Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

B-moottorissa on siinä pakosarjan puolella moottorikannakkeiden takana lohkolämmitin tai sen paikka. Sieltä voi tippasta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

sain tuplikseen ilmeisesti tonnarin akun, siinä on navat väärinpäin. onko kokemusta miten kannattaa virittää että istuu hyvin, nyt lämpösuojapelti tulee turhan lähelle napoja.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Oranssi x2

Viesti Kirjoittaja Peter A »

Kävinpä tuossa hakemassa itselleni toisen oranssin 2d vm. 74 tupliksen. Tämä tuplis on mallia LEA, joten moottori on jo 2-litrainen ruisku automaagilaatikolla. Autolla on ajettu 101 tkm ja se on seissyt monta vuotta. Auton pellit ja maalipinta ovat siihen nähden yllättävän hyvässä kunnossa. Lieneekö sillä jotain osuutta asiaan, että autoa on seisomiseen asti pidetty kuin kukkaa kämmenellä, se on ollut samassa perheessä uudesta asti. Tämä yksilö on osittain paremmassa kunnossa kuin toinen oranssi tuplikseni.

Kirjoitan autosta lisää tarinaa, kun olen nopeampien yhteyksien päässä muutaman viikon kuluttua. Myös kuvia hakuretkeltä tulossa.
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

kiinnostuneena odotellen kuvia Peterin taltioinnista.

aamulla ilahduttava näky moottoritiellä. vastakkaisella kaistalla tosi siisti valkoinen viimeisten vuosimallien 99 veti asuntovaunua!

nettiauton tarjontakin on taas oikein otollista kesäfiilistelyä kaipaavalle. noita neliovisia olisi hyvä nyt taltioida kun niitä vielä on, vaikkeivät niin sporttisen näköisiä olekaan 2-oviseen verrattuna.

edit: täytyy vielä hehkuttaa miten hienoa että joku jaksaa vielä käydä hakemassa noita ei-ajokuntoisiakin wanhuksia talteen.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Ei nää tuplikset ihan ongelmitta ole näihin päiviin selvinneet. Tässä yksi tarina korjauskuittien pohjalta kerrottuna: 99 GLSuper CC '78 korjauskulut.xls
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Luca; jos ostit uuden akun niin käy vaihtamassa. Parempi olla oikea kuin ranettaa, kun akku kyllä ampuu sellaista valokaarta jos se menee oikoseen, että heikompia hirvittää.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

dimebak kirjoitti:Luca; jos ostit uuden akun niin käy vaihtamassa. Parempi olla oikea kuin ranettaa, kun akku kyllä ampuu sellaista valokaarta jos se menee oikoseen, että heikompia hirvittää.
ei tuo uusi ole. klubilaiselta vastaanotettu. päätin käyttää rälläkkää. minkä arvosanan tämä implementaatio saa? meneekö katsastuksesta läpi?

http://tinyurl.com/ywuv84
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Kai tuo läpi menee, jos vaan akku pysyy tarpeeksi tukevasti kiinni. Eipä sitä noin paljoa olisi tarvinnut leikellä, omassa vanhassa oli kaiveltu peltiä pois sen verran +navan ympäriltä (ehkä n. 2cmx4cm), ettei varmasti pääse kenkä osumaan peltiin, se riitti ihan hyvin.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

nyt tarttis jostain löytää 77-80vm ratin sämpyläkeskiön kiinnitysruuvit 3kpl. pirun pitkät ja ohuet. kaivakaahan laatikkojanne! :)

mistähän muuten johtuu että jarrut toimii ihan hyvin mutta jarrupoljin ei palauta kunnolla, jousiko sieltä puuttuu?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itse purin 99:stä jarrujen työsylinterin ja vaihdoin tiivisteet. Jousissa en usko olevan vikaa, kun ovat niin vankkaa tekoa mutta tiivisteet voi olla kohta puoliin tiensä päässä.

Mulla ku alko päästämään paineita pois toisesta jarrupiiristä ja parhaimmillaan oli "Pumppaa, pumppaa, kolmannella toppaa!!!"-jarrut. Loppujen lopuksi hirtti kiinni joten ei auttanut ku vaihtaa tiivisteet ja nesteet.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

työsylinteri? tarkoitat siis sitä nestesäiliön alla olevaa sylinteriä?

btw aika jännät vanteet tässä
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=55858853

sopisi mielestäni aika hyvin johonkin rakenneltuun ysiysiin
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Työsylintereitä on jokaisessa pyörässä,ns.poljinsylinteri on pääsylinteri.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ah, kiitos :)

eli siis joudun arvaamaan että mikä neljästä jarrusatulasta? parasta kai olisi että etujarrut kävis läpi. just sitä mitä rakastan niin paljon :cry:

edit:

takatolppien verhoilu: onkos 2-ovisissa ja 4-ovisissa samanlainen pala kyseessä? (siis se mihin takaturvavyön ohjain on kiinni. )

osaako kukaan ulkomuistista sanoa sopisiko em. verhoilut -78 2-ovisesta -84 4-oviseen? katselin omien autojeni kuvia ja äkkiseltään näyttää siltä että 4-ovisessa tuo pala on leveämpi.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Peter A
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 14, 2004 12:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peter A »

lucaf kirjoitti:kiinnostuneena odotellen kuvia Peterin taltioinnista.
Tässä kuvia lähtötilanteesta, 99LEA -74 on juuri kiskottu pois seisontapaikaltaan metsän laidalta ja saatu trailerille tonnarin perään. Kunto ei ole ollenkaan niin paha, kuin miltä nämä huonot kuvat näyttävät. Auto on jo nyt tyystin eri näköinen :)

Kuva
Kuva

Lisää kuvia, kunhan päästään lomilta kotiin...
Peter Arosarka, Suomen Saab-Klubin jäsen #2200

Saab 99 LEA 2.0 2d -74
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Peter A kirjoitti: Tässä kuvia lähtötilanteesta, 99LEA -74 on juuri kiskottu pois seisontapaikaltaan metsän laidalta ja saatu trailerille tonnarin perään. Kunto ei ole ollenkaan niin paha, kuin miltä nämä huonot kuvat näyttävät. Auto on jo nyt tyystin eri näköinen :)
eipä se noissakaan kuvissa pahalta näytä, vaan ihan normaalilta pesu-vahaus-imurointi-leimalle projektilta :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin