900 katsastus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
timotn
"Aero"
Viestit: 388
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 20:36
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 katsastus

Viesti Kirjoittaja timotn »

^ :D
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
tmerila
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: La Kesä 03, 2006 00:49
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 katsastus

Viesti Kirjoittaja tmerila »

'87 kaasari leimattu taas vuodeksi. Viime keskiviikkona hylky käsijarrusta (ihme kyllä itse hitsaamani ruostevauriokorjaukset kelpasivat ilman mitään valituksia), viikonloppuna säätöä foorumin ohjeiden mukaan -> jälkitarkastus erinomaisilla arvoilla läpi maanantaiaamuna.

--Tuomas
Saab16v
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Huhti 05, 2015 06:34

Re: 900 katsastus

Viesti Kirjoittaja Saab16v »

Oma 900 vm.-92 leimattu tänään ilman huomautuksia, pientä rispaantumaa etujarruletkuissa, menee vaihtoon ennen seuraavaa leimaa.
Jarrut olivat yllättävän hyvät, etupyörien lukemat 2,8/2,9 ihan kovat luvut og satkulle 8O .
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: 900 katsastus

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Satku katsastettu tänään. Katsastuspäätös hyväksytty mutta suullinen huomautus ja kohtalaisen pitkä saarna tuli EU-malliin kytketyistä huomiovaloista :shock:
Katsastajan mielestä jälkiasennus huomareiden pitää olla kytkettynä vanhaan kansalliseen malliin.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
PappaSedan
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 14:37

Re: 900 katsastus

Viesti Kirjoittaja PappaSedan »

Satku leimattu ja tällä kertaa kerralla läpi. Ensimmäistä kertaa kohdalleni osui nainen katsastajana. Vaihdelaatikon tienoilla öljyä josta merkintä ympäristöhaitasta 8O . Onneksi kuski ei saanut merkintää esteettisestä haitasta :roll: Taas saa ajella vuoden :saab:
900i combi -86 (MY87), Amazon combi -67, Octavia combi -17, Zündapp combinette -69
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: 900 katsastus

Viesti Kirjoittaja arvi »

Ässä sai talven yli kestäneen seisonnan jälkeen leiman kertaheitolla vaikka katsuri yritti ihan väkisellä löytää pomppautettavaa :D
Ensin ihmetystä aiheutti keulalla oleva välijäähdytin mikä ei kuitenkaan ollut kytkettynä, sitten syynättiin jokapaikka viimeisen päälle tarkasti ja lopuksi vielä katsuri lähti papereiden kanssa istumaan tietokoneelle koska hän oli satavarmasti sitä mieltä että 900s ei ole alunperin ahdetulla moottorilla. :lol:
Leima kuitenkin tuli ja korjattavaa löytyi kaksi palanutta polttimoa sekä vasen takajarrukilpi. :saab:
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: 900 katsastus

Viesti Kirjoittaja Cullin »

Onko jarrukilvet muka pakolliset? Omat paskana ja silti leimalle mennyt.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
pela
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: Ti Marras 15, 2011 10:44

Re: 900 katsastus

Viesti Kirjoittaja pela »

Hämmentävää on että toinen katsuri päästää rikkinäisen kilven läpi huomautuksetta ja toinen vaatii korjaamaan näin se menee. Ja toinen mittaa jarrulevyn paksuuden ja pistää uusintaan. Toinen naputtaa suoraan reiän vetoakselitunnelin päähän ja toinen osoittaa lampulla ja kehuu pohjan hyvää kuntoa ja ruostesuojausta. Sattumanvaraista, mutta elämä on...
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
arvi
"Aero"
Viestit: 424
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 02:43
Paikkakunta: Liminka

Re: 900 katsastus

Viesti Kirjoittaja arvi »

Katsastuksen arvosteluperusteistahan löytyy sivulta 14 maininta jarrukilven ruostevauriosta tai puuttumisesta.
Muilta foorumeilta lueskelin sellaistakin että jos jarrukilvet poistaa molemmilta puolilta niin merkintää ei pitäisi tulla. Tiedä häntä sitten.. En jaksa menettää yöunia tuon takia
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: 900 katsastus

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Jos autonvalmistaja on ne kilvet siihen laittanut, niin ne pitää sitten olla. Niitä ei saa poistaa

Kaikissa autoissahan kilpiä ei ole ja jos molemmin puolin ne ovat "poistettu", niin riippuu ihan katsurin muistikuvasta, että tietääkö pitääkö olla vai ei

Kilvillä ei ole sen kummempia vaatimuksia, joten ne voi taiteilla itse vaikkapa sinkitystä pellistä. Itselläkin Tonnatissa vasen takajarrukilpi itse tehty, eikä kukaan sitä ole havainnut. Ja kestää !
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Re: 900 katsastus

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Noniin, taas satku katsastuksesta kerralla.
Kirkkaiden etuvilkkujen oransisien lamppujen väri haalistunut, vaihdetaan kun keritään.
Muuten ok kaikki. :mrgreen:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Jo-Jo
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 15:27

Re: 900 katsastus

Viesti Kirjoittaja Jo-Jo »

Saabi nähdä minkälaisen vastanoton Saabi saapi tänä vuonna kun se viedään "lahtipenkkiin".
Viime kerralla vikoja löytyi roppa kaupalla:
katsastusmiehen vaatimasta neljästä valosta mittaritaulussa paloi vain yksi eikä se riitänyt;
peruutusvalo vilkahteli peruutusvaihteen ollessa kytkettynä ja kun vaihdevipua kosketteli;
takapään rekisterikilven valoista oli "se keskimmäinen sammunut", ei siinä takakannen avausnappulassa ole koskaan valo tosiaankaan palanut;
Eikä se hätävilkkukaan kytkeytynyt kuin joka toisella yrittämällä. Enpä ole tuollaista oikein koskaan tarvinnut eli oli käytön puutteesta ilmeisesti vain kangistunut;
ja sitä rataa vähän lisää hakemala ja rautakoestimella tökkien saatiin virhetili täyteen ja halpa perukatsastusmaksu lisääntyi kalliin puoleisella tarkastusmaksulla.

Yhtään epäilemättä ettei lumisrännässä ja vettä tippuvan auton alla työskentely olisi epämukavaa ja että sillä olisi ollut vaikutusta katsastuksen lopputulokseen, en ole hylystä pahoillani. Sainpahan rahalleni vastikkeena ainakin meheviä jutunaiheita kavereita hauskuuttamaan ja tulihan nuo puutteetkin korjattua määräajan puitteissa, paitsi tuo kolmas rekisterikilven valojuttu.

Saab OG 900 -93, valkoinen väriltään
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 900 katsastus

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Pieksämäellä katsastin allekirjoituksen satkun. Oli ainoastaan käsijarrun ero 87% ja hammastangonsuojakumi rikki. Jälkitarkastus 5e. Alkuperäiseen katsastus hintaan sai -10%, kun vai kysyi. :D
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: 900 katsastus

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Uitukki kirjoitti:Satku katsastettu tänään. Katsastuspäätös hyväksytty mutta suullinen huomautus ja kohtalaisen pitkä saarna tuli EU-malliin kytketyistä huomiovaloista :shock:
Katsastajan mielestä jälkiasennus huomareiden pitää olla kytkettynä vanhaan kansalliseen malliin.
Tänään katsastettu puhtain paperein ja kehujen kera. Katsastaja vihjaili että parin vuoden päästä museokatsastusiässä. Huomiovalokyylä katsasteli vieressä nyt toisen asiakkaan autoa. Kytkentä on edelleen sama :mrgreen:
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
zenex
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ti Tammi 19, 2016 19:31

Re: 900 katsastus

Viesti Kirjoittaja zenex »

Satku vm. '88 leimattu puhtain paperein ja kehujen kera, seuraavan kerran konttuurille vuonna 2018! :D :saab:
Vastaa Viestiin