Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Onko näissä og900:sissa ollut ongelmaa lämpömittarin kanssa? Mulla on vm93 2.1 16v jossa lämpömittarin viisari roikkuu, vaihdettu jäähdytysnesteet, termari (88 asteinen), lämpömittarin anturi. Jäähdytysärjestelmä on myös ilmattu eikä vuotoja ole. Infrapunamittarilla mitattuna lämpee oikein mukavasti termarin seuduilta ja ylävesiletkukin. Sisällä tarkenee, puhaltaa tosi kuumaa.
Flekti pärähtää käyntiin kun käy tyhjää jonkin aikaa.
Lueskelin, että tonnareissa ollut mittariongelmaa. Pitäisikö käyttää mittaristo irti ja viedä sähkömiehelle tarkistukseen vai onko heittää muita ideoita?
Flekti pärähtää käyntiin kun käy tyhjää jonkin aikaa.
Lueskelin, että tonnareissa ollut mittariongelmaa. Pitäisikö käyttää mittaristo irti ja viedä sähkömiehelle tarkistukseen vai onko heittää muita ideoita?
96 GL V4 Super -80 *Juhlis*, 95L -75, 900i 2.1 16v Classic -93, 99 turbo -79 & 99 Finlandia -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Omasssa ex vm -93 turbo satkussa oli kans vastaavaa lämpömittarivaivaa, siihenki vaiheltiin termarii ja lämpöanturii tuloksetta. Flekti toimi normaalisti.Neuni kirjoitti:Onko näissä og900:sissa ollut ongelmaa lämpömittarin kanssa? Mulla on vm93 2.1 16v jossa lämpömittarin viisari roikkuu, vaihdettu jäähdytysnesteet, termari (88 asteinen), lämpömittarin anturi. Jäähdytysärjestelmä on myös ilmattu eikä vuotoja ole. Infrapunamittarilla mitattuna lämpee oikein mukavasti termarin seuduilta ja ylävesiletkukin. Sisällä tarkenee, puhaltaa tosi kuumaa.
Flekti pärähtää käyntiin kun käy tyhjää jonkin aikaa.
Lueskelin, että tonnareissa ollut mittariongelmaa. Pitäisikö käyttää mittaristo irti ja viedä sähkömiehelle tarkistukseen vai onko heittää muita ideoita?
IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
On hieman hankaluuksia saada 90:n kytkinputken juntturia kierteilleen pääsylinteriin. Tilaa on kyllä saada sormilla hölleille mutta kun avaimella rupeaa kääntämään niin tuntuu että olisi kierteillä mutta lipsahtaakin sitten yli.
Pitäisi varmaan saada juntturia painettua pääsylinteriä päin samalla kun avaimella kiristää. Mutta on niin ahdas paikka ettei mistään saa oikein tuettua.
Onko teillä ollut tämän kanssa ongelmia? Ootteko purkanut esim laturin pois tieltä? Tämän ongelman kanssa on tapeltu jo muutamat viikonloput ja frustraatio iskee kun pitäisi saada putki paikalleen ennen lumikelejä.
Pitäisi varmaan saada juntturia painettua pääsylinteriä päin samalla kun avaimella kiristää. Mutta on niin ahdas paikka ettei mistään saa oikein tuettua.
Onko teillä ollut tämän kanssa ongelmia? Ootteko purkanut esim laturin pois tieltä? Tämän ongelman kanssa on tapeltu jo muutamat viikonloput ja frustraatio iskee kun pitäisi saada putki paikalleen ennen lumikelejä.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
On ollut sama ongelma kaikkien vanhempien autojen kanssa, joihin olen joutunut isompia jarru/kytkinremppoja tekemään. En ole muuta keinoa keksinyt, kuin yrittää painaa sormin sitä liitosta pohjaan niin kovaa kuin mahdollista ja samalla vääntää sitä avaimella kiinni. Joskus on ollut apua, kun putkea on varovasti vähän taivuttanut, että nappaa kierteelle helpommin. Monta kertaa on hermo noissa hommissa mennyt! Toivottavasti jollakin on joku pätevä vinkki tähän hommaan!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23976
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
joo 9satkuun oli kans hankala , mut homma helpottui heti ku irroitti kytkinputken kiinnityksen iskaritornista.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Jep saman vinkin kannalla nallen kanssa
Saab, ihmisen tekemä. Sitä pystyy korjaamaan .
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ota kojelaudan päällä oleva kaiutin/suutin paneeli pois ja tiiraile tuulilasin läpi ulkopuolelta mittariston takapuolelle. Siellä näet moottorin lämpö ja polttoainemittarien kohdalla mutterit. Kiristä lämpömittarin ja miksei polttoainemittarinkin kohdalta mutteria, nämä löystyvät ajan saatossa ja aiheuttaa neulojen roikkumista. En yhtäkkiä muista minkä kokosia ne mutterit on, ja ekakertalaisella kannattaa olla ehkä kaveri silminä jos ei sitten ole kitaristin sormet olemassaanNeuni kirjoitti:Onko näissä og900:sissa ollut ongelmaa lämpömittarin kanssa? Mulla on vm93 2.1 16v jossa lämpömittarin viisari roikkuu, vaihdettu jäähdytysnesteet, termari (88 asteinen), lämpömittarin anturi. Jäähdytysärjestelmä on myös ilmattu eikä vuotoja ole. Infrapunamittarilla mitattuna lämpee oikein mukavasti termarin seuduilta ja ylävesiletkukin. Sisällä tarkenee, puhaltaa tosi kuumaa.
Flekti pärähtää käyntiin kun käy tyhjää jonkin aikaa.
Lueskelin, että tonnareissa ollut mittariongelmaa. Pitäisikö käyttää mittaristo irti ja viedä sähkömiehelle tarkistukseen vai onko heittää muita ideoita?
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tein tämmösen kytkennän, ja nyt puhallin käy koko ajan (en tiedä sammuisiko jos lämmöt nousisi). Onko mulla nyt sulkeutuva rele kun pitäisi olla avautuva? Vai onko anturi viallinen? Releet on minulle suuri mysteeri, en vaan tajuu niitäjus kirjoitti:Yksijohtoinen termostaattikytkin maadoittaa jäähdyttimen kautta. Laita väliin rele, käämille jännite haaroittamalla siitä termostaattikytkimen jännitteelisestä johdosta, käämin toiseen päähän ohjaus termostaattikytkimeltä. Sulkeutuviin kärkiin ne termostaattikytkimelle menneet johdot.
Toinen kysymys: tarttis vaihtaa varasaabin pakkivalon kytkin. Vaihdekepin ympäristön konsoli pitää varmaan ottaa pois, mutta miten se irtoaa?
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tuli nyt tosiaan uusittua tuo kytkinputken letku noppaan. Ilmasin sen jälkeen kytkimen ja sain jonkun 10 kilometriä ajettua normaalisti. Sitten alkoi vaihteet mennä huonosti päälle ja lopulta en saanut vaihteita päälle ollenkaan paitsi auton ollessa sammuksissa. Kytkinpolkimen tuntuma on normaali mielestäni. Kun vaihdetta koittaa väkisin rauhallisesti työntää paikalleen niin moottorin ääni/kierrokset muuttuu, kuin se yrittäisi saada sitä vaihdetta kohdilleen.
Onkohan ilmaa järjestelmässä vai jotain vakavampaa? 190tkm ajettu auto ja alkuperäinen kytkin ja 4v loota varmaan.
Onkohan ilmaa järjestelmässä vai jotain vakavampaa? 190tkm ajettu auto ja alkuperäinen kytkin ja 4v loota varmaan.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Ostin -91 og900S:n, jossa on Saabin merkeillä oleva pieni ic. Jostain muistan lukeneeni, että ic:n olisi saanut jo uutena lisävarusteena S:ään. Pitääkö paikkaansa vai muistanko väärin? Ja mikä merkitys tuolla pienellä ic:llä käytännössä on? Onko tehot kuitenkin sen 145hv?
OG9-5 Aero Wagon MY06
OG900S CombiCoupe MY91
OG900S CombiCoupe MY91
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
2.0 i16 MY93.
Sammuu kuin veitsellä leikaten, kun kone on käynyt lämpimäksi. Kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja käy täysin normaalisti.
Lämpimänä ei käynnisty. Tässä pohdiskellut bensapumpun relettä tai kampiakselin asentotunnistinta.
Virtaa ei tule bensapumpulle eikä pumpun sulakkeelle autoa startatessa. Virta taitaa tulla ensin releelle ja sen jälkeen vasta sulakkeelle?
Jos anturi on viallinen, niin katkeaako virran syöttö pumpun releelle? Voikohan tuo asentotunnistin antautua lämmetessään? Entä releet? Vaikuttaako lämpeneminen niihin?
Ajattelin huomenna vähän ropailla bensapumpun relettä. Jos saan sen kohtuudella käsiini purkamatta polvisuojaa pois.
Sammuu kuin veitsellä leikaten, kun kone on käynyt lämpimäksi. Kylmänä lähtee hyvin käyntiin ja käy täysin normaalisti.
Lämpimänä ei käynnisty. Tässä pohdiskellut bensapumpun relettä tai kampiakselin asentotunnistinta.
Virtaa ei tule bensapumpulle eikä pumpun sulakkeelle autoa startatessa. Virta taitaa tulla ensin releelle ja sen jälkeen vasta sulakkeelle?
Jos anturi on viallinen, niin katkeaako virran syöttö pumpun releelle? Voikohan tuo asentotunnistin antautua lämmetessään? Entä releet? Vaikuttaako lämpeneminen niihin?
Ajattelin huomenna vähän ropailla bensapumpun relettä. Jos saan sen kohtuudella käsiini purkamatta polvisuojaa pois.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Tuo S on aina matalapaine 0.45bar ellei joku ole tuota sun jo jälkidunannu.Kaappoo kirjoitti:Ostin -91 og900S:n, jossa on Saabin merkeillä oleva pieni ic. Jostain muistan lukeneeni, että ic:n olisi saanut jo uutena lisävarusteena S:ään. Pitääkö paikkaansa vai muistanko väärin? Ja mikä merkitys tuolla pienellä ic:llä käytännössä on? Onko tehot kuitenkin sen 145hv?
Vakio ic paikallaan voi nostaa ahtoja jonkin verran esim rajapainevenalla kuten omissa 2kpl -91S joihin nuo orkkis ic käytettyinä ostin. Ic säästää ahdinta, viilentää ahtoilmaa ja jelppaa sitenkin konetta kestämään paremmin korkeampiakin ahtoja.
Tuo oma pikku ic ei ole hirveän tehokas ja omissa jätin paineet sinne 0.7- 0.9 välille kun rajavenalla voi säätää helposti ja nopeasti. Viritys vaatii vakio S myös ecuun virilastun joita saa ainakin ( itse ostin) nimimerkiltä jcarlson. Siinä orkkis ic on myös se ilmanohjausta hiukan parantava muotoiltu muovilärpyskä kiinni jos on alkuperäinen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kuulostaa tyypilliseltä asentoanturi vialta.
Tuossa i16:ssa se muistaakseni on siellä kampuran siivapyörän tykönä. Kylmäsprayllä vois kokeilla seuraavan kerran kun oireilee.
Tuossa i16:ssa se muistaakseni on siellä kampuran siivapyörän tykönä. Kylmäsprayllä vois kokeilla seuraavan kerran kun oireilee.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kylmäsprayn kävinkin jo eilen ostamassa, mutta en kerennyt vielä sitä kokeilemaan. Täytyy tänään tutkia asiaa lisää.tetammi kirjoitti:Kuulostaa tyypilliseltä asentoanturi vialta.
Tuossa i16:ssa se muistaakseni on siellä kampuran siivapyörän tykönä. Kylmäsprayllä vois kokeilla seuraavan kerran kun oireilee.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
Re: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa topickia.
Kyllähän tämä anturin puolelle kallistuu. Kylmäspray ei tosin muuttanut tilannetta, mutta sen verran avasin kojelaudan alustaa, että pääsin ronkkimaan reteitä. Tuntui pumpun rele naksahtavan ja kokeilinpa vielä toisellakin releellä, mutta ei käynnistynyt.
#5342
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT
2*OG900 3D, Mach I, CLS 320,CLK 320, C43 AMG, SL 500, SEC 560, 220 Sb, 240 KGT