Miksi näin käy jouluna?
Miksi näin käy jouluna?
Perkules vieköön, 99:stä meni kansipahvi, kuplaa paisuntasäiliössä ja lämpötilat heittelee (sekä sisällä että mittarissa), ja juuri kun olin suunnitellut n.600km ristiretkeä sukulaisia kohti , eikä postikaan kerkiä mun lahjojani sinne enään kuskaamaan.
Miksi juuri nyt (no tosin parempi nyt kuin kesken matkan)
Miksi juuri nyt (no tosin parempi nyt kuin kesken matkan)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Miksi näin käy jouluna?
No kerpele.. jos asuisit lähempänä niin ens yönä ois pahvinvaihtotalkoot vaikka pihalla..lefa42 kirjoitti:Perkules vieköön, 99:stä meni kansipahvi, kuplaa paisuntasäiliössä ja lämpötilat heittelee (sekä sisällä että mittarissa), ja juuri kun olin suunnitellut n.600km ristiretkeä sukulaisia kohti , eikä postikaan kerkiä mun lahjojani sinne enään kuskaamaan.
Miksi juuri nyt (no tosin parempi nyt kuin kesken matkan)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jos tosiaan olisi osat valmiina niin ehkä saattaisin tuon itsekin uskaltaa tehdä, syyläri pitäisi tiivisteiden lisäksi hakea, kun entinen alkoi tämän päivän aikana suihkutella :/
Koitan nyt saada laitakotteron ja ens viikolla sitten tutun huoltomiehen hoivaan, jotta saa mahd. pian liikenteeseen, itsellä kun tuppaa remontit välillä venymään, ja töissä tarvii käydä joka päivä.
Koitan nyt saada laitakotteron ja ens viikolla sitten tutun huoltomiehen hoivaan, jotta saa mahd. pian liikenteeseen, itsellä kun tuppaa remontit välillä venymään, ja töissä tarvii käydä joka päivä.
Erittäin jalo tarjous, kiitän siitä, mutta koitan nyt vielä tästä lähimaastosta jotain kulkinetta saada, meilläkin on tässä kuitenkin 160km välimatkaa, mutta pidetään mielessä.
Yksi ajokki olisi jo tyrkyllä, mutten kyllä niin hullu ole että yrittäisin 309 pösöllä moista matkaa, ja vieläpä kuvitellen sen sujuvan ongelmitta
Yksi ajokki olisi jo tyrkyllä, mutten kyllä niin hullu ole että yrittäisin 309 pösöllä moista matkaa, ja vieläpä kuvitellen sen sujuvan ongelmitta
Jos ei keittänyt ihan kutkulleen, niin en usko, että kansi olisi niin kiero etteikö pidä uudella tiivisteellä. Niin.. ja mulla olis ollu kansipahvi, venakopan tiiviste ym. jemmassa.. mut ne on täällä.lefa42 kirjoitti:Kuinkas todennäköistä muuten on, että kansi on kierossa (olen ajanut autolla 30km vian esiintymisen jälkeen, eli kun alkoi tulla kylmää, siitä suorilta korjausmiehen puheille ja sit kotiin piiloon), entäpä uskallanko huomenna töihin mennä, kun matkaa on 7km / suunta.
Edit: Mut eikös huomenna ole varaosaliikkeet auki normaalisti.. eikun remontin tekoon ja vaikka netissä messengerillä reaaliaikaiset ohjeet pulmatilanteisiin..
Viimeksi muokannut Myrkky, Ke Joulu 22, 2004 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
En tiedä muutakuin että kerran yhden insinööri miehen saabin kansipahvin laittaneena , oli kiero kuin korkkiruuvi. Ei kuulemma kuulu hänelle onko kone kuiva vai ei .
Oikeni koneistajan mukaan nippa nappa.
Koneessa ei ollut jäähdytys nestettä kuin 2l about kun auki otin.
Jos ei kauaa ajettu niin menee tiivisteellä. Kanattaa kuitenkin tarkistuttaa.
Oikeni koneistajan mukaan nippa nappa.
Koneessa ei ollut jäähdytys nestettä kuin 2l about kun auki otin.
Jos ei kauaa ajettu niin menee tiivisteellä. Kanattaa kuitenkin tarkistuttaa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Ja hätätilassa "suurinpiirtein" tarkistuksen tekee näppärä mies etsimällä varastoistaan rakotulkin ja vähiten ruosteisen käsisahan("puukkosahan") jos ei ole pitkää metalliviivainta. Tätäkin keinoa on kokeiltu joskus oikein pahan pulan tullen hyvin kokemuksin ja ihan väittäisin toimivaksi jos sahaa ei ole pahasti kaltoinkohdeltu..900i kirjoitti:Kanattaa kuitenkin tarkistuttaa.
On nämä pikaremontit vaihtelevissa olosuhteissa ja etenkin puutteellisilla työkaluilla oma extreme-lajinsa.. kokemusta on niin kytkinlevyn vaihdosta matkalle levinneeseen golffiin eteläruotsissa motellin parkkipaikalla ukkosmyrskyssä kuin startin vaihdosta 30asteen pakkasella kyljelleen lumipenkkaan kipattuun corollaan..
(corollaremonttiin piti käydä lainaamassa läheisen metsän laidasta ropsi pöngäksi pitämään auto kyljellään, paikalliset poliisit katselivat ihmeissään kun kaverin kanssa kahdestaa ropsia kannettiin öiseen aikaan jalkakäytävällä.. )
http://www.kolumbus.fi/kariikonen/sateessa.jpg
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Kyllä jotain extremeä tulee jos itse rupean laittamaan ja vieläpä omassa verstaassa (kylmä sellainen)
Oletus :
Haen huomenna ehjän syylärin, kasan tiivisteitä ja pari tupakkiaskia, mitä työkaluja (erikoisempia sellaisia) tarvitaan, momenttiavain ainakin uupuu verstaasta, eli se, mutta mitä muuta.
Onko jotain muuta tilpehööriä mitä myös tulisi/kannattaisi vaihtaa operaation aikana?
Oletus :
Haen huomenna ehjän syylärin, kasan tiivisteitä ja pari tupakkiaskia, mitä työkaluja (erikoisempia sellaisia) tarvitaan, momenttiavain ainakin uupuu verstaasta, eli se, mutta mitä muuta.
Onko jotain muuta tilpehööriä mitä myös tulisi/kannattaisi vaihtaa operaation aikana?
Ennen virallista työkalujen hakureissua avaa venttiilikoppa ja katso millaiset on kannenpultin kannat.. ilman virallistakin työkalua selviää jos on sopivan vahvoja hylsyjä.. en nyt muista, että pitikö olla 6-vai 12-kanttisia.lefa42 kirjoitti:Kyllä jotain extremeä tulee jos itse rupean laittamaan ja vieläpä omassa verstaassa (kylmä sellainen)
Oletus :
Haen huomenna ehjän syylärin, kasan tiivisteitä ja pari tupakkiaskia, mitä työkaluja (erikoisempia sellaisia) tarvitaan, momenttiavain ainakin uupuu verstaasta, eli se, mutta mitä muuta.
Onko jotain muuta tilpehööriä mitä myös tulisi/kannattaisi vaihtaa operaation aikana?
Edit: rautalankaa pitää olla, jolla nokkapyörän saa viriteltyä roikkumaan ketju kireälle... extremekaveri tosin survoo jonkun puuliiteristä löytyvän klapin ketjun ja kopan väliin.. molempia on käytetty.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)