SAAB 900 ep ???

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

SAAB 900 ep ???

Viesti Kirjoittaja rr »

Missä maassa tällaista on myyty?

http://www.ikarobil.se/index.aspx?contr ... &carid=177

8O
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Pienellä googlettamisella näyttäisi että Italiassa enimmät, mutta muualla myös. EP = "Ecopower", pre-heated catalytic converter for reduced emissions. Noita uudempia OG900:sia ja myös Tonnareita jossain vaiheessa.

Aika nätti peli muuten. :wink:
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

dq kirjoitti:Aika nätti peli muuten. :wink:
On... ja tämä myös:

http://www.traderamotor.com/showObject.aspx?id=223852
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Pah..mä en ala. :? Hmm, tuolla oli joku aikaisempikin threadi samasta jutusta, jossa mainittiin että ois toinen nimitys LPT:stä, mutta toisaalta näkyi "Aero EP":itä myynnissä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

dq kirjoitti:Pah..mä en ala. :? Hmm, tuolla oli joku aikaisempikin threadi samasta jutusta, jossa mainittiin että ois toinen nimitys LPT:stä, mutta toisaalta näkyi "Aero EP":itä myynnissä.
Italiassa nuo viimeisten vuosikertojen og900:t ovat lähes poikkeuksetta noita ep:eitä, ja aika usein aeron korisarjoilla varustettuja. Niissä on kyllä IC mutta APC puuttuu, samoin kuin kattoluukku hyvin monissa tapauksissa, eli eivät siltäkään osin ole "aitoja" aeroja.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

ettei vaan olisi se Italian versio, jossa on vielä vähemmän heppoja, kun varsinaisessa matalapaineturbossa?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

rr kirjoitti:
dq kirjoitti:Aika nätti peli muuten. :wink:
On... ja tämä myös:

http://www.traderamotor.com/showObject.aspx?id=223852
Nyt täytyy sanoa, että kylläpä voikin olla nätti auto 8O
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

ng900aero kirjoitti:Italiassa nuo viimeisten vuosikertojen og900:t ovat lähes poikkeuksetta noita ep:eitä, ja aika usein aeron korisarjoilla varustettuja. Niissä on kyllä IC mutta APC puuttuu, samoin kuin kattoluukku hyvin monissa tapauksissa, eli eivät siltäkään osin ole "aitoja" aeroja.
Ömm..eli 16V turbo +IC +katti -APC? Mitä siitä jää? :D
okaalto
"Aero"
Viestit: 403
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 20:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja okaalto »

Mertmi kirjoitti:ettei vaan olisi se Italian versio, jossa on vielä vähemmän heppoja, kun varsinaisessa matalapaineturbossa?
Eikös Italia ole kuuluisu just jostain verotuksellisesta tms kuviosta, minkä vuoksi siellä on kaikenlaisia erikoisia alle kaksilitraisia malleja, joissa tehot on alle jonkun rajan? Esim. *olvon V70 mallista on tonne myyty 90-luvun lopulla kaksilitraista, jota ei vissiin ole muualle kelpuutettu valikoimaan paitsi autoilun banaanivaltioon Suomeen.
smuurine
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 16:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja smuurine »

dq kirjoitti:Ömm..eli 16V turbo +IC +katti -APC? Mitä siitä jää? :D
Välijäähdyytimellä tuunatttu 900 S :P Höm.. Tais mennä OT:n puolelle :oops:
900 T16 Aero -84
#2673
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Re: SAAB 900 ep ???

Viesti Kirjoittaja a9000 »

olisko linkkilistaa vastaavanlaiseen nettiherkutteluun ja haaveiluun, siis muita nettiautokauppoja ruotsissa?

onko joku tilannut tuollaisen kautta?

ps. siellä oli myös peugeot 205 T16 !!! oli hiukka hintaa vaan...
rr kirjoitti:Missä maassa tällaista on myyty?

http://www.ikarobil.se/index.aspx?contr ... &carid=177

8O
Jipo
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 21:49
Paikkakunta: Maalahti

Viesti Kirjoittaja Jipo »

Näin yks rollhättanissa myös kun oli Saab festival 2005. Mutta se oli kun mä on alkanut "öla" eli en muistan näin paljon autosta enemmän. Oli siellä Folkets parkissa nähtäväksi.
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

smuurine kirjoitti:
dq kirjoitti:Ömm..eli 16V turbo +IC +katti -APC? Mitä siitä jää? :D
Välijäähdyytimellä tuunatttu 900 S :P Höm.. Tais mennä OT:n puolelle :oops:
Paitsi että noissa on lähes poikkeuksetta kuitenkin mm. abs, nahat, ac, cruise, sähkölasit, aeron korisarja ym. pientä kivaa, sekä melko varmasti lähes 100% ruosteettomuus ;)
Olin jo melkein lähdössä ostamaan yhtä tuollaista mutta ei kiinnosta kamalasti ajella talvisaikaan alppien yli kesärenkailla (nm kokemusta on :) )
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Aeronomi
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Tammi 31, 2004 19:53
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aeronomi »

smuurine kirjoitti:
dq kirjoitti:Ömm..eli 16V turbo +IC +katti -APC? Mitä siitä jää? :D
Välijäähdyytimellä tuunatttu 900 S :P Höm.. Tais mennä OT:n puolelle :oops:
Täälläkin on myyty ässiä, joissa on tehtaan jäljiltä IC. Mutta noissa Italian EP-malleissa (teknisesti sama kuin 900 S) on tosiaan varustelu verrattomasti parempi, sikäläisestä autoverosta johtuen. En pitäisi moista ollenkaan huonona hankintana käyttö/harrastepeliksi, jos siinä ei ole kötöstellen korjattuja pikkukolhuja, tai vähän ajetulla autolla ei ole öljynvaihtovälit päässeet venymään viiden paremmalle puolelle.

IC:llä varustetun ässän muuttaminen täyspaineiseksihan on lähinnä muodollisuus.

Itsekin olen katsellut Italian cabbetarjontaa sillä silmällä...

Pena
Vastaa Viestiin