Tuplis-threadin aika

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24011
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

NAM :D :D :D :D :D
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Meikäläinenkin hairahtui sitten lopulta tupliksiin. Eka tuplikseni tuli hankittua (ja toivottavasti ainoa pitkäksi aikaa):

Kuva

Kuva ei oikein tee oikeutta todellisuudelle, mutta tarkoitus olisi että joskus se näyttäisi samalta kuin saatu mielikuva tuosta kuvasta:) 9-5 AeroWagonin korvaajana tää oli musta hevonen, mutta mieluisa semmoinen.
Citroen C5, OG900t16
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Hienoa Sami! Mietinkin kuka tuohon tarttuu, kun harvemmin näitä alkuperäisiä liikenteessä enää näkee. Niin sitä pitää :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mistä löytyisi merkkikohtaisia istuinsuojia vanhoihin Saabeihin, siis vanhojen kaavojen mukaan tehtyjä suojia jotka istuisivat paikoilleen? Se stadikan vieressä sijaitseva pulju on kait lopetettu ajat sitten?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

lucaf kirjoitti: onko se punainen kenties suomen vähänajetuin 99? hinta on ainakin ns. huomiotaherättävä.
Tuo 43000 on ilmoitettu mittarilukemaksi, ei ajomääräksi. Ilmoituksessa ei myöskään mainita omistajien määrää eikä huoltokirjasta mitään. Ja vielä kun muistaa, että näihin on usein jouduttu nopeusmittariongelmien vuoksi vaihtamaan paljon mittareita, niin aika varauksella suhtautuisin ajomäärään.

Toisaalta: Isosta kellosta päätellen nelivaihteinen yksilö - paljoa ajamista aikovat ostivat kai suoralta kädeltä viisivaihteisen. Ja todella siistin, vakion ja räpeltämättömän oloinen. Olis kiva käydä ihan mielenkiinnosta katsomassa, jos olisi vähän lähempänä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

ng900aero kirjoitti:Mistä löytyisi merkkikohtaisia istuinsuojia vanhoihin Saabeihin, siis vanhojen kaavojen mukaan tehtyjä suojia jotka istuisivat paikoilleen? Se stadikan vieressä sijaitseva pulju on kait lopetettu ajat sitten?
Joensuussa on yks kangasliike, jolla löytyy kaavoja vanhempien autojen penkinpäällisiin. Niiltä ostin kangasta ja sain pussin jossa mainostivat. En ole varma onko tämä pussissa lukeva yritys olemassa vielä. Keytex Oy, Viinijärvi. Sanoivat muistaakseni että ne lopetti noiden päälisten tekemisen joskus 80-luvun lopulla, mutta ainaskin mainitsi, että noihin vanhempiin saabeihin (ja moniin muihinkin vanhempiin autoihin) olisi kaavat tallessa. Jos tommoselle kontaktille on tarvista, niin voin käydä sitä vielä kyselemässä uudestaan?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Täytyisi pikkuhiljaa alkaa hankkimaan tuohon tuplikseen puuttuvia merkkejä.

-Turbo merkit maskiin ja konepellin kylkiin
-Coupe merkki yms. takaluukkuun tulevat merkit.

Saako noita etuspoilereita helposti? Autossa tällähetkellä joku hajonnut tarvike spoileri.

Kiirettä ei onneksi ole. Auto täytyy purkaa täysin palasiksi ja alkaa korjaamaan ja kasaamaan pikkuhiljaa.
Citroen C5, OG900t16
Aeronomi
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Tammi 31, 2004 19:53
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aeronomi »

Onnittelut onnistuneesta hankinnasta :)
Sami kirjoitti:Täytyisi pikkuhiljaa alkaa hankkimaan tuohon tuplikseen puuttuvia merkkejä.
Voi olla hiukkasen haasteellista, mutta onneksi harrastajat ovat niitä aikanaan keräilleet...
-Turbo merkit maskiin ja konepellin kylkiin
-Coupe merkki yms. takaluukkuun tulevat merkit.
Sama "TURBO"-merkki, mikä on konepellin sivuissa, on myös takaluukussa. "SAAB"-logohan on sama, mikä kaikissa muissakin Saabeissa melko isolla vuosimallihehtaarilla. Tässä mallia merkkien sijoittamiseen:

http://www.jamsa.fi/~vepohjal/saabiko/penan.htm

Äläkä unohda "Se. Varma. Kotimainen" -tekstiä takalasista (saa klubikaupasta) :)
Saako noita etuspoilereita helposti? Autossa tällähetkellä joku hajonnut tarvike spoileri.
Alkuperäisiä ei saa käytännössä mistään. Suomessa on tehty noita harrastetyönä jälkituotantona, en tiedä tämän hetken toimitustilannetta. Laatu on kuitenkin hyvä, itsellä on moinen odottamassa vaihtoa alle.
Kiirettä ei onneksi ole. Auto täytyy purkaa täysin palasiksi ja alkaa korjaamaan ja kasaamaan pikkuhiljaa.
Lykkyä projektiin :) Ei ole riemulla rajaa, kun ysiysiturbolla ajaa!

Pena
#1355 Pussihoususaabisti ja turbotuuningmies
99 900 9-3 9-5
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko raadilla tietoa kuinka korjata selkänojan säätömekanismia?
Kyseessä matalaselkänojallinen penkki kippimekanismilla, käsittääkseni nuo selkänojan säätömekanismit ovat kertakäyttöiset eli kun kerran hajoaa niin on vaihdettava uuteen??
Selkänojan säätö ei ensin toiminut ollenkaan (ei edes lujaa pyörittämällä säätöpyörästä, eikä samanaikaisesti kädellä auttamalla selkänojaa ylös/alaspäin, eli ei ollut ns ylijenkautunut), ja nyt noja olla möllöttää lähes makuuasennossa eikä sitä saa nostettua järjellistä voimaa käyttäen, ei liiku mihinkään suuntaan.

Olisiko viisainta suosiolla vaihtaa koko selkänojaosa (siis sen runko), sellainen kun olisi tiedossa, vai onko noita jotenkin mahdollista korjata?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

jariha kirjoitti:Hienoa Sami! Mietinkin kuka tuohon tarttuu, kun harvemmin näitä alkuperäisiä liikenteessä enää näkee. Niin sitä pitää :D
Joo, tästä tulee henkselipenkkeineen upea kesäauto. Ei ilmeisesti ihan jokaisella pitäisi tämmöistä olla?
Aeronomi kirjoitti:Onnittelut onnistuneesta hankinnasta :)
Kiitoksia. Tuplis on nyt hallissa ja odottaa siirtoa purettavaksi ja kunnostettavaksi.. Tosin se puklasi jäähdytysvedet ulos, mutta eipähän se nyt isoin tässä urakassa ole:)

Täällä on vähän kuvia ja juttua hankinnasta: http://koti.welho.com/hpikkara/99turbo/

Kunhan tarinaa ja kuvia tulee enemmän laitan jutut jonkin julkaisumoottorin tietokantaan niin saa oikein sivuston tuosta urakasta..
Citroen C5, OG900t16
Aeronomi
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Tammi 31, 2004 19:53
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aeronomi »

Sami kirjoitti:Joo, tästä tulee henkselipenkkeineen upea kesäauto. Ei ilmeisesti ihan jokaisella pitäisi tämmöistä olla?
Jokaisella pitäisi olla yksi tämmöinenkin :) Laitellaan näitä sitten 2011 KV-päiville riviin muukalaisten ihemeteltäväksi :)

Pena
#1355 Pussihoususaabisti ja turbotuuningmies
99 900 9-3 9-5
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Kun olin omat kaupat tehnyt ilmestyi nettiautoon toinen samanmoinen:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1421155

Ilmeisesti jäänyt myymättä vai saiko joku tuon?
Citroen C5, OG900t16
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mä "vähän" koputtelin noita reikiä, jotka pitäis paikata ennen leimaa. Nyt alkoi huolestuttaa, että suostuukohan se mun hitsaaja noita tekemään, kun näyttää niin pahoilta. Vuosimallihan on 1978, joten ei liene yllätys...

kuva 1 (pahasti iskarin yläkiinnityksen kohdalla)
kuva 2 (onpa lähellä tukivarren kiinnitystä)
kuva 3 (ei kuvasta näy, mutta aika lähellä bensatankkia)

Mitäs mieltä olette, onko noi kohtuudella paikattavissa vai heitänkö pyyhkeen kehään?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
Vastaa Viestiin