Pelastakaa satkuja!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja vmt »

Ohan niitä vaihtoehtoja juu. Mä olisin luultavasti päätynyt kasikymppiseen, Accordiin, Galantiin, luupäähän, 626:een tai Camryyn. Alfa, Lancia ja Subaru olisivat pudonneet silkkojen ennakkoluulojen ansiosta. Ranskalaiset ranskalaisuutensa ansiosta. 316 ja riesa järkyttävän surkeiden talviominaisuuksiensa vuoksi. Opel taasen oli jo muutamaa vuotta aiemmin osoittanut E-Kadettin muodossa miten huolellisesti heillä paneudutaan ruostesuojaukseen, joten Vectrakaan tuskin olisi vakuuttanut. Volkswagenissa ei ole muuta vikaa kuin se, että se on Volkswagen, hyvässä ja pahassa. Carinassa taas oli kuuleman mukaan uutenakin ärsyttävän löysä (ts. joidenkin mukaan miellyttävän pehmeä) alusta. Volvo taas on mun mielestä selkeästi pykälää alemmassa kokoluokassa.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

vmt kirjoitti:Volvo taas on mun mielestä selkeästi pykälää alemmassa kokoluokassa.
Ja se johtuu puolestaan siitä, että 240 oli kaikissa malleissaan pyöreästi 10-15tmk 900:sta kalliimpi. :D Meinasin että otetaan nyt Volvokin mukaan vaikka ovatkin itsensä hinnoitelleet ulos luokasta...

Itse noista olisin rankannut kolmasosan (Alfa, BMW, Ford, Lancia, Mitsubishi, Volvo) saman tien vetotavan tai ajoasennon puolesta, ja puolet (Honda, Mazda, Opel, Nissan, Renault, Subaru, Toyotat, Volkswagen) yleisen keskinkertaisuuden vuoksi. Jäljelle jää siis 80, BX, ja 405. Sitä on koeajamatta mahdotonta sanoa mitä olisin tehnyt noita uutena satkuun verratessa. Mitsusta pitäisin muuten mutta lukemani perusteella siihen ei täysikokoinen (>180cm) kuski ratin taakse mahdu :?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

vmt kirjoitti:Ohan niitä vaihtoehtoja juu. Mä olisin luultavasti päätynyt kasikymppiseen, Accordiin, Galantiin, luupäähän, 626:een tai Camryyn. Alfa, Lancia ja Subaru olisivat pudonneet silkkojen ennakkoluulojen ansiosta. Ranskalaiset ranskalaisuutensa ansiosta. 316 ja riesa järkyttävän surkeiden talviominaisuuksiensa vuoksi. Opel taasen oli jo muutamaa vuotta aiemmin osoittanut E-Kadettin muodossa miten huolellisesti heillä paneudutaan ruostesuojaukseen, joten Vectrakaan tuskin olisi vakuuttanut. Volkswagenissa ei ole muuta vikaa kuin se, että se on Volkswagen, hyvässä ja pahassa. Carinassa taas oli kuuleman mukaan uutenakin ärsyttävän löysä (ts. joidenkin mukaan miellyttävän pehmeä) alusta. Volvo taas on mun mielestä selkeästi pykälää alemmassa kokoluokassa.
Mulla on ollut ajoautona niin Galantti, 626 x 3 ja peruskaasari, ruisku ja 16v (2.0 ja 2.1) saabit. Ylivoimaisesti parhaat kokonaisuutena on olleet 16v Saabit. Autona Galantti on kans erittäin hyvä. Peräkontti (luukkuperä) lastenrattaiden kanssa taas liian pieni. 626 -91 on aika japsi ajella. Lahna 626 -94 on varmasti yksi lujimpia 1.8 koneella. Uudempi -99 kans oli vanha 7 h taxi, 11 turvavyöllä -kilometrit vajaa 400th. Noita muita en ole omistanut syystä tai toisesta. Ei ole vaan tehnyt mieli.

Voisin itsekkin pelastaa jonku pystykeulan. Ehkä perinne turbo 8v, olisi se haaveiden täyttymys. Kesä ajokiksi. Tarjotkaa. Tai sitte 2.1 3 ov.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja vmt »

Rattivaihde kirjoitti: Ja se johtuu puolestaan siitä, että 240 oli kaikissa malleissaan pyöreästi 10-15tmk 900:sta kalliimpi. :D Meinasin että otetaan nyt Volvokin mukaan vaikka ovatkin itsensä hinnoitelleet ulos luokasta...
Juu, en jaksanut tarkistaa asiaa mutta arvelinkin että tosta on kyse. Kalliita autojahan Volvot on aina olleet, imago maksaa.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Johtaja_Turhapuro
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
Paikkakunta: Tampere City

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Johtaja_Turhapuro »

:saab:
Viimeksi muokannut Johtaja_Turhapuro, To Kesä 03, 2021 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92
(KA)
SAAB-SCANIA 900i
16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja vmt »

On toki, mut kyllä mä näkisin että kun mennään tonne 40 000 euron huiteille ja yli niin ei siinä enää ihan jokaisen keskivertoisen ja -tuloisen suomalaisperheen käyttökikottimesta puhuta.

Itse asiaan palatakseni, veikkaisin että tuo on saanut olla kuukauden myynnissä sen takia, koska a) kilometrit b) kattoverhoilu ja c) kasitappinen turbo, eikös ne oo vähän huonossa maineessa?
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Samat vaihtoehdot täällä. Itse kun pari vuotta katselin noita, raakkasin pois +300 tkm ajetut vanhat turbot ja jos lisävarusteena on/oli esim. kuvatun kaltainen kattoverhous, niin ei se ainakaan kiinnostusta lisännyt :-)

Sen verran monta yli 300 tkm ajettua oli meinaan aikoinaan, etteivät ne enää ainakaan tässä vaiheessa kiinnosta. Vaikka eihän ne kilsat merkkaa mitään, jos koko auto on kertaalleen vaihdettu ja pellit ovat kunnossa. Mutta silti, kyllä ne jälkensä jättävät.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Porilaine
"Viggen"
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 11:44
Paikkakunta: Pori

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Porilaine »

#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
mooritz
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: La Tammi 05, 2008 15:49
Paikkakunta: Varkaus

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja mooritz »

Kiitos linkin laittaneelle.
Juu, tällainen tarjolla kiinnostuneille.
Vaihtoakin voi tarjota johonkin.
Hyvä koppainen 96,99 vois kiinnostaa vaihdossa??
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Ansis »

CE- on antanut valoa elämään yhteisen taipaleen ajan säännöllisesti, koodien mukaan sopeutumista ja laihaa seosta kertoen. Immin putsasin jo alussa sekä töpseleitä kävin läpi tuloksetta. Nyt on muutaman kerran kadottanut sen vähäisen tehon kaasua tarjotessa pysähdyksistä lähdettäessä jääden kuitenkin tyhjäkäynnille, mutta ei kierrä kun n. 2500 täydellä kaasullakaan. Kierrosnopeusmittari näyttää järkeviä lukemia korvan kertoman kanssa, joten ei liene kipinästä kiinni vaan bensan saannista. Tänään vois ranettaa bensapumpun sulakkeen kanssa sarjaan ampeerimittarin, joka tuurillaan vois kertoa bensapumpun vaihtotarpeesta. Tai sitten laiskan vaihtoehto; ostaa ja vaihtaa suosiolla sen pumpun?
96 M75 i12 5-speed ;)
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3585
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Tai sitten vaihdat kaasarisatkuun, niin pääset koko CE-valosta eroon... Yksi 16-tappinen satku ollut aikoinaan noitten seitsemän edellisen joukossa ja sain siitä valosta niin tarpeekseni, etten enää koskaan kajoa moisiin.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

:saab: 90 -87 Hinattu pihaan :) Saas nähä miten käy 8)
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/325 ... 87/TAMPERE
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Erittäin iso hatunnosto täältä Keski-Suomesta. Ysikympissä on sen verran idioottivarma ja yksinkertainen tekniikka että eiköhän tuo helpolla tule kuntoon. Projektitopic olis kivaa seurattavaa. :)
marvi
"Aero"
Viestit: 427
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja marvi »

Tuon kesäkuvan ja ajomäärän perusteella tuossa ei voi kyllä käydä kuin hyvin. Kuvat tai oma topikki olis kyllä 5/5. Varsinkin jos sieltä topikista saa sitten lukea jotakin tyyliin "virranjakajan kannen vaihdolla auto käy kuin uusi".
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Pelastakaa satkuja!

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Eilinen meni juhliessa uutta hankintaa :roll: Tänää katsoin sev'verran että virranjakajankansi vielä menis, mutta "pyörijä" oli kärähtänyt :) Kattotaas päivemmällä..
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Vastaa Viestiin