Kannentiivisteeseen liimaa
Kannentiivisteeseen liimaa
Terve,
Oletteko käyttäneet mitään kannentiivisteliimaa 99:ssä? VHT Copper gasket cement on kuulemma jossain ralliautoissa paljon käytetty. Korjausopas kyllä kieltää liimojen käyttämisen mutta olisivatko liimat kehittyneet oppaan painamisen jälkeen? Kannentiivisteeni on vaihdettu korjaamolla jo kaksi kertaa ja kolmas vaihto olisi nyt uhkaavasti edessä - nyt ajattelin tehdä itse. Mutta ettei nyt ihan äkkiä tarvitsis taas tehdä.
Terveisin,
Jarmo
Oletteko käyttäneet mitään kannentiivisteliimaa 99:ssä? VHT Copper gasket cement on kuulemma jossain ralliautoissa paljon käytetty. Korjausopas kyllä kieltää liimojen käyttämisen mutta olisivatko liimat kehittyneet oppaan painamisen jälkeen? Kannentiivisteeni on vaihdettu korjaamolla jo kaksi kertaa ja kolmas vaihto olisi nyt uhkaavasti edessä - nyt ajattelin tehdä itse. Mutta ettei nyt ihan äkkiä tarvitsis taas tehdä.
Terveisin,
Jarmo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2054
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Kannentiivisteeseen liimaa
Jos tiivistepinnat kunnossa niin mitään liimaa ei kannata laittaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Kannentiivisteeseen liimaa
tutulla 1.5 nissan ei kestänyt ahtoja kuin 1.4 ja
kupari liiman kanssa 2.4 ahdoilla kiihyttelee.en ny tarkkaa nimeä spray liimalle muista.kuulemma isommissa v8 bi turboissa ehdoton..
kupari liiman kanssa 2.4 ahdoilla kiihyttelee.en ny tarkkaa nimeä spray liimalle muista.kuulemma isommissa v8 bi turboissa ehdoton..
puh.050-3748237
#3078
#3078
Liimatun irroitus
Terve,
Tuli mieleen, että jos päätyy käyttämään liimaa kannentiivisteessä, niin mitenkähän mahdollinen irroitus joskus myöhemmin sitten onnistuu? Kuinkahan kovasti liimattu kansi jämähtää paikalleen?
Terveisin,
Jarmo
Tuli mieleen, että jos päätyy käyttämään liimaa kannentiivisteessä, niin mitenkähän mahdollinen irroitus joskus myöhemmin sitten onnistuu? Kuinkahan kovasti liimattu kansi jämähtää paikalleen?
Terveisin,
Jarmo
Re: Kannentiivisteeseen liimaa
Kaverin Riesan kannessa taitaa olla jotain tommosta: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/4143/moo ... vistespray
Siinä tais olla joku erikoisempi monikerrostiiviste minkä ohjeessa käskytettiin käyttämään liimaa kaverina.
Siinä tais olla joku erikoisempi monikerrostiiviste minkä ohjeessa käskytettiin käyttämään liimaa kaverina.
9000 Aero -97 RE85
Re: Kannentiivisteeseen liimaa
Onko h koneeseen saatavilla kuparitiivistettä? Pitäis saada sellainen
og93 aero KA, og900 t8 PR, 99 b204 PR
#4400
#4400
Re: Kannentiivisteeseen liimaa
Minä olen vuosia jo Hayabusan koneen niputtanu aina VHT Copper Gasketin kera. Eli uuden monikerrospeltitiivisteen molemmin puolin ohut kerros ja nippuun. Tuo meidän TFM ennätyspyörä (397km/h mailille vapari+NOS yhdistelmällä) samoilla eväillä nipussa.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Kannentiivisteeseen liimaa
Nyt on kyllä jossain muualla vikaa jos on jo kolmas tiiviste mennyt lyhyen (?) ajan sisällä?jvanhanen kirjoitti:Terve,
Oletteko käyttäneet mitään kannentiivisteliimaa 99:ssä? VHT Copper gasket cement on kuulemma jossain ralliautoissa paljon käytetty. Korjausopas kyllä kieltää liimojen käyttämisen mutta olisivatko liimat kehittyneet oppaan painamisen jälkeen? Kannentiivisteeni on vaihdettu korjaamolla jo kaksi kertaa ja kolmas vaihto olisi nyt uhkaavasti edessä - nyt ajattelin tehdä itse. Mutta ettei nyt ihan äkkiä tarvitsis taas tehdä.
Terveisin,
Jarmo
Onko varma ettei kansi ole halki? Tiiviste asennettu oikein, tasopinnat ehjät? Onko kansi plaanattu ennen ekaa pahvin vaihtoa, voiko olla kiero?
Mutta ei tätä ongelmaa kyllä kannentiivistettä liimaamalla ratkota, vai onko jotain tietoja tapauksesta vielä kertomatta?
Re: Kannentiivisteeseen liimaa
Täytyy varmaan avata kansi ja katsoa, millaisia ne pinnatkin ovat. Ensimmäisessä vaihdossa kansi kyllä koneistettiin. Onko se kannen kiristäminen tarkempi homma kuin yleensä? Korjaamolla silloin tietokoneelta näkyi aika monta vaihetta kiristämisessä. Korjausoppaassa oli ohje: ensin 60kg, sitten 80kg, sitten 90 astetta, kone kuumaksi ja uudelleen 80kg, 90 astetta.
Minulle esitettiin, että epätasainen käynti kylmänä voisi johtua venttiilinohjureistakin. Olisiko mahdollista? Yksi tulppa on kierteiltään aina kyllä öljyinen. Olisiko se ohjurien vaihtaminen vaikea homma?
Terveisin,
Jarmo
Minulle esitettiin, että epätasainen käynti kylmänä voisi johtua venttiilinohjureistakin. Olisiko mahdollista? Yksi tulppa on kierteiltään aina kyllä öljyinen. Olisiko se ohjurien vaihtaminen vaikea homma?
Terveisin,
Jarmo