99t16 vinkkejä kaivataan

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
apina
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Touko 05, 2005 20:57
Paikkakunta: helsinki

99t16 vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja apina »

Joo-o nyt ois heitetty tollanen t16 mylly tupliksen keulalle mutta kertokaaks te jotka olette tälläisen toteuttaneet niin miten laturi mahtuu olemaan siellä kun mulla kiihdytyksessä laturin tuuletus pyörä ottaa jarrutehostimeen kiinni :) kipunat lentelee muuten ihan kiva
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11506
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 99t16 vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja jus »

Onko laturissa yksiurainen hihnapyörä, kuten 99:ssä alunperinkin? Ja laturin jalkakin 99-mallinen, niin offset asettuu yksiuraiselle oikeaksi.
apina
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Touko 05, 2005 20:57
Paikkakunta: helsinki

Re: 99t16 vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja apina »

Hihnapyörä on yksiurainen ja laturinjalka on satkun oma eipä tullut tossa mieleen tota laturin jalkaa no täytyy etsiä se vanha jalka ja vaihtaa se siihen jos auttaisi kiitos neuvoista
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11506
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: 99t16 vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja jus »

Tässä 99:n laturin jalka keskimmäisenä, ero satkun jalkaan on pieni, mutta silti merkittävä:
Kuva

Kuvakulma hämää, ero kuvan oikeassa laidassa korostuu, mutta siinä on sama vajaan sentin ero kuin laturin takapään puslan kohdalla.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10286
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 99t16 vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tossa minun rakentamassani nyttemmin kuopiolaisia härnäävässä 99 turbossa oli kanssa samaa ongelmaa oikeanlaisesta laturinjalasta ja hihnapyörästä huolimatta. Ihmeellisesti moottorin etukannakeen ruuvit pyrki löystymään auki, joten se piti kiinnittää ruuvilukitteella! Lisäksi hihnan piti olla niin lyhyt että sen sai paikoilleen irroittamalla vesipumpun hihnspyörän pumpusta ja kiinnittämällä ruuvit samalla kun hihna oli pyörien päällä ja laturi kiilattuna lyhimpään asentoonsa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 99t16 vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Minkä ikänen koppa.

Ainakaan -83 kopassa mulla ei ollut mitään ongelmaa t16 kanssa, kunhan 99 laturi ja jalka.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10286
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 99t16 vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hehe, -78:ssa joutui vaihtamaan tulipellistä osan ja sittenkin oli ahdasta vaihtaa hihna. Jarrutehostin vissiin eri nuissa myös? Melkoinen palapelihän se pirssi on.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
apina
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Touko 05, 2005 20:57
Paikkakunta: helsinki

Re: 99t16 vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja apina »

No nyt ois taas uutta ongelmaa takapään sähköt toimii normaalisti mutta etupään toimii vaan oikea vilkku ja parkki
apina
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Touko 05, 2005 20:57
Paikkakunta: helsinki

Re: 99t16 vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja apina »

Itse itselleni vastaten rele väärässä paikassa prkl :)
apina
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Touko 05, 2005 20:57
Paikkakunta: helsinki

Re: 99t16 vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja apina »

Täytyisi tätäkin romua kohta ruveta muutoskatsastamaan mistä löytyisi papereita tohon hommaan löytyykö netistä vai joutuuko mennä pyytämään jostain ?
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 99t16 vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Ootko kysyny ensinä konttorilta mitä papereita vaativat? Sitten helpompi edetä...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10286
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 99t16 vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Osaa sitten olla asemakohtaisia eroja menettelyissä, vaikka laki ja asetukset on samat...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
apina
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Touko 05, 2005 20:57
Paikkakunta: helsinki

Re: 99t16 vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja apina »

Ilmeisesti motonetin varaosa luettelolla mennään :)
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 99t16 vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Siksipä aina aloita ensin kysymällä konttorilta. Ensin riitti juurikin varaosakatalogi itelläkin, toisella kerralla virallisen tahon, varaosapäällikön tjms nimmarilla varustettu merkin edustajan todistus liki joka hiton pultista, että varmasti vastaa 99 turboa....
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10286
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: 99t16 vinkkejä kaivataan

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Minulla oli korjaamokirjan 0 osio 99:stä ja 900:sta sekä joku varaosatukkurin katalogi konttorin hyllystä josta katsottiin jarrupalat ja levyt, että ne on samat 99/900 turbo. Silloin vielä uskoivat ihan puhetta että kori on sama 99:ssä olipa kone vapari tai turbo. Näiden lisäksi oli kauppakirjat tekniikasta ja luovuttaja-auton rekisteriotteen valokopio.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin