Pelastakaa satkuja!
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
Mulla on mielipide muokkautunut tässä pikkuhiljaa siihen suuntaan että viimeisten vuosien ruisku-OG900:t tarjoavat sellaisen yhdistelmän luotettavuutta, halpoja korjauskustannuksia, pientä kulutusta ja kohtuullista suorituskykyä että vastaavaa pakettia ei og-turboista tai uudemmista malleista ihan heti löydy ellei lasketa 90-luvun ruiskutonnareita ja ng900/og9-3-ruiskuja jotka ovat yhtä nopeita mutta hengettömän tuntuisia ja kuluttavat enemmän kasvaneen painon myötä.
Ruiskusatkussa ei hajoa turbo, vaihteiston pettäminen on epätodennäköistä ja tarvittaessa korjaus on halvempaa, sama tarina kytkimen kohdalla, ei ole kolmensadan euron sytytyskasettia, bensapumpun pettäminen ei vaikuta yhtä todennäköiseltä ja silti tarjolla on yhtä hyvä ajettavuus ja samat tilat, omasta näkökulmasta suurempia kompromisseja on vain ruosteherkkyys, ikä jota alkaa olemaan paljon sekä heikko jousitusmukavuus terävissä epätasaisuuksissa (joka sekin varmaan paranisi uusilla jousilla ja iskareilla).
Mutta tämähän on toki vain IMHOa ja osittain mutuakin, ja se enemmistö saabisteista joille uudempi ja tehokkaampi on aina parempi roimasti kohonneiden kustannusten uhallakin on epäilemättä eri mieltä.
Ruiskusatkussa ei hajoa turbo, vaihteiston pettäminen on epätodennäköistä ja tarvittaessa korjaus on halvempaa, sama tarina kytkimen kohdalla, ei ole kolmensadan euron sytytyskasettia, bensapumpun pettäminen ei vaikuta yhtä todennäköiseltä ja silti tarjolla on yhtä hyvä ajettavuus ja samat tilat, omasta näkökulmasta suurempia kompromisseja on vain ruosteherkkyys, ikä jota alkaa olemaan paljon sekä heikko jousitusmukavuus terävissä epätasaisuuksissa (joka sekin varmaan paranisi uusilla jousilla ja iskareilla).
Mutta tämähän on toki vain IMHOa ja osittain mutuakin, ja se enemmistö saabisteista joille uudempi ja tehokkaampi on aina parempi roimasti kohonneiden kustannusten uhallakin on epäilemättä eri mieltä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Pelastakaa satkuja!
^Mulla taas oma kokemus ei puolla noita 16-tappisia, eniten ongelmia minulla oli 16-venttiilisissä, sekä 2.0, että 2.1. Kun hain harrastetta ostin kaasari-satkun juurikin sen takia, että halusin minimoida tekniikan mukanaan tuomat mahdolliset ongelmat, ulkokuoren ja peltien kanssa ehtii ja jaksaa pulata se kun ei vaikuta kulkuun, mutta omalle kohdalleni aikaisemmissa satkuissa sattuneet bensapumpun laukeamiset ja ilmamassamittarit CE-valoineen ym., eivät houkuttaneet enää hakemaan niitä kokemuksia.
Eihän noin kaasarivehkeetkäät mitään pomminvarmoja ole, apulaitetta niistäkin löytyy ihan riittävästi, mutta aikaisemmilla kaasareilla ei koskaan jääty välille ja todella vähillä ongelmilla mentiin, 16-tappisilla jäätiin välille muutaman kerran ja läheltä piti siihen kaupan päälle.
Toisaalta, 8-venttiilisistä ruiskuista ei ole pahaa sanottavaa, ne toimivat aina kuin kello. No, aika on kulunut ja autot vanhentuneet, nyt puhutaan aika tavalla yksilöistä sen enempää yleistämättä, fakta kuitenkin on, että mitä enemmän on kiketta ja kokkaretta, sitä enempi on vikakohteita. Tottakai asiaan vaikuttaa sekin, että en ole mikään tekniikan ihmelapsi, osaaminen jää enempi öljyn-ja tulpanvaihdon asteelle, vaikka toki sitä vuosien varrella noihin vehkeisiin tuli kaikenlaista muutakin tehtyä.
Katos kun onkin aikaa turista, kun Saab on ollut kohta kaksi viikkoa hitsipillin ja maaliruiskun lähettyvillä, ainakin. Honda ja Toyota tuli eilen pestyä, joten ei mitään tekemistä autoihin liittyen
Eihän noin kaasarivehkeetkäät mitään pomminvarmoja ole, apulaitetta niistäkin löytyy ihan riittävästi, mutta aikaisemmilla kaasareilla ei koskaan jääty välille ja todella vähillä ongelmilla mentiin, 16-tappisilla jäätiin välille muutaman kerran ja läheltä piti siihen kaupan päälle.
Toisaalta, 8-venttiilisistä ruiskuista ei ole pahaa sanottavaa, ne toimivat aina kuin kello. No, aika on kulunut ja autot vanhentuneet, nyt puhutaan aika tavalla yksilöistä sen enempää yleistämättä, fakta kuitenkin on, että mitä enemmän on kiketta ja kokkaretta, sitä enempi on vikakohteita. Tottakai asiaan vaikuttaa sekin, että en ole mikään tekniikan ihmelapsi, osaaminen jää enempi öljyn-ja tulpanvaihdon asteelle, vaikka toki sitä vuosien varrella noihin vehkeisiin tuli kaikenlaista muutakin tehtyä.
Katos kun onkin aikaa turista, kun Saab on ollut kohta kaksi viikkoa hitsipillin ja maaliruiskun lähettyvillä, ainakin. Honda ja Toyota tuli eilen pestyä, joten ei mitään tekemistä autoihin liittyen
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Pelastakaa satkuja!
Tämä kaasarimallin Saab-yksilö kulkeutui minulle "turvaan" kenties jopa unohdukselta, peltoautoilulta tai paalaukselta. Mittarissa 203 000 kilometriä kainuulaista ajoa ja ainakaan ensituntumalla nuo kilometrit eivät vielä tässä autossa paljoa ole kulutusta aiheuttaneet.
Äkkiseltään vikalistaan ei kertynyt kovinkaan paljon kirjoitetttavaa:
- vänkärinpuoleinen etupyöränlaakeri rohisee (uusi odottaa hyllyssä)
- oikeanpuolen takavaloissa palaneita polttimoita ja heijastinpinnassa halkeama
- euron kolikon kokoinen ruostevaurio kuskinpuolen takaroiskeläpän kiinnityskohdassa
- kuskinpuolen tunkin korvakon alla pieni reikä
- konepellissä ja takaluukussa maalipinnan lakkakerros "irronnut" (jäätynyttä pressua
irrotettaessa)
Kuvia löytyy Saab-rekisteristä: http://www.tarzani.com/saab/?car=1116225
Äkkiseltään vikalistaan ei kertynyt kovinkaan paljon kirjoitetttavaa:
- vänkärinpuoleinen etupyöränlaakeri rohisee (uusi odottaa hyllyssä)
- oikeanpuolen takavaloissa palaneita polttimoita ja heijastinpinnassa halkeama
- euron kolikon kokoinen ruostevaurio kuskinpuolen takaroiskeläpän kiinnityskohdassa
- kuskinpuolen tunkin korvakon alla pieni reikä
- konepellissä ja takaluukussa maalipinnan lakkakerros "irronnut" (jäätynyttä pressua
irrotettaessa)
Kuvia löytyy Saab-rekisteristä: http://www.tarzani.com/saab/?car=1116225
Re: Pelastakaa satkuja!
Ne on ne kokemukset toki kaikilla omansa. Mun nyt ei toki hirveesti kannata huudella kun on vasta kaksi Saabia alla mutta kaasari oli kyllä omalla kohdalla sen sortin katastrofi että ei enää ikinä uudestaan, kiitos. Kasitappinen ruisku sen sijaan on ainakin tähän asti toiminut pääsääntöisesti kuin sveitsiläinen käkikello. Alkaa tosin sekin pikku hiljaa saavuttaa sitä vaihetta, jossa autoon pitäisi panostaa niin paljon joko aikaa tai rahaa, että se ei enää millään oo kannattavaa.IC1970 kirjoitti:^Mulla taas oma kokemus ei puolla noita 16-tappisia, eniten ongelmia minulla oli 16-venttiilisissä, sekä 2.0, että 2.1. Kun hain harrastetta ostin kaasari-satkun juurikin sen takia, että halusin minimoida tekniikan mukanaan tuomat mahdolliset ongelmat, ulkokuoren ja peltien kanssa ehtii ja jaksaa pulata se kun ei vaikuta kulkuun, mutta omalle kohdalleni aikaisemmissa satkuissa sattuneet bensapumpun laukeamiset ja ilmamassamittarit CE-valoineen ym., eivät houkuttaneet enää hakemaan niitä kokemuksia.
Ehkä sitä vois siirtyä askel kerrallaan ylöspäin ja ottaa seuraavaksi 16-tappisen.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
Oma kaasari oli osittain aiemmasta historiasta johtuen koko aktiivikäyttöajan sellainen että kaikki sähkön puutteessa käytetyt hienomekaaniset osat bensa( ja sytytys)puolella olisivat vaatineet suurempaa harrastuneisuutta ja kiinnostusta toimiakseen oikeasti kunnolla ja oikein, mutta kun allekirjoittaneen kaltainen mukavuudenhaluinen amatööri ei kerrostalon pihalla juuri remontointia harrasta niin sen kanssa pärjäiltiin tutun korjaajan ja pyhän hengen avulla. 16v-ruisku sen sijaan on perushuolenpidolla (öljyjen, tulppien ja ilmanputsarin vaihdot) toiminut koko ajan täysin ennustettavasti ja moitteettomasti, toki CE-valo muistuttaa noin kerran kuussa siitä että joskus (luultavasti kaukaisessa) tulevaisuudessa menee lambda vaihtoon.
Siispä omien kokemusten perusteella käyttöautona ilman suurempia remonttihaluja tai -mahdollisuuksia sähköruisku on täysin ylivoimainen, vaikka toki kaasari on kovin alkukantaisen viehättävä ja aikanaan kun talli siunaantuu aion omaanikin IC1970:n ja kärkkäisen tyyliin laittaa rauhassa kuntoon. Mutta LH-Jetronic tarjoaa japanilaisluokan luotettavuutta siinä autossa jonka täytyy lähteä joka aamu ennustettavasti käyntiin.
Siispä omien kokemusten perusteella käyttöautona ilman suurempia remonttihaluja tai -mahdollisuuksia sähköruisku on täysin ylivoimainen, vaikka toki kaasari on kovin alkukantaisen viehättävä ja aikanaan kun talli siunaantuu aion omaanikin IC1970:n ja kärkkäisen tyyliin laittaa rauhassa kuntoon. Mutta LH-Jetronic tarjoaa japanilaisluokan luotettavuutta siinä autossa jonka täytyy lähteä joka aamu ennustettavasti käyntiin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Pelastakaa satkuja!
Kaikilla on tarinansa ja kokemuksensa, sehän tästä mielenkiintoista tekeekin. Kyllähän kaasari on kylmänä vuodenaikana omanlaisensa projekti saada liikkeelle ja pitää liikkeessä, ei semmoista suurin surminkaan käyttöautoksi enää viitsisi ottaa. Satunnaiseen matkailuun ja harrasteeksi oiva peli. Näin lämpimillä keleillähän kaasari on helppo kuin mikä, lähtee käyntiin salamannopeasti oli kuuma tai kylmä ja ryypyn voi käytännössä työntää pois lähes heti.
Rattivaihteen kanssa ollaan siinä mielessä samasta puusta, että en minäkään mikään mahdoton remonttien tekijä ole, ei kiinnosta, pikku projektia ja ajan kanssa on ok, mutta kyllä auton pitää käydä ja kukkua ilman, että pitää jatkuvasti levittää konehuonetta tallin lattialle, että pääsee pöristelemään silloin kun haluaa. No, kunhan talvi lähestyy päässee siihenkin sakkiin, kun toivon mukaan laatikko saadaan työn alle. Toi Saban laatikko on ihan yhtä *aska niin kaasarissa, kuin ruiskuissakin
Rattivaihteen kanssa ollaan siinä mielessä samasta puusta, että en minäkään mikään mahdoton remonttien tekijä ole, ei kiinnosta, pikku projektia ja ajan kanssa on ok, mutta kyllä auton pitää käydä ja kukkua ilman, että pitää jatkuvasti levittää konehuonetta tallin lattialle, että pääsee pöristelemään silloin kun haluaa. No, kunhan talvi lähestyy päässee siihenkin sakkiin, kun toivon mukaan laatikko saadaan työn alle. Toi Saban laatikko on ihan yhtä *aska niin kaasarissa, kuin ruiskuissakin
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
...mutta noissa viimeisissä se on onneksi sentään huomattavasti kevytkäyttöisempi Noh, se ot:sta.IC1970 kirjoitti:Toi Saban laatikko on ihan yhtä *aska niin kaasarissa, kuin ruiskuissakin
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Pelastakaa satkuja!
Tulipahan tänään pelastettua yks hyvärunkonen ja ruosteeton 2.1 satku
Ihan täysin ongelmattomaksi ei auto osoittautunut. Kun lähdettiin onnellisesti ajelemaan kotiin liikkeestä, noin 50 kilometrin jälkeen auto alkoi liikkumaan aavistuksen verran nykimällä. Esim. kun moottoritiellä ajoi 120km/h ja vähän antoi lisää lenkkaria niin auto nyki eteenpäin ja myöhemmin myös tasaisella 80km/h vauhdilla auto nyki vitosvaihteella tasaisella kaasulla ajettaessa. Pysähdyin motonetissä asioimaan ja kaupassakäynnin jälkeen nykiminen oli taas tipotiessään. Missähän mahtaa vika olla vai onko tuo edes vika?
Jokatapauksessa tyytyväinen olen autoon!
Ihan täysin ongelmattomaksi ei auto osoittautunut. Kun lähdettiin onnellisesti ajelemaan kotiin liikkeestä, noin 50 kilometrin jälkeen auto alkoi liikkumaan aavistuksen verran nykimällä. Esim. kun moottoritiellä ajoi 120km/h ja vähän antoi lisää lenkkaria niin auto nyki eteenpäin ja myöhemmin myös tasaisella 80km/h vauhdilla auto nyki vitosvaihteella tasaisella kaasulla ajettaessa. Pysähdyin motonetissä asioimaan ja kaupassakäynnin jälkeen nykiminen oli taas tipotiessään. Missähän mahtaa vika olla vai onko tuo edes vika?
Jokatapauksessa tyytyväinen olen autoon!
Re: Pelastakaa satkuja!
Tuon minun satkun saa "pelastaa"
http://www.nettiauto.com/saab/900/5667204
Käyttöhistoriasta saa jonkinasteista kuvaa omistusajaltani kun hakee kirjoituksiani täältä foorumilta.
http://www.nettiauto.com/saab/900/5667204
Käyttöhistoriasta saa jonkinasteista kuvaa omistusajaltani kun hakee kirjoituksiani täältä foorumilta.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Pelastakaa satkuja!
^Älä hyvä mies harrastepeliäsi myy, pidetään Livolla potkut tässä joku viikonloppu
99 GL Petro -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Pelastakaa satkuja!
Ei saabin nykiä kuuluisi.
ensiksi katso että kaikki alipaine letkut ovat hyvä kuntoisia, sitten seuraavaksi sytytystulpat, tulpanjohdot, virranjakajankansi ja pyörin.
ensiksi katso että kaikki alipaine letkut ovat hyvä kuntoisia, sitten seuraavaksi sytytystulpat, tulpanjohdot, virranjakajankansi ja pyörin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Pelastakaa satkuja!
Jollekulle oletettavasti melko hyvä 2.1i.
http://www.nettiauto.com/saab/900/5639227
http://www.nettiauto.com/saab/900/5639227
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Pelastakaa satkuja!
Ei maha olla pelkoa kun siinä on paha vika. Siitä puuttuu ruisku joten kukaan ei maha siitä sen vertaa tarjota että suostun myymään. Onneksi ei ole mikään pakko saada kaupaksi. Kokeeksi pistin myyntiin kun eihän sitä koskaan tiedä jos joku vaikka sattuisi haluamaan juuri tuommoisenKovakundi kirjoitti:^Älä hyvä mies harrastepeliäsi myy, pidetään Livolla potkut tässä joku viikonloppu
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
-
- "Kaasari"
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su Kesä 09, 2013 19:27
- Paikkakunta: Turku
Re: Pelastakaa satkuja!
Tervehdys. Lopulta minäkin hankin sen kauan haaveilemani Saabin ja nimenomaan satkun.
Auton tarina on tarkasti tiedossa: 1.11.90 auto luovutettiin ensimmäiselle omistajalleen, naiselle, joka luopui autosta 31.10.96 Tuolloin auto siirtyi vanhemmalle miehelle, joka ajoi sillä kuolemaansa saakka ja 6.6.13 auto siirtyi perkunnalta minulle.
Vaaleansininen Saab 900i 2.0 ajettu melkein 343tkm. Sisältä huippusiisti, lukuunottamatta roikkuvaa kattoverhoilua. Kori on lähes ruosteeton, kuskin puolen takakaaressa isompi ja toisessa etukaaressa pienempi pintaruoste kohta. Pohja on täysin ehjä, kuten myös ovien reunat ja pohjat.
Autoa on tuon toisen omistajan hallinnan aikana säilytetty aina tallissa ja huollettu säännöllisesti liikkeessä.
Muutama kuva autosta löytyy tuolta: http://s1215.photobucket.com/user/pete- ... t=2&page=1
Auton tarina on tarkasti tiedossa: 1.11.90 auto luovutettiin ensimmäiselle omistajalleen, naiselle, joka luopui autosta 31.10.96 Tuolloin auto siirtyi vanhemmalle miehelle, joka ajoi sillä kuolemaansa saakka ja 6.6.13 auto siirtyi perkunnalta minulle.
Vaaleansininen Saab 900i 2.0 ajettu melkein 343tkm. Sisältä huippusiisti, lukuunottamatta roikkuvaa kattoverhoilua. Kori on lähes ruosteeton, kuskin puolen takakaaressa isompi ja toisessa etukaaressa pienempi pintaruoste kohta. Pohja on täysin ehjä, kuten myös ovien reunat ja pohjat.
Autoa on tuon toisen omistajan hallinnan aikana säilytetty aina tallissa ja huollettu säännöllisesti liikkeessä.
Muutama kuva autosta löytyy tuolta: http://s1215.photobucket.com/user/pete- ... t=2&page=1
Saab 900i 1990
Re: Pelastakaa satkuja!
No kun kerran joku täällä kertoilee Saabin hankkimisesta niin pitäähän sitä itsekin. Eli olen vajaa pari viikkoa omistanut satkun. Saab 900i 8v, käyttöönottovuosi 1990. Väriltään musta viininpunaisella verhoilulla. Mielenkiintoisena lisänä tässä on erillisellä avaimella toimiva käynnistyksenestolaite, vaikka keskuslukitusta ja kierroslukumittaria ei olekaan. "Viat" ovat lähinnä kosmeettisia, mutta perustekniikaltaan hyvässä kunnossa ja ruostettakaan ei näytä olevan kuin hieman ovissa. Mittarin mukaan ajettu n. 165 tkm mutta matkamittari ei toimi (tiedä onko jäänyt jumiin vai hajonnut). En tiedä kauan se on ollut toimimattomana, mutta todennäköisesti tällä ei ole yli 200 tkm ajettu. Kilometrejä on siis vielä paljon edessä.
Varsinaisesti en tätä pelastanut, se kunnia menee eräälle saabistille jolta tämän ostin. Sitä ennen auto seisoi aika pitkään käyttämättömänä. Hän huolti ja katsasti auton, jonka jälkeen minä sitten ostin sen. Enkä kyllä kadu pätkääkään, siitä huolimatta että tämä kulutus vielä vähän hirvittää näillä bensan hinnoilla.
Tässä vielä kuva autosta.
PS: Pitäisiköhän tässä liittyä jo Klubiin?
PPS: Ja ensimmäinen oma auto kyseessä.
Varsinaisesti en tätä pelastanut, se kunnia menee eräälle saabistille jolta tämän ostin. Sitä ennen auto seisoi aika pitkään käyttämättömänä. Hän huolti ja katsasti auton, jonka jälkeen minä sitten ostin sen. Enkä kyllä kadu pätkääkään, siitä huolimatta että tämä kulutus vielä vähän hirvittää näillä bensan hinnoilla.
Tässä vielä kuva autosta.
PS: Pitäisiköhän tässä liittyä jo Klubiin?
PPS: Ja ensimmäinen oma auto kyseessä.
Saab 900i vm. 90 (8-venttiilinen katilla)