900 16V kansista??? Aeron kansi halki
Kävinpä ottamassa muutaman kuvan, kun omaankin Aeroon on parhaillaan tekeillä pieni moottoripäivitys, ja tarkoitus olisi nimenomaan laittaa juurikin vanhempaan symmetriseen kanteen symmetriset imunokat.
Tuossa symmetrinen imunokka:
Tässä epäsymmetrinen nokka:
Symmetrinen imukanava:
Epäsymmetrinen imukanava:
Eski
Tuossa symmetrinen imunokka:
Tässä epäsymmetrinen nokka:
Symmetrinen imukanava:
Epäsymmetrinen imukanava:
Eski
Joo-o,ajattelin väärin.Äkkiseltään vaan tulee mieleen parempi pyörteily OSAteholla ja siten parempi polttoaine talous.Ahdoilla ahdistaa varmasti,se on selvä.Aksu900 kirjoitti:Mikä niin? Toistan vielä: -84 kannessa symmetriset, hyvin virtaavat kanavat, kun taas -85->93 2.0 kansissa epäsymmetriset huonommin virtaavat kanavat.tomaatti kirjoitti:Niin,eiköhän se kuitenkin ole toistepäin.Se asymetrisyys parantaa seoksen pyörteilyä.josta taas seuraa tehokkaampi palamistapahtuma.Aksu900 kirjoitti:Joo ja -84 kannessa on symmetriset imukanavat ja uudemmassa epäsymmetriset eli huonommin virtaavat. Toimivuuttahan se ei estä.
Tuo epäsymmetrisyys vaikuttaa tosiaan olevan joko epäonnistunut kokeilu tai joku päästöjuttu, hyötyä siitä ei ole tehon, väännön eikä kulutuksen suhteen ainakaan.
Toisinpäin ajateltuna tuo epäsymmetrinen kansi on saabin huonoin 16v kansi.
Tulee vaan mieleen kun moni kiillottaa imupuolen kanavatkin peilikirkkaiksi lisätehon toivossa. Ja muutenkin aina tuntuu olevan suurempi parempi..
Mutta olisi taas pitänyt muistaa mihin osioon kirjoittaa ja mitäkin.Jokaisellehan on huipputeho tärkein juttu näemmä.
Viimeksi muokannut tomaatti, Ma Tammi 08, 2007 17:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Niin taisin myös mainita tuosta kulutuksesta.. Tuossa kanavakoossa olet oikeassa, porukka isontelee kanavia hillittömästi kun venttiililautasen koko ja kanavakoko pitäisi aikuisten oikeasti olla jonkinlaisessa suhteessa. No sepä ei minulta oo pois.tomaatti kirjoitti:Joo-o,ajattelin väärin.Äkkiseltään vaan tulee mieleen parempi pyörteily OSAteholla ja siten parempi polttoaine talous.Ahdoilla ahdistaa varmasti,se on selvä.Aksu900 kirjoitti: Tuo epäsymmetrisyys vaikuttaa tosiaan olevan joko epäonnistunut kokeilu tai joku päästöjuttu, hyötyä siitä ei ole tehon, väännön eikä kulutuksen suhteen ainakaan.
Tulee vaan mieleen kun moni kiillottaa imupuolen kanavatkin peilikirkkaiksi lisätehon toivossa. Ja muutenkin aina tuntuu olevan suurempi parempi..
Mutta olisi taas pitänyt muistaa mihin osioon kirjoittaa ja mitäkin.Jokaisellehan on huipputeho tärkein juttu näemmä.
T5 kannessa on symmetriset kanavat ja reilusti isommat kuin tuossa 202, siltikin polttoainetalous on T5 kannella parempi. Parhaat normikäytön ominaisuudet ja kaasuunvasteen saa pikkuisen portatulla 202 symmetrisellä kannella, virtausnopeus pysyy kohtuu korkeana alakierroksillakin mutta maksimivirtaus on silti varsin riittävä. 212 kansi on myös hyvä aihio.
Ihan tämmösten käytännön kokeilujen perusteella kirjotin mitä kirjotin.
Aki Peltola #1132
Mitenkäs se turbon vesikierto toteutetaan, jos laittaa vanhemman kannen kaveriksi vesijäähdytteisen ahtimen..? Pitääkö kanteen tehdä lähtö vesikierrolle, vai mistä se otetaan..?
EDIT: Kävin vertaamassa kansia tallissa, ja en ainakaan omilla silmilläni löytänyt mitään eroa -84 ja -87 kansista, joista uudemmassa on siis ollut vesijäähdytteinen turbo kiinni. Eli ilmeisesti turbon vesikierrolla ei ole lähtöä kannessa..?
Eski
EDIT: Kävin vertaamassa kansia tallissa, ja en ainakaan omilla silmilläni löytänyt mitään eroa -84 ja -87 kansista, joista uudemmassa on siis ollut vesijäähdytteinen turbo kiinni. Eli ilmeisesti turbon vesikierrolla ei ole lähtöä kannessa..?
Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ti Tammi 09, 2007 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
imusarjasssa sen lähtö on 2-3 pyttyjen välissä...Eski kirjoitti:Mitenkäs se turbon vesikierto toteutetaan, jos laittaa vanhemman kannen kaveriksi vesijäähdytteisen ahtimen..? Pitääkö kanteen tehdä lähtö vesikierrolle, vai mistä se otetaan..?
EDIT: Kävin vertaamassa kansia tallissa, ja en ainakaan omilla silmilläni löytänyt mitään eroa -84 ja -87 kansista, joista uudemmassa on siis ollut vesijäähdytteinen turbo kiinni. Eli ilmeisesti turbon vesikierrolla ei ole lähtöä kannessa..?
Eski
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Muut saa tässä tredissä tietää mitä on missäkin vuosimallissa. Useista 202-kansista jotka olen nänyt niin äkkiseltään muistellen vain yhdessä taisi olla asymmetriset kanavat. Joten kyllä symmetrisiä varmasti löytyy. Omani olen jo diilannut eteenpäin.antti.hakamaa kirjoitti:onko näitä symmetrisillä kanavilla olevia kansi vain -84 mallissa?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2047
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala