Pienellä googlettamisella näyttäisi että Italiassa enimmät, mutta muualla myös. EP = "Ecopower", pre-heated catalytic converter for reduced emissions. Noita uudempia OG900:sia ja myös Tonnareita jossain vaiheessa.
Pah..mä en ala. Hmm, tuolla oli joku aikaisempikin threadi samasta jutusta, jossa mainittiin että ois toinen nimitys LPT:stä, mutta toisaalta näkyi "Aero EP":itä myynnissä.
dq kirjoitti:Pah..mä en ala. Hmm, tuolla oli joku aikaisempikin threadi samasta jutusta, jossa mainittiin että ois toinen nimitys LPT:stä, mutta toisaalta näkyi "Aero EP":itä myynnissä.
Italiassa nuo viimeisten vuosikertojen og900:t ovat lähes poikkeuksetta noita ep:eitä, ja aika usein aeron korisarjoilla varustettuja. Niissä on kyllä IC mutta APC puuttuu, samoin kuin kattoluukku hyvin monissa tapauksissa, eli eivät siltäkään osin ole "aitoja" aeroja.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ettei vaan olisi se Italian versio, jossa on vielä vähemmän heppoja, kun varsinaisessa matalapaineturbossa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero kirjoitti:Italiassa nuo viimeisten vuosikertojen og900:t ovat lähes poikkeuksetta noita ep:eitä, ja aika usein aeron korisarjoilla varustettuja. Niissä on kyllä IC mutta APC puuttuu, samoin kuin kattoluukku hyvin monissa tapauksissa, eli eivät siltäkään osin ole "aitoja" aeroja.
Ömm..eli 16V turbo +IC +katti -APC? Mitä siitä jää?
Mertmi kirjoitti:ettei vaan olisi se Italian versio, jossa on vielä vähemmän heppoja, kun varsinaisessa matalapaineturbossa?
Eikös Italia ole kuuluisu just jostain verotuksellisesta tms kuviosta, minkä vuoksi siellä on kaikenlaisia erikoisia alle kaksilitraisia malleja, joissa tehot on alle jonkun rajan? Esim. *olvon V70 mallista on tonne myyty 90-luvun lopulla kaksilitraista, jota ei vissiin ole muualle kelpuutettu valikoimaan paitsi autoilun banaanivaltioon Suomeen.
Näin yks rollhättanissa myös kun oli Saab festival 2005. Mutta se oli kun mä on alkanut "öla" eli en muistan näin paljon autosta enemmän. Oli siellä Folkets parkissa nähtäväksi.
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
dq kirjoitti:Ömm..eli 16V turbo +IC +katti -APC? Mitä siitä jää?
Välijäähdyytimellä tuunatttu 900 S Höm.. Tais mennä OT:n puolelle
Paitsi että noissa on lähes poikkeuksetta kuitenkin mm. abs, nahat, ac, cruise, sähkölasit, aeron korisarja ym. pientä kivaa, sekä melko varmasti lähes 100% ruosteettomuus
Olin jo melkein lähdössä ostamaan yhtä tuollaista mutta ei kiinnosta kamalasti ajella talvisaikaan alppien yli kesärenkailla (nm kokemusta on )
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
dq kirjoitti:Ömm..eli 16V turbo +IC +katti -APC? Mitä siitä jää?
Välijäähdyytimellä tuunatttu 900 S Höm.. Tais mennä OT:n puolelle
Täälläkin on myyty ässiä, joissa on tehtaan jäljiltä IC. Mutta noissa Italian EP-malleissa (teknisesti sama kuin 900 S) on tosiaan varustelu verrattomasti parempi, sikäläisestä autoverosta johtuen. En pitäisi moista ollenkaan huonona hankintana käyttö/harrastepeliksi, jos siinä ei ole kötöstellen korjattuja pikkukolhuja, tai vähän ajetulla autolla ei ole öljynvaihtovälit päässeet venymään viiden paremmalle puolelle.
IC:llä varustetun ässän muuttaminen täyspaineiseksihan on lähinnä muodollisuus.
Itsekin olen katsellut Italian cabbetarjontaa sillä silmällä...