Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7554
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja mestari »

Hiljeneekö lonksutus jos samalla painavan jarrua tyyliin Pan hiven.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Mvs
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 19:53
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Mvs »

Ei ollut jarrulla vaikutusta ääneen.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7554
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja mestari »

oliko tripoidi missä kondiksessa? jos sen nyppäisi ulos ja tutkisi tilanteen ja olisko rasvan vähyyttä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
G00 GLE
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: To Marras 23, 2017 10:16

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja G00 GLE »

Köbermeister kirjoitti:
Ma Huhti 22, 2024 21:01
OG900 projektia tehdessä löysin mukavan yllärin – joku oli korjannut pohjan ruostevaurion hitsaamalla uutta peltiä päälle ja vanhat ruosteet jätetty murustumaan alle. Vanha kumimattoeristyslevy lähtee nyt ruosteisten peltien kanssa menemään, millähän tuo kannattaisi korvata? Uudet äänieristeet tulee toki päälle, mutta kannattaisikohan tuokin korvata jollakin?
Olen ollut täsmälleen samassa tilanteessa. Kyllä se lattiaan liimattu levy vaimentaa kuminoita ja kivien ropinoita, joten sikäli se kannattaa korvata. Bitumilevyksi lattioihin panin Motonetista hankittua, itseliimautuvaa, 4 mm bitumilevyä. Odottamattoman hyvä muotoiltavuus ja sopivan ärhäkkä liima: pystyy asettelamaan, mutta ottaa kunnolla kiinni kun painelee. https://www.motonet.fi/tuote/meluton-bi ... ct=60-6009
Noista levyistä ei saa orkkisen kokoisia yhtenäisiä paloja, joten siedän nyt saumakohtia materiaalissa. Onneksi noita joutuu harvemmin katselemaan. Kuvia lopputuloksesta ei näemmä tullut otettua... :(

Bitumin ja lattiaverhoilun väliin tulevat vaahtomuovi-kumimatot olivat niin huonossa kunnossa, että tein uudet pitkästä tavarasta:
IKH:lta 1,5 mm kumimattoa https://www.ikh.fi/fi/kumimatto-silea-1 ... nbr-kln015 ja Etolasta 10 mm vaahtomuovia https://www.etola.net/Tuote/sisustus/va ... suus_1_cm/. Muodot vanhoista matoista ja sprayliimalla ainesosat yhteen.

Kuva
Kuva
Kuva
Tässäkin olen tyytyväinen lopputulokseen.
Webs
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Huhti 24, 2024 21:04

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Webs »

Virtalukon kytkinosa pitäisi vaihtaaa, kun sen vika tyhjentää akun. Jos sellainen löytyisi jostain.

Varsinainen kysymys liittyy jarruihin. Poljin painuu aika syvälle ennen kuin mitään tapahtuu. Minusta pedaalin kuuluisi ottaa reilusti ennen puoliväliä.
Aina pysähtyy hyvin, mutta poljin menee turhan lähelle lattiaa.
Onko tuossa mitään muuta mahdollisuutta kuin, että pääsylinterissä on vikaa? Paloissa on paksu pinta ja levyt ei ole loppu, säiliössä on nestettä. Ostin nestettä ja kokeilen vielä ilmata jarruja. Imuilmaus ei näyttänyt onnistuvan ainakaan edessä.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2181
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja anv »

Toinen mahdollisuus on jarruletkut. Väsyneet ja liian joustavat, jopa pullistuvat?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Webs
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Huhti 24, 2024 21:04

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Webs »

anv kirjoitti:
Ke Touko 22, 2024 22:46
Toinen mahdollisuus on jarruletkut. Väsyneet ja liian joustavat, jopa pullistuvat?
Letkut näyttää olevan uusittu. Usein vanhemmiten huomattu, että paisuu umpeen, jos ei ole vaihdettu.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24044
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Uudetkin letkut voi olla tukossa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11504
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja jus »

Eihän ole ABS-jarrut?
Korjaamokäsikirjoja tuolla: https://www.saabnet.com/tsn/faq/manuals/C900.html

Virtalukon pohjan vaihdat helpoiten vaihtamalla koko keppilukkokonsolin, ja kun samaan hoitoon ottaa luovuttaja-autosta kepinkin, saanet sellaisen kepin, joka ei pyöri ympäri. Kepin pallossa on tappi, jonka tehtävänä on estää pyöriminen.

Lukkosylinteri on yleensä rikkomatta vaihdettavissa keppikonsolista toiseen, tarvittaessa lukkosepältä uudet haitat samalla koukaten, kun haluat kuitenkin säilyttää yksiavainjärjestelmän.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hirst
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Marras 02, 2022 15:32

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Hirst »

900c vm.1989 on vailla lämppärinkennoa.

Ruotsin Traderassa on uusi myytävänä, sekä käytetty, mutta myyjällä ei ole oem-numerosta tietoa, eikä sopivuudesta.
Oisko tietoa jollain sopivuudesta ?


https://www.tradera.com/en/item/343571/ ... varmepaket

https://www.tradera.com/en/item/343571/ ... varmepaket
Saab 9000 2.0t A50 -97
Webs
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Huhti 24, 2024 21:04

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja Webs »

jus kirjoitti:
To Touko 23, 2024 20:58
Eihän ole ABS-jarrut?
Korjaamokäsikirjoja tuolla: https://www.saabnet.com/tsn/faq/manuals/C900.html

Virtalukon pohjan vaihdat helpoiten vaihtamalla koko keppilukkokonsolin, ja kun samaan hoitoon ottaa luovuttaja-autosta kepinkin, saanet sellaisen kepin, joka ei pyöri ympäri. Kepin pallossa on tappi, jonka tehtävänä on estää pyöriminen.

Lukkosylinteri on yleensä rikkomatta vaihdettavissa keppikonsolista toiseen, tarvittaessa lukkosepältä uudet haitat samalla koukaten, kun haluat kuitenkin säilyttää yksiavainjärjestelmän.
Kiitos,
Keppiongelma selvisikin. Juuri tämä tappi oli katkennut, kun osia tarkistelin. Tein tilapäisratkaisun purkamalla kepin poraamalla reijän, tekemällä M5 kierteen ja laittamalla siihen pidätiruuvin lukitusmutterilla.

Ei ole ABS:jä. Jarrujen tuntuma ratkesi ilmauksella ja kierrättämällä nestettä. Oli aivan hirveän mustaa. Ihmetetyttää, että entiseltä omistajalta oli jäänyt hiukan ilmaa jarruihin, joskaan ei mitenkään selkeästi. Nyt ottaa ylempää.
Virtalukossa siis kytkinosa on huono. Avain ja lukkopesä ok.
Vastaa Viestiin