termarin vaihto = kuumat vinkit.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23992
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: termarin vaihto = kuumat vinkit.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

testilenkin jälkimainingit..

nesteet pysyy...
kuuma ku helvetissä..siis auton sisällä
neula roikkuu samalla tapaa ku ennen termarin vaihtoa..eli taitaa olla mittariston vika. toki pientä neulan hyppimistä oli havaittavissa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2045
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: termarin vaihto = kuumat vinkit.

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

se neulanpomppimen voi johtua myös ilmasta jäähdytysjärjestelmästä tai sitten mittariston liitännöissä jotain häikkää. laitoitko muuten -89 asteisen termostaatin mikä noissa alkujaan?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23992
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: termarin vaihto = kuumat vinkit.

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tais olla 89 jonka motonet möi mulle.. vai olikohan 88.. en muista enään pakettikin tuli roskiin paiskattua.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Porilaine
"Viggen"
Viestit: 522
Liittynyt: Pe Maalis 20, 2009 11:44
Paikkakunta: Pori

Re: termarin vaihto = kuumat vinkit.

Viesti Kirjoittaja Porilaine »

Eikös enää lainkaan suositella että kesällä olis 88 asteinen ja talvella 92 asteinen termostaatti?
#jäsen 4060#
OG 900 Tbo automaatti Vm1984
OG 900i Automaatti Vm1985 & 1988
99 Vm 1970 2kpl (projekti + varaosa auto)
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Re: termarin vaihto = kuumat vinkit.

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Suosituksista en tiedä, mutta kokemuksesta voin sanoa, että jos jäähdytin on tehtävänsä tasalla, niin 92 asteisella termarilla voi ajella kesät talvet - ainakin vapaastihengittävällä. Vanhetuneella jäähdyttimellä 88/89-asteinen antaa hieman pelivaraa.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Vastaa Viestiin