Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Varmaan kahdessa vikassa kyssärissä pää- tai työsylinteri vuotaa. Yleensä työ, kannattaa varmaan samalla varautuu koko kytkinpaketin vaihtoon. Ainakin teetettynä työn osuus ei paljoa muutu.
Vaan helppo noihin on tehä itsekin tuo remppa.
Vaan helppo noihin on tehä itsekin tuo remppa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Itsellä kun meni aikoinaan pääsylinteri (oireet sama kuin nimimerkki 99GL), niin vaikka nestettä ei tarvinnut lisätä, syyllinen löytyi kurkkaamalla jalkatilaan. Mikäli näkyy pienikin nestevana sylinteriltä alas jalkatilaan on ainakin kytkinpääsylinteri tiensä päässä.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Onko mahdollista säätää 2.1 16V satkun venttiilejä? Metallinen tasaisin välein toistuva naputus saattaa johtua venttiileistä, tai sitten vallan
muusta syystä. Säätöä voisi kokeilla, taitaa olla pirun tarkkaa prikkahommaa.
muusta syystä. Säätöä voisi kokeilla, taitaa olla pirun tarkkaa prikkahommaa.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
ei voi. paskaiset nostajat aiheuttaa tuon.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Autossa hydraulisetnostimet, joita ei voi säätää. Tuppaavat likaantumaan vanhemmiten ja siten naputtelevat välillä. Vaivaan voi auttaa sisäinen moottorinpesu ja tiheät öljynvaihdot. Jos moottorinsisäpesu ja öljynvaihtelut ei auta, niin uusiakin saa.
Yksi konsti liottaa nostimia muutamia vuorokausia löpössä ja aina välillä "pumpata" tyhjäksi ruuvipenkissä ja laittaa taas likoamaan. Tällä konstilla sain omasta 16v koneestani melko hiljaisen.
Yksi konsti liottaa nostimia muutamia vuorokausia löpössä ja aina välillä "pumpata" tyhjäksi ruuvipenkissä ja laittaa taas likoamaan. Tällä konstilla sain omasta 16v koneestani melko hiljaisen.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tämä oli syynä minunkin tapauksessa. Ei iso vuoto mutta tarkemmin kun alkoi tutkimaan niin olihan se pääsylinterin seutu kosteana. Auton perimätiedon mukaan työsylkkä on vaihdettu muutama vuosi sitten joten luulisin sen olevan vielä kunnossa.Saabinsti kirjoitti:Itsellä kun meni aikoinaan pääsylinteri (oireet sama kuin nimimerkki 99GL), niin vaikka nestettä ei tarvinnut lisätä, syyllinen löytyi kurkkaamalla jalkatilaan. Mikäli näkyy pienikin nestevana sylinteriltä alas jalkatilaan on ainakin kytkinpääsylinteri tiensä päässä.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Se ei satkuun ainakaan ollut kovin kallis alle 10 vuotta sitten merkkitiskilläkään. Jos en väärin muista, niin n.70€ maksoi orggis.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Sain aamulla arvion korjaamolta, että kytkimen pääsylinterissä vika ja se pitäisi vaihtaa. Sanoi, että pitäis orkkistuote tilaa Ruotsista, mutta onko siis näin että tuo Motonetin ysisatasen pääsylinteri ei ole orkkistuote? Sanoivat nimittäin että pääsylinteri on n. 200e, Motonetissä tuo on 130e.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Niinhän tuo yleensä on. Vaan pääsylinterin vaihto ei mahdottoman mutkikas oo niin ainakin käyttöpeliin voisin laittaa tarvikkeenki.
Edit. osa on tullut kuntoon jopa pelkillä uusilla tiivisteillä mut oon joutunut koko sylkänki vaihtaa, tosin käytetyn..
Teetettynä järkevämpi laittaa uus osa.
Edit. osa on tullut kuntoon jopa pelkillä uusilla tiivisteillä mut oon joutunut koko sylkänki vaihtaa, tosin käytetyn..
Teetettynä järkevämpi laittaa uus osa.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ei tartte irrottaa kaasareita, tilaa on juuri sopivasti että pumpun mahtuu pujottamaan pois ja uuden tilalle, ylhäältäpäin että keinutanko menee paikalleen.benicio kirjoitti:Pitääkö kaasarit/imusarja irroittaa kun vaihtaa b-koneisen 99:n bensapumpun? Eli tuplakaasari siis kyseessä.
Entäpä jos vaihtaa sähkötoimisen bensapumpun, voiko vanhan mekaanisen jättää paikalleen lotkottamaan?
Uusi pumppu oli samannäköinen tarvikepumppu kuin vanhakin, mutta nuolet oli eripäin Eli että bensan sai virtaamaan, piti nuolet olla virtaussuuntaa vasten. Kai siinäkin joku logiikka on.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Mitkä ovat oikeat aurauskulmat madallettuun (Lesjöfors) 3d satkuun?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Mitkäs tommosessa 900 suomisaabissa on yleisimmät ruostekohdat? Muuta ''hyvä tietää'' juttuja, kun kyseistä autoa menee katsomaan? Mitään kokemusta ei saabeista ole, kaikki tieto tervetullutta siis
2 litran 16v tekniikalla tämä yksilö. Käyttikseksi tulossa, millasia noi on talvella? Onko näissä alakerta kuinka kestävä, turbotusta ajatellen? Onko ketjulla vaiko hihnalla kone?
2 litran 16v tekniikalla tämä yksilö. Käyttikseksi tulossa, millasia noi on talvella? Onko näissä alakerta kuinka kestävä, turbotusta ajatellen? Onko ketjulla vaiko hihnalla kone?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
puskureiden välistä ne ruosteet löytyy.
osta turbo suoraan ni ei tarvii pohtia moisia
ketjulla on.
osta turbo suoraan ni ei tarvii pohtia moisia
ketjulla on.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
En tiedä onko oikeat, mutta vakiokulmilla minun vihreässä Iivarissa mentiin. Ihan hyvin pelitti.Frostwind kirjoitti:Mitkä ovat oikeat aurauskulmat madallettuun (Lesjöfors) 3d satkuun?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23990
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
miten estää pallonivelen tapin pyöriminen kiristäessä?
mul on hieno työkalu joka puristaa niveltä runkoa kohden , mut se ei mahdu tohon 72:seen paikoilleen.
mul on hieno työkalu joka puristaa niveltä runkoa kohden , mut se ei mahdu tohon 72:seen paikoilleen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659