua myös tarkistamaan sitä mittaria ajoittain. Omasta mittari väsähti parissa vuodessa ja alkoi näyttää pieleen.
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: T16 lisää bensaa / Vetää laihalle

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Hyvä huomio! Eipä ole tullut tarkistettua...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Boris
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Touko 30, 2008 11:08

Re: T16 lisää bensaa / Vetää laihalle

Viesti Kirjoittaja Boris »

Osaako joku suositella jotain tuollaista kiinteästi polttoainelinjaan asennettavaa anturi/mittari-yhdistelmää?
Suomineiti
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 16:53

Re: T16 lisää bensaa / Vetää laihalle

Viesti Kirjoittaja Suomineiti »

Moi,

Viaksi paljastui rikkoontunut tulpan porsliini. Yläkierroksilla stumppasi menon täysin röpöttämällä. Tulppa meni vaihtoon ja nyt toimii tämän vian osalta hienosti.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: T16 lisää bensaa / Vetää laihalle

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Boris kirjoitti:Osaako joku suositella jotain tuollaista kiinteästi polttoainelinjaan asennettavaa anturi/mittari-yhdistelmää?
Normaali analooginen painemittari ei tarvitse anturia. Mittari linjaan kiinni jonka jälkeen paineen voi lukea viisarin asennosta.
Vastaa Viestiin