Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Näin toimitaan. Jospa sitä sitten 20 vuoden kuluttua katsotaan, että miten tiivisti.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Onkos kokemuksi, et miltä kuulostaa, jos jättäis 99:stä viimoisen poikittais änkkärin pois? Hyvältä tietysti näin kun sitä aattelee.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24012
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
äänihän riippuu mitä muuta siellä on.
mä laitan itselleni pelkän vaakapöntön mallia turbo ku se hiukan isompi ku vaparin.
mä laitan itselleni pelkän vaakapöntön mallia turbo ku se hiukan isompi ku vaparin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ei muuta ku toi läpivirtausvaimennin, no hetken kuluttua se selviää...
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24012
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
hienoa onnea yritykselle.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24012
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
laita sivuputki
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ei kuulosta hääviltä. Pärinä on sitä luokkaa, ettei jaksa kuunnella ite eikä naapurit...P.Y-J. Kannisto kirjoitti:Onkos kokemuksi, et miltä kuulostaa, jos jättäis 99:stä viimoisen poikittais änkkärin pois? Hyvältä tietysti näin kun sitä aattelee.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Joo, hyvin paukkuu... Saas nä saako tuolla metakalla leimaa
Kylkiputkeekin harkitsin, mut takapyörän edessä hieman arkapaikka. Heti takapyörän takaa sivulle olis ollut parempi, mut en jaksanut alkaa rakentaan kannatusta.
Kylkiputkeekin harkitsin, mut takapyörän edessä hieman arkapaikka. Heti takapyörän takaa sivulle olis ollut parempi, mut en jaksanut alkaa rakentaan kannatusta.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24012
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
muistelen lukeeni että putki ok takapyörän etupuolella jos ei ole aukeavaa ikkunaa ja ei jalkakäytävän puolella! ? taikka sitten olen nähny unta.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hirsch"
- Viestit: 903
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Käsittämätöntä kyllä, leima tuli
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: To Loka 01, 2015 15:10
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tuosta satkusta vuotaa ohjaustehostimen nestettä kuskin puolelta sieltä raidetangon sisäpään kumisuojan välistä. Siellä on ilmeisesti joku tiiviste, pystyykö sinne vaihtamaan uuden sellaisen irroittamatta koko härveliä autosta? Onko noita tiivisteitä edes mistään saatavilla?
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Vuosimallin -83-84 tuplis ja -88 mallin satku. Eikös tuo satkun moottorissa ainoa ero ole startin paikka, muuten sopii 99:n laatikon päälle?
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Satkun ohjaustehostimen päätytiivisteen vaihtaminen edellyttää ohjausvaihteen irrottamisen ja täydellisen purkamisen. Haitarikumin sisällä kuuluu liikkua ainoastaan ilmaa. Ehjäksi tiedetty tehostin toisesta autosta lienee helpoin ja halvin ratkaisu.
Satkun termostaattikotelon ylävesiletkun llähtösuunta? Virranjakajan Hall-anturin liittimen malli? Satkun vesikierto lämppärille on erilainen kuin 99:ssä, letkut saanee sopimaan viimeistään imusarjan vaihtamalla.
Kampiakselin hihnapyörä kaksirivisenä mahtunee olemaan 99:n rintapeltiä vasten, mutta hihnanvaihto ilman moottorin liikuttamista ei taida onnistua. Hihnapyörän ohella vesipumppu ja laturi 99-malliseksi vaihtamalla helpottaa?
Satkun termostaattikotelon ylävesiletkun llähtösuunta? Virranjakajan Hall-anturin liittimen malli? Satkun vesikierto lämppärille on erilainen kuin 99:ssä, letkut saanee sopimaan viimeistään imusarjan vaihtamalla.
Kampiakselin hihnapyörä kaksirivisenä mahtunee olemaan 99:n rintapeltiä vasten, mutta hihnanvaihto ilman moottorin liikuttamista ei taida onnistua. Hihnapyörän ohella vesipumppu ja laturi 99-malliseksi vaihtamalla helpottaa?
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tarkennuksena ja perusteluina purkutehostimen käyttöön, niin just tänään soitin tiivistesarjasta PCS:lle. Maksaa joku 40-50e (en enää muista), mutta tiivistemateriaali on jotain "fiberiä", joka pitää venyttää paikalleen erikoistyökalulla, ja venytyksestä tekee hankalaa se, että se "fiberi" on aika huonosti venyvää sorttia ja tuppaa hajoamaan helposti. Jotenki kuuntelin rivien välistä, että ei kannata edes alottaa projektia, vaan kattella toinen tehostin.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Eikös ne hankalat tiivisteet ole tehostimen venttiilissä. Jos vuotaa haitarikumin sisään ja ei halua harjoitella venttiilin tiivisterenkaiden vaihtoa, yksi vaihtoehto voisi olla vaihtaa vain ne hammastangon tiivisteet. Siltikin tietysti joutuu tehostimen täysin purkamaan.
Eli edelleen ehjä käytetty on vahvoilla, varsinkin jos tiivistesarjan on noussut noinkin korkealle.
900:n tehostetun ohjausvaihteen ropaamista:
http://saab-900cv.rajce.idnes.cz/2007.09.01/
http://saab-900cv.rajce.idnes.cz/2007.09.04/
http://saab-900cv.rajce.idnes.cz/2007.09.08/
Eli edelleen ehjä käytetty on vahvoilla, varsinkin jos tiivistesarjan on noussut noinkin korkealle.
900:n tehostetun ohjausvaihteen ropaamista:
http://saab-900cv.rajce.idnes.cz/2007.09.01/
http://saab-900cv.rajce.idnes.cz/2007.09.04/
http://saab-900cv.rajce.idnes.cz/2007.09.08/