Bougicordit Tampereelta
Bougicordit Tampereelta
Mistä olette Tampereella ostaneet Bougicordin johtosarjan 16-venttiiliseen satkuun? Motonetista löytyy vain yhtä tarvikejohtosarjaa, Osaset ja Varaosamaailma myy eioota. Helmisen autoliikkeestä tilaustavarana hintaan 77 euroa. Onko vielä muita (halvempia) vaihtoehtoja?
Onhan sitten sekin mahdollisuus,että joku kanssasaabisti hankkii johdot jostain muualta edullisesti ja lähettää maksikirjeenä. Esim täällä Kokkolassa löysin sattumalta liikkeen, joka myy Bougicordin johtoja. Omaan kaasarisaappaaseen soveltuva Class D täysi sarja maksoi noin 23€. Voin tarvittaessa kysäistä hinnan tuolle 16v sarjalle. Tuntuu järjettömälle nuo 60-80€ hinnat.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Onhan tästä joskus aiemminkin ollu juttua, itse ostin kesällä lokomonkadun Osasilta eli tuolta: http://www.karttalinkki.fi/cgi-bin/gwi/ ... ent=osaset Hintakin oli ihan maltillinen koko setille, tosin myyjällä oli vain vaikeuksia löytää oikeanlaiset piuhat..
KTM SD
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
no menin forssassa tänään kyselemään samoja tulpanjohtimia 1989 vuoden 16 venttiilisen satkuun. saabin alkuperäset Bougicordit huikeat
120 Euroa ja yhdessä tarvikeliikkeessä tilattuna Bougicordit vain 45 Euroa
mistähän moinen hinta ero. no arvaaatte varmaan kummasta tilasin.
120 Euroa ja yhdessä tarvikeliikkeessä tilattuna Bougicordit vain 45 Euroa
mistähän moinen hinta ero. no arvaaatte varmaan kummasta tilasin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
mistähän muuten on syntynyt tämä totuus Bougicordien ylivertaisuudesta? Kun ostamistani varmaan 5 satsista bougeja 1 sarja on toiminut yli yksien tulppien eliniän välttävästi.
Oireina siis:
900t8: johdot eivät kestä tulppienvaihtoa vaan se tulppaan vastaava metalliosa lähtee irti, lisäksi kostealla kelillä on mahtava valoshow pellin alla. Pari johtoa on lakannut yhdistämästä niin että yksi sylinteri sammui yhtäkkiä. APC vittuilee.
900t16: ei kestä ahtoja, rykii, pätkii ja loppujen lopuksi lakkaa kokonaan käymästä. Ikivanhat mitkälie-paskajohdot roskiksesta koneeseen niin heti alko pelittää ja kumi palaa..
Korostan että nämä esimerkit alle vuoden vanhoilla johdoilla.
Mainittakoon vielä, että Boschin johdot olivat oikein mainiot tuossa t8:ssa.
Oireina siis:
900t8: johdot eivät kestä tulppienvaihtoa vaan se tulppaan vastaava metalliosa lähtee irti, lisäksi kostealla kelillä on mahtava valoshow pellin alla. Pari johtoa on lakannut yhdistämästä niin että yksi sylinteri sammui yhtäkkiä. APC vittuilee.
900t16: ei kestä ahtoja, rykii, pätkii ja loppujen lopuksi lakkaa kokonaan käymästä. Ikivanhat mitkälie-paskajohdot roskiksesta koneeseen niin heti alko pelittää ja kumi palaa..
Korostan että nämä esimerkit alle vuoden vanhoilla johdoilla.
Mainittakoon vielä, että Boschin johdot olivat oikein mainiot tuossa t8:ssa.
Aki Peltola #1132
Akilla olikin mielenkiintoisia kokemuksia Bougeista. Omaani laitoin setin hintaan 50e. 5tkm on toiminut hyvin, mutta seuraillaan. Kovasti vaan tunnutaan väittävän että muilla johdoilla olisi resistanssi yms. ongelmia. Itsellä ei kokemusta kuin saab-og ja hyvin pelas.
Toivottavasti ei mennyt viiskyt ekuu taivaalle
Toivottavasti ei mennyt viiskyt ekuu taivaalle
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2045
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
jaa etteivät muka kestä en olekaan moisesta kuullut omassa satkussa alkuperäset Bougicordit mittarissa 327tkm ja hyvin toimii. varaosaautossa johon tulpan johtoja hommailin nelosen tulpan johdon vastus arvo heitteli johdinta väännellessä ja pientä nykimistä silloin tällöin kun rajusti kiihdytti.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 82
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 00:30
Aksu900 kirjoitti:mistähän muuten on syntynyt tämä totuus Bougicordien ylivertaisuudesta? Kun ostamistani varmaan 5 satsista bougeja 1 sarja on toiminut yli yksien tulppien eliniän välttävästi.
Oireina siis:
900t8: johdot eivät kestä tulppienvaihtoa vaan se tulppaan vastaava metalliosa lähtee irti, lisäksi kostealla kelillä on mahtava valoshow pellin alla. Pari johtoa on lakannut yhdistämästä niin että yksi sylinteri sammui yhtäkkiä. APC vittuilee.
900t16: ei kestä ahtoja, rykii, pätkii ja loppujen lopuksi lakkaa kokonaan käymästä. Ikivanhat mitkälie-paskajohdot roskiksesta koneeseen niin heti alko pelittää ja kumi palaa..
Korostan että nämä esimerkit alle vuoden vanhoilla johdoilla.
Mainittakoon vielä, että Boschin johdot olivat oikein mainiot tuossa t8:ssa.
Uskomatonta tekstiä, eikä tue kyllä ainakaan omia kokemuksia. Oletko aivan varma että johdoissa on lukenut todella Bougicord, ettei vaan olisi Biltema? Ja luuletko muuten, että autotehtaat kuten esim. Saab olisivat käyttäneet johtoja alkuperäisvarusteena, mikäli laatu todella olisi kertomaasi tasoa?
Oliko tuo nyt epäilyä vai vittuilua? Ei mua tartte uskoa ja saa käyttää sellaisia letkuja koneessaan kuin haluaa, kunhan kerroin kokemukseni.Uskomatonta tekstiä, eikä tue kyllä ainakaan omia kokemuksia. Oletko aivan varma että johdoissa on lukenut todella Bougicord, ettei vaan olisi Biltema? Ja luuletko muuten, että autotehtaat kuten esim. Saab olisivat käyttäneet johtoja alkuperäisvarusteena, mikäli laatu todella olisi kertomaasi tasoa?
Jos joku haluaa niin voin lahjoittaa tuossa 16v-koneessa olleet bougit ja ostokuitin. Saa laittaa omaan koneeseen ja testata.. Ja sitten lukea kuitista, että on ostettu kesäkuussa 2003. Ajomäärä on n. 10tkm. Päällepäin kuin uudet.
EDIT: ja tuo mainitsemani 1 sarja, joka sanoin toimineen välttävästi, väistyi tuollaisen pari vuotta vanhana t8:sin koneesta Boschien tieltä(etsittiin toisaalta johtunutta vikaa). Tämä sarja asennettiin sitten velipojan fiattiin kun ajateltiin sen olevan virheetön. Eräänä aamuna veli oli sitten menossa töihin ja rankkasade yllätti. No Fiatin huippunopeus laski tuonne n. 40km/h paikkeille. Syykin oli selvä: konehuoneessa kävi melkoinen salamointi aina kostealla..
t8:ssa UUSI bougin puolanjohto löi valokaarta ylävesiletkuun. Normaalia?
Aki Peltola #1132
Vie ihmeessä takuuseen ne bougit, jos tosiaan tolleen ovat hajoilleet. Niissä on viiden vuoden takuu, jos auton omistaja ei ole vaihtunut välillä! Mulla omakohtaisena kokemuksena Bougicordit vs. muut on se, että bougicordeissa on tuo johtimien resistanssiarvo paljon lähempänä suositeltuja, kuin muilla (esim. Lucas, jossa 2x suurempi).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Juma! Mulle kun se myyjä sanoi että vuoden takuu! Ilman muuta käyn palauttamassa nuo t16 johdot. Pitääpä selvittää asia, harmi kun t8 tuli myytyä, joten niitä johtoja ei ole enää tallessa..Vie ihmeessä takuuseen ne bougit, jos tosiaan tolleen ovat hajoilleet. Niissä on viiden vuoden takuu, jos auton omistaja ei ole vaihtunut välillä!
Kiitti vinkistä!
Aki Peltola #1132