Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja Jope »

Imupuolella ohjauspaineensäädin, määräjakaja ja ruiskuputket ovat erilaiset T8 vs i8.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tuli tällainen linkki vastaan, nauttikaa :D

http://www.saab99ems.com
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kuinka saisi rakennettua T8:ista vähäpäästöisen, Jope taisi jossain topicissa mainita että ulkomaille taisi olla myynnissä joskus T8 + kat -versioita?
Saakohan i8 + kat -versiosta hyödynnettyä osia?
Samalla vaivalla kun tuota ruiskua rakentelee, niin tekisi siitä vähäpäästöisen myöskin (mahdollinen teholasku vaan hyvä asia).

Ihmeen heikkolaatuisia muuten nuo Saabin apulaitteet, vuonna 2007, vasta 24 vuoden iässä, ja 132tkm ajettuna oli vesipumppu, ja laturin liukupinnat loppu.
Liukupinnat sai hiottua suoriksi, ja lähes uudenveroisiksi laturia avaamatta siitä säätimen aukosta :)
Motonetistä tarjosivat jotain espanjalaista vesipumppua, mistä voisi alkaa etsimään laadukkaampaa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja Jope »

Aika samanlainen systeemi se on, mutta määräjakaja + ohjauspaineesäädin taitavat olla T8 katissa erilaiset kuin i8 katissa.

EPC:stähän nuo osanumerot voi vertailla.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

ng900aero kirjoitti:Kuinka saisi rakennettua T8:ista vähäpäästöisen
K- jetistä ei mielellään rakenna lampaada ohjattua, eikä se maailma pelastu vaikka pari 99:ä syytäis putken täydeltä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lintta go go kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Kuinka saisi rakennettua T8:ista vähäpäästöisen
K- jetistä ei mielellään rakenna lampaada ohjattua, eikä se maailma pelastu vaikka pari 99:ä syytäis putken täydeltä.
Näin varmasti on asian laita, sopisikohan tuohon T8:iin minkään T16-mallin sähköruisku, eli tarvitsevatko ne kaikki tiedon kampiakselin asennosta kampiakselin luota, vai riittääkö jollekin ruiskutyypille tieto esim. virranjakajan asennosta?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jope
-
Viestit: 4167
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja Jope »

T16-mallin sähköruiskusta löydät tietoa etsimältä täältä OG-osiosta. Saa aika vähällä vaivalla sopimaan, jos kyseessä on LH2.2. Lucas vaatii enemmän johdotusta.

Eivät vaadi kampiakselin asentoanturia.

Edit: tossa se ny on
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=74869
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Hep, tänään tuli -83vm 2D tuplis tallin pihaa somistamaan. :D :saab:

http://kuvablogi.com/nayta/1744041/
http://kuvablogi.com/nayta/1744039/
bmw e46 alias proteesi
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja jariha »

Hienoa anaconda, niin sitä pitää! Milloin auto on ajossa, vai mitä suunnitelmia sen suhteen?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja anaconda »

jariha kirjoitti:Hienoa anaconda, niin sitä pitää! Milloin auto on ajossa, vai mitä suunnitelmia sen suhteen?
Auto tulee liikennekäyttöön viimeistään v2010 kesäksi takaisin. Suunnitelmissa olisi hitsata kaikki ruostelävet ja todennäkösesti auton joutuu maalaamaan uusiksi. myös tekniikka- ja alustapuolelle tulossa uutta. :D
bmw e46 alias proteesi
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

anaconda kirjoitti:
jariha kirjoitti:Hienoa anaconda, niin sitä pitää! Milloin auto on ajossa, vai mitä suunnitelmia sen suhteen?
Auto tulee liikennekäyttöön viimeistään v2010 kesäksi takaisin. Suunnitelmissa olisi hitsata kaikki ruostelävet ja todennäkösesti auton joutuu maalaamaan uusiksi. myös tekniikka- ja alustapuolelle tulossa uutta. :D
Kytkin kuntoon, ruosteiden paikkaus pohjasta, tsekkaus yleisesti, tuoreet wunderbaumit ja rekisteröintikatsastus. Sen jälkeen niitä aluvanteita, tupla virikaasareita+peltisarjoja+virinokkia ja maalauksia.

Nimim: edelleen auton nykyinen omistaja :lol: :D :twisted: :roll: :wink: 8)
Viimeksi muokannut KeijoAnnikki, Pe Helmi 20, 2009 08:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko tietoa mikä virranjakajassa väljistyy, ja kuinka se on korjattavissa?
Klappia on molempiin suuntiin, ja se nokaan vastaava "olakelevy" on ihan totaalisen väljä.
Saisiko tuliuudesta i16:n virranjakajasta hyödynnettyä varaosia käytettyyn (ja välykselliseen) T8:in jakajaan?

Ei viitsisi pelmauttaa molempia jakajia palasiksi, ja sitten ihmetellä kuinka niistä ei saakaan edes yhtä toimivaa aikaiseksi :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Eipä niissä 8v turbon ja 16v vaparin jakajissa taida olla yhtään samaa osaa.
Voi olla että tuollaisenkin 8v jakajan pystyy alapäästään puslittamaan.

Tossa muuten kuva palasiksi pistetystä vaparin 8v jakajasta.

http://img172.imageshack.us/my.php?imag ... 015db6.jpg

http://img23.imageshack.us/my.php?image ... 014ll6.jpg
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tomaatti kirjoitti:Eipä niissä 8v turbon ja 16v vaparin jakajissa taida olla yhtään samaa osaa.
Voi olla että tuollaisenkin 8v jakajan pystyy alapäästään puslittamaan.

Tossa muuten kuva palasiksi pistetystä vaparin 8v jakajasta.

http://img172.imageshack.us/my.php?imag ... 015db6.jpg

http://img23.imageshack.us/my.php?image ... 014ll6.jpg
Eka kuva ei aukea, mutta tuossa toisessa kuvassa näkyvä purettu jakaja näyttää ihan prikulleen samanlaiselta kuin uusi jakajani, eli sekin lienee sitten 8-tappisen jakaja.
Sopiikos siitä sitten osat T8:in jakajaan? Entä kuinka purit tuon jakajan, yläpäässä on se levy paikallaan, ja sokka, mutta kuinkas se alapää on kiinni, ja tuleeko sisäkaulut ulos yläpäästä?

Ei ole tullut aiemmin leikittyä jakajien kanssa, kun ovat pelanneet.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Tuplis-threadin aika

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tosta on niin paljon aikaa että en suoraan sanottuna enää muista purku/kokoomisjärjestystä.

Periaatteessa jos sulla on molemmat siis kuitenkin 8v jakajia niin erona niissä on mun mielestä vaan jouset ja alipainekello.

Varmaan toimis ihan kiitettävästi silleenkin että vaihdat sen kaksitoimisen ali/ylipainekellon siihen vaparin jakajaan.

Viisaammat jatkakoot.
Vastaa Viestiin