Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Renkaat voi olla jo tiensä lopussa tällä hetkellä continentalit, ne toki vaihtuu tässä muutaman päivän sisään kun hallille menen, samalla tarkistan pyöränkulmat, välykset ja sen poikittaistangon takaa, ja samalla jos muuta löytyy, katsotaan mikä näistä vaikuttaa eniten, kiitokset vastauksista
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Alapallot ensin syyniin.Orggis kirjoitti: ↑Ti Huhti 16, 2024 14:3990- og900 ilmeisesti hammastangon puslat/helat kuluneet, maantieajossa auto tuntuu ohjailevan itseään tien muotojen mukaan, vaikka pitää ratista kiinni, eli ilmeisesti hammastanko pääsee liikkumaan, onko muilla kokemusta samanlaisesta, ja onko motonetin Hammastangon hela 18-1029 oikea jos nuo lähtee vaihtamaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Su Huhti 17, 2022 12:47
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
OG900 projektia tehdessä löysin mukavan yllärin – joku oli korjannut pohjan ruostevaurion hitsaamalla uutta peltiä päälle ja vanhat ruosteet jätetty murustumaan alle. Vanha kumimattoeristyslevy lähtee nyt ruosteisten peltien kanssa menemään, millähän tuo kannattaisi korvata? Uudet äänieristeet tulee toki päälle, mutta kannattaisikohan tuokin korvata jollakin?
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kaikenlaista pienen pientä, mutta sitäkin ärsyttävämpää vikaa enimmäkseen sähkö jne. kuului satkun hintaan.
Tyyppivikana oleva vilkkuviikseä meinasin huoltaa. En saanut sitä saanut irti kokonaan, kun vakkarin johdot meni suoraan sisään eikä liitintä näkynyt lähellä.
Kuinkahan syvällä liitin on ? Vilkun palautus ei myöskään toimi, mutta siihen olen keksinyt ratkaisun.
Vakkari ei luonnollisesti toimi. Osia puuttuu, kuten toinen kaasuvaijeri. Se saattoi olla irto-osien joukossa.
Pumppu löytyy. Olisi kiva, jos näkisi jostain mitä siihen on kuulunut.
Kuskin oven lukko ei toimi avaimella. Olisikohan mahdollista siirtää toimiva lukkopesä oikealta kuskin oveen
tai sarjoittaa se uudestaan?
Kierroslukumittari toimii vain välillä. Kuinkahan ne yleensä vikaantuu? Juotoksista vai komponteista kyse.
Tyyppivikana oleva vilkkuviikseä meinasin huoltaa. En saanut sitä saanut irti kokonaan, kun vakkarin johdot meni suoraan sisään eikä liitintä näkynyt lähellä.
Kuinkahan syvällä liitin on ? Vilkun palautus ei myöskään toimi, mutta siihen olen keksinyt ratkaisun.
Vakkari ei luonnollisesti toimi. Osia puuttuu, kuten toinen kaasuvaijeri. Se saattoi olla irto-osien joukossa.
Pumppu löytyy. Olisi kiva, jos näkisi jostain mitä siihen on kuulunut.
Kuskin oven lukko ei toimi avaimella. Olisikohan mahdollista siirtää toimiva lukkopesä oikealta kuskin oveen
tai sarjoittaa se uudestaan?
Kierroslukumittari toimii vain välillä. Kuinkahan ne yleensä vikaantuu? Juotoksista vai komponteista kyse.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Mitä tarkoitat toisella kaasuvaijerilla? Cruisen alipainekammio nyhtää kuulaketjun välityksellä sitä samaa ainoaa kaasuvaijeria, jota kaasupoljinkin.
https://townsendimports.com/Web/electri ... ontrol.htm
Ovien lukkosylinterit v/o ovan muuten samanlaiset, mutta sylinterin päätyyn kiinnitetty käyttövipu on peilikuva(-asennossa).
https://townsendimports.com/Web/electri ... ontrol.htm
Ovien lukkosylinterit v/o ovan muuten samanlaiset, mutta sylinterin päätyyn kiinnitetty käyttövipu on peilikuva(-asennossa).
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kaasuläpästä lähtee automaatissa kickdownin vaijeri voisiko olla se?
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Eiköhän nuo asiat ole pikemminkin sääntönä kuin poikkeuksena.ei taida kukaan enää käyttöautoonsa tehdä paikkaa 5 vuoden päähän eli päittäissaumalla ehjään peltiin joka sitten kestää hyvin kun vielä tekee pohjatyöt kunnolla.Köbermeister kirjoitti: ↑Ma Huhti 22, 2024 21:01OG900 projektia tehdessä löysin mukavan yllärin – joku oli korjannut pohjan ruostevaurion hitsaamalla uutta peltiä päälle ja vanhat ruosteet jätetty murustumaan alle.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kiitos. Kun rakenne ei ollut selvillä ajattelin, että tuollainen vaijeri olisi siinä.jus kirjoitti: ↑To Huhti 25, 2024 20:56Mitä tarkoitat toisella kaasuvaijerilla? Cruisen alipainekammio nyhtää kuulaketjun välityksellä sitä samaa ainoaa kaasuvaijeria, jota kaasupoljinkin.
https://townsendimports.com/Web/electri ... ontrol.htm
Ovien lukkosylinterit v/o ovan muuten samanlaiset, mutta sylinterin päätyyn kiinnitetty käyttövipu on peilikuva(-asennossa).
Alipainekello oli irrallaan, joten täytyy katsoa miten sen saisi asennettua ja letkutettua.
Voi olla että siinä on ollut jotain muutakin vikaa, kun jätetty pois, kun kone oli irti.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
900 turbo on maalattu ja kylkilistoja pitäisi alkaa asentamaan.
Olisiko jollain linkata hyvää ja sopivaa kaksipuolista teippiä? Ilmeisesti jokin 3M valmistama voisi olla hyvä?
Olisiko jollain linkata hyvää ja sopivaa kaksipuolista teippiä? Ilmeisesti jokin 3M valmistama voisi olla hyvä?
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kello ei ole edes 8, mutta 900:een tuli jo ikävä vika, joten hyvät neuvot ovat arvossaan.
Vaihde jäi normaalin vaihdon jälkeen 3:selle eikä saa vapaalle tai vaihdettua. Keppi on löysä toiseen suuntaan.
Ihmeellisellä tuurilla sain ajettua työpaikan parkkiin.
Pystyykö nuo vahteet saamaan jotenkin helposti vähillä työkaluilla ajettavaan kuntoon vai tilaanko iltapäiväksi hinurin?
Tämä on ilmeisesti joku tunnettu vikaantumismekanismi?
Vaihde jäi normaalin vaihdon jälkeen 3:selle eikä saa vapaalle tai vaihdettua. Keppi on löysä toiseen suuntaan.
Ihmeellisellä tuurilla sain ajettua työpaikan parkkiin.
Pystyykö nuo vahteet saamaan jotenkin helposti vähillä työkaluilla ajettavaan kuntoon vai tilaanko iltapäiväksi hinurin?
Tämä on ilmeisesti joku tunnettu vikaantumismekanismi?
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
kurkistus konehuoneeseen moottorin ja tulipellin välistä kohti maata näkynee vaihdeakseli.. siellä on joko rättinivel tai kuminivel.. lienee antautunut.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ja samasta kortnerista voi astalolla jonka ehtii väsäämään ruokatunnilla .minkä jo ysin kahvitauolla käy pellin alta fokusoimassa, työntämään pienemmän vaihteen tupiin jolla pääsee himaan purkamaan .pituutta voisi olla 1.5 m ja haarukka alapäässä jonka väli olisi joku 30mm ja sillä kun siirtää manuaalisesti pykälän päältä vapaalle ja seuraava haluttu pykälä sisään.sit tarvittaessa jossakin mäen päällä vähän isompaa tarvittaessa.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ok kiitos.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ilmamassamittarista.
Oman og 900 2.1l 16v ilmamassamittarin numerosarja on: 0 280 212 019.
Osa on tullut tiensäpäähän ( kun ottaa liittimen irti, niin auto käy normisti )ja kyselenkin onko väliä, jos vaihtaa toisen, jonka kolme viimeistä numeroa on erillaiset ?
Ps. Jos jollain on myydä "halavalla " oikealla numerosarjalla ehjä, niin olen kiinnostunut.
Oman og 900 2.1l 16v ilmamassamittarin numerosarja on: 0 280 212 019.
Osa on tullut tiensäpäähän ( kun ottaa liittimen irti, niin auto käy normisti )ja kyselenkin onko väliä, jos vaihtaa toisen, jonka kolme viimeistä numeroa on erillaiset ?
Ps. Jos jollain on myydä "halavalla " oikealla numerosarjalla ehjä, niin olen kiinnostunut.
Vm.1991 Saab 900i CC 2.1 16v