Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 903
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Näin toimitaan. Jospa sitä sitten 20 vuoden kuluttua katsotaan, että miten tiivisti.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 903
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Onkos kokemuksi, et miltä kuulostaa, jos jättäis 99:stä viimoisen poikittais änkkärin pois? Hyvältä tietysti näin kun sitä aattelee.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24012
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

äänihän riippuu mitä muuta siellä on.

mä laitan itselleni pelkän vaakapöntön mallia turbo ku se hiukan isompi ku vaparin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 903
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Ei muuta ku toi läpivirtausvaimennin, no hetken kuluttua se selviää...
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24012
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hienoa onnea yritykselle.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24012
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

laita sivuputki :lol:
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja rr »

P.Y-J. Kannisto kirjoitti:Onkos kokemuksi, et miltä kuulostaa, jos jättäis 99:stä viimoisen poikittais änkkärin pois? Hyvältä tietysti näin kun sitä aattelee.
Ei kuulosta hääviltä. Pärinä on sitä luokkaa, ettei jaksa kuunnella ite eikä naapurit...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 903
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Joo, hyvin paukkuu... Saas nä saako tuolla metakalla leimaa :roll:
Kylkiputkeekin harkitsin, mut takapyörän edessä hieman arkapaikka. Heti takapyörän takaa sivulle olis ollut parempi, mut en jaksanut alkaa rakentaan kannatusta.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24012
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

muistelen lukeeni että putki ok takapyörän etupuolella jos ei ole aukeavaa ikkunaa ja ei jalkakäytävän puolella! ? taikka sitten olen nähny unta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
P.Y-J. Kannisto
"Hirsch"
Viestit: 903
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja P.Y-J. Kannisto »

Käsittämätöntä kyllä, leima tuli 8)
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
pikkuville
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: To Loka 01, 2015 15:10

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja pikkuville »

Tuosta satkusta vuotaa ohjaustehostimen nestettä kuskin puolelta sieltä raidetangon sisäpään kumisuojan välistä. Siellä on ilmeisesti joku tiiviste, pystyykö sinne vaihtamaan uuden sellaisen irroittamatta koko härveliä autosta? Onko noita tiivisteitä edes mistään saatavilla?
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Vuosimallin -83-84 tuplis ja -88 mallin satku. Eikös tuo satkun moottorissa ainoa ero ole startin paikka, muuten sopii 99:n laatikon päälle?
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja jus »

Satkun ohjaustehostimen päätytiivisteen vaihtaminen edellyttää ohjausvaihteen irrottamisen ja täydellisen purkamisen. Haitarikumin sisällä kuuluu liikkua ainoastaan ilmaa. Ehjäksi tiedetty tehostin toisesta autosta lienee helpoin ja halvin ratkaisu.

Satkun termostaattikotelon ylävesiletkun llähtösuunta? Virranjakajan Hall-anturin liittimen malli? Satkun vesikierto lämppärille on erilainen kuin 99:ssä, letkut saanee sopimaan viimeistään imusarjan vaihtamalla.

Kampiakselin hihnapyörä kaksirivisenä mahtunee olemaan 99:n rintapeltiä vasten, mutta hihnanvaihto ilman moottorin liikuttamista ei taida onnistua. Hihnapyörän ohella vesipumppu ja laturi 99-malliseksi vaihtamalla helpottaa?
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5334
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Tarkennuksena ja perusteluina purkutehostimen käyttöön, niin just tänään soitin tiivistesarjasta PCS:lle. Maksaa joku 40-50e (en enää muista), mutta tiivistemateriaali on jotain "fiberiä", joka pitää venyttää paikalleen erikoistyökalulla, ja venytyksestä tekee hankalaa se, että se "fiberi" on aika huonosti venyvää sorttia ja tuppaa hajoamaan helposti. Jotenki kuuntelin rivien välistä, että ei kannata edes alottaa projektia, vaan kattella toinen tehostin.
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11500
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.

Viesti Kirjoittaja jus »

Eikös ne hankalat tiivisteet ole tehostimen venttiilissä. Jos vuotaa haitarikumin sisään ja ei halua harjoitella venttiilin tiivisterenkaiden vaihtoa, yksi vaihtoehto voisi olla vaihtaa vain ne hammastangon tiivisteet. Siltikin tietysti joutuu tehostimen täysin purkamaan.

Eli edelleen ehjä käytetty on vahvoilla, varsinkin jos tiivistesarjan on noussut noinkin korkealle.

900:n tehostetun ohjausvaihteen ropaamista:
http://saab-900cv.rajce.idnes.cz/2007.09.01/
http://saab-900cv.rajce.idnes.cz/2007.09.04/
http://saab-900cv.rajce.idnes.cz/2007.09.08/
Vastaa Viestiin