og satkun lootaöljyt
Kääk, siis nyt olen aivan sekaisin:
Siis nesteen hypoidia on sekä MINERAALIÖLJYÄ että SYNTEETTISTÄ?
GL4 -> SYNT
GL5 -> MINERAALI
ja tuo GL5 oli sitä SAABin spekseissä olevaa??? Minä kuvittelin että GL4.
No, aamulla jätin auton nesteelle ja sovittiin että lootaan laitetaan sitä mikä listassa oli lähinnä nesteen hypoidia (ja sitä synteettistä...), eli Mobilin 75w 90.........menikö nyt AIVAN PIELEEN vai mitä raati sanoo????
Siis nesteen hypoidia on sekä MINERAALIÖLJYÄ että SYNTEETTISTÄ?
GL4 -> SYNT
GL5 -> MINERAALI
ja tuo GL5 oli sitä SAABin spekseissä olevaa??? Minä kuvittelin että GL4.
No, aamulla jätin auton nesteelle ja sovittiin että lootaan laitetaan sitä mikä listassa oli lähinnä nesteen hypoidia (ja sitä synteettistä...), eli Mobilin 75w 90.........menikö nyt AIVAN PIELEEN vai mitä raati sanoo????
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Laittakaa äänestys aiheesta ku noista viesteistä ei oiken ota selvää kumpääko laittas ku itelläkin ois tuo laatikon öljyjen vaihto. Itse en tiedä noita vaihto ehtoja noista parhaista öljyista niin en sen takia tee sitä äänestystä.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Ei tässä muuta ristiriitaa taida tulla kuin jenkaus siitä laittaako GL4 vai GL5 luokituksen mukaiset öljyt. OG:n kirja mainitsee tuon vitosluokan vaihtoehtona sopivaksi, mutta taannoin kiellettiin laittamasta GL vitosia, samoin kuin syntisiä öljyjä, askiin synkrojen toimimattomuuden takia. Toinen puoltaa toinen kieltää
Voin olla "uhri" ja laittaa vitoset askiin kun tilaan ensin sen 20 l sitä öljyä. Sittenhän sen näkee lentääkö synkrosilppua ja onko joku kenties puoli vuotta pois foorumilta. Toisaalta järellä aateltuna...GL4:hän oli vanhempi luokitus joten vitosen luulis olevan taaksepäin yhteensopiva mutta ominaisuuksia vain on kehitetty vastaamaan nykyvehkeitäkin.
Voin olla "uhri" ja laittaa vitoset askiin kun tilaan ensin sen 20 l sitä öljyä. Sittenhän sen näkee lentääkö synkrosilppua ja onko joku kenties puoli vuotta pois foorumilta. Toisaalta järellä aateltuna...GL4:hän oli vanhempi luokitus joten vitosen luulis olevan taaksepäin yhteensopiva mutta ominaisuuksia vain on kehitetty vastaamaan nykyvehkeitäkin.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä *
-1797-
-1797-
Saa nähdä miten käy. Itse tilasin ko öljyä sen 20 kannun, ja pitäs kait loppuviikosta olla täällä. Pitääkin vaihtaa kait kaikkii autoihin sitten kerralla, kun sitä öljyä on. Tosin tonniseen joutuu tekemään propun, mutta ei hätä sen pahempi
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
On kokeiltu laatikoihin useita eri moottoriöljyjä 10/30, 10/40 ja vaihteistoöljyjä 75/90, 80/90 jne, mutta laihoin tuloksin. Ylivoimaisesti parhaiten vaihteet kytkeytyvät päälle kylmänä ja kuumana tuolla 75 mineraaliöljyllä.
Vasta sitä kysyin Nesteen huoltikselta ja myyjä sanoi jottei sitä saa. Suostui kumminkin katsomaan katalogistaan ja sieltä löytyi 20L astiassa hintaan about 50 euroa.
Vasta sitä kysyin Nesteen huoltikselta ja myyjä sanoi jottei sitä saa. Suostui kumminkin katsomaan katalogistaan ja sieltä löytyi 20L astiassa hintaan about 50 euroa.
Melkein niin monta mielipidettä tai kokemusta kuin on kirjoittajia, ja tässä yksi lisää. Jossain 180tkm:n paikkeilla vaihdoin -88 C:n (kaasari) laatikkoon Farmoil maatalouskoneöljyt kun oli tarjolla tutulta. Öljy on 10W30 mineraaliöljyä luokituksin API CF/SF ja myös GL-4. Tuntui kuitenkin liian "liukkaalta" - joskus "narahti" vaihtaessa. 20tkm myöhemmin vaihdoin Mobilin 10W40 mineraaliöljyyn, taisi olla Mobil Super ja tuolla ei ole narissut. Nyt kilometrejä 312tkm ja matka jatkuu (toivottavasti). No tuolla ei kumia polteta ja muutenkin kaikki tapahtuu rauuuhalliseeestii. Uudempaan sataseen (-96) pitäisi kohta vaihtaa jotain, mutta siihen tod.näk haen Saabin omat synteettiset vaikka sitä joutuukin ostamaan huuhteluannoksen "ylimääräistä".
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Ölöjyjä
Saabin omia öljyjä on lirauteltu vaihdelaattikkoihin, sen tunnistaa hajusta
Laakkoselta on haettu.
Sillä on toiminut ihan kiitettävästi, ,, kop kop
Täytyy kokeilla seuraavaksi sitä "testivoittajaa" jos se galluppi tulee
Laakkoselta on haettu.
Sillä on toiminut ihan kiitettävästi, ,, kop kop
Täytyy kokeilla seuraavaksi sitä "testivoittajaa" jos se galluppi tulee
Joko milloin ehkä tietää?? Ostanko Nesteeltä...Motonetilta...Nesteeltä...Motonetilta...Nesteeltä...päivänkakkara vain puuttuu, pietään hinnanvedätysMimmi kirjoitti:Väliaikatietoa:
Neste ei toimita SAE75 öljyä kuin 20 litran pänikässä tai 200 litran tynnyrissä.
Nyt on kysely päällä 20 litran päniköistä ja hinnasta.
*Saabismi on sairautta....sanovat ne jotka eivät koskaan kykene omistamaan sitä *
-1797-
-1797-
noin. Nyt on 20litraa öljyä haettu Pitää tässä vkl alkaa vaihtelemaan noihin laatikoihin uusiä öljyjä. Kysyin sitä GL-4, GL-5 juttua. Sanoi että se on luokittelu, GL-5 kestää esim suurempia pintapaineita kuin GL-4. Muuten ominaisuuksiltaan samaa/parempi mitä suurempi tuo numero on.
Kertoi seuraavan jutun esimerkiksi. Oli joku koneurakoitsija ostanut hypoidiöljyä. Kone vaati GL-5, ja huoltamolla oli muuten samaa , mutta GL-4. urakoitsija soitti maahantuojalle että voiko laittaa. Vastaus oli ollut että ei missään tapauksessa.
Kertoi seuraavan jutun esimerkiksi. Oli joku koneurakoitsija ostanut hypoidiöljyä. Kone vaati GL-5, ja huoltamolla oli muuten samaa , mutta GL-4. urakoitsija soitti maahantuojalle että voiko laittaa. Vastaus oli ollut että ei missään tapauksessa.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin