Tuntuu vuotavan kampiakselin päästä. Alimman hihnapyörän ympäristö on märkänä ja laskee alleen parkissa ollessa samoille paikoille missä hihnapyörä on.
Onnistuuko tiivisteen vaihto kone paikallaan? Vinkkejä kaivataan.
900 i16v -91:n öljyvuoto
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: La Heinä 20, 2013 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 900 i16v -91:n öljyvuoto
Onnistuu korjaan koneen ollessa paikallaan.
Todennäköisesti vuotaa öljypumpun alla oleva o-rengas tiiviste!
Todennäköisesti vuotaa öljypumpun alla oleva o-rengas tiiviste!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
-
- "Kaasari"
- Viestit: 19
- Liittynyt: La Heinä 20, 2013 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 900 i16v -91:n öljyvuoto
Kiitokset vinkistä. Täytyy tutkia kummasta vuotaa.
Re: 900 i16v -91:n öljyvuoto
sama se kummasta vaihtoon menee kummatkin kuitenkin.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 900 i16v -91:n öljyvuoto
Tämmöisen vuotoja oon koittanu tukkia,vaihtamatta ovat vielä etustefa ja öljypumpun o-rengas.Hyvät ohjeet löytyikin foorumilta tuohon remonttiin,se siemenöljy pumpulle mietityttää.Uskaltaako koittaa niin että öljyää vaan kasatessa rattaat ja pyörittää konetta startilla puolanjohto irti että nostaa paineet?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1170
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 900 i16v -91:n öljyvuoto
Arvelisin että riittää kun öljyää rattaat, niin tein itsekkin . On siellä öljyä laakereilla , jos et samalla pura muuten konetta . Itse tein tuon öljypumpun tiivisteiden vaihdon tiistaina ja oli kyllä tarpeen . O-rengas oli korppu ja litistynyt , halkeamilla jne . Stefa kanssa ihan väljentynyt . Uusilla tiivisteillä vuoto lakkasi. Stefana ainakin tuo Elring on jämpti ulkoa öljypumpunkanteen ja sisältä hihnapyörään . Paikoillaan vaan ikävä homma tehdä tuo vaihto , ellei omaa ohuita käsivarsia ja pieniä käsiä/sormia . Paineilmaräikkä ois kätevä ainakin purkaessa.Koneen hihnapyöränpultille tarvii järeän latakan, ehkä 1m varreksi johon sitten hitsaa sopivan hylsyn. Kannattaa testata kuin suuri hylsy tarvitaan , kahtaa kokoa ollut (27mm tai 30mm kannalla) ja itsellä oli se suurempi eli 30mm. Myös hylsyn pituus hyvä kokeilla että mahtuu, omassa piti laikata lyhemmäksi ennen hitsaa sen latakkaan (poistin tavaraa kiinnityspäästä). Omasta lähti helposti auki tuo iso pultti , kun toisella kädellä pidin ruuvaria vauhtipyörän hampaan välissä , ottaen tukea startin pultin kannasta ja sama kasatessakin . O-rengas piti liimata omassa öljypumpun kanteen , koska hyppäsi pois urastaan ennen kannen sai paikoilleen . Rattaan pykälä sitten miettiä jotta saa ahtaassa välissä takasin kampiakselille . Ite käytin liimaa kasatessa pulteissa, ettei itekseen tipu irti . Vesipumpun hihnapyörä kannattaa ottaa pois edestä , jotta näkee kaikki kiinnityspultit hyvin. Siinä oli muut öljypumpun pultit 10mm kannalla, mutta myös( kaksi isompaa) toinen 12mm kannalla ja toinen sitten 13mm kannalla . Osien puhdistelu huolella ja tarkastaa ettei mene hiekkaa tms öljypumppuun, myös se koneen päässä oleva pesä ja kampiakselin pää ettei likaa jää väiin .
Itsellä näyttäis että vaihteensiirtimen stefa kanssa vuotaa, se joskus ehkä olisi hyvä uusia . Pitää vaan perehtyä siihenkin operaatioon . Ainahan se vuotamaton tekniikka olisi kivempi , ettei valuta alleen edes tippoja.
Itsellä näyttäis että vaihteensiirtimen stefa kanssa vuotaa, se joskus ehkä olisi hyvä uusia . Pitää vaan perehtyä siihenkin operaatioon . Ainahan se vuotamaton tekniikka olisi kivempi , ettei valuta alleen edes tippoja.
900S(T5.5) M1991(KR)