900 Classic hankittu
900 Classic hankittu
No niin, kun meni tuo vanha "lumikko-look"-satku lunastukseen, tuli hankittua tilalle -93 900i 2,1 5d Classic. Auto on vimpan päälle siisti, ajettu 240tkm, ruostetta löytyy hyvin pienissä määrin ovien alareunoista (yllätys?). Pakoputken kannatus on vähän löysällä ja se kolistaa välillä takapäästä. Kone kaipaa Forten motor flushia, kun venttiilit naputtaa aika ikävästi kylmänä. Positiivisin yllätys autossa oli vaihdelaatikko. En ole ennen törmännyt noin hienosti ja tarkasti toimivaan satkun laatikkoon.
Mitäs tuo Classic muuten oikein tarkoittaa? Oliko se vain myyntikikka saada viimeiset satkut myytyä ennen ng:tä vai onko niissä jotain ihmeellistä? Mun auto on ainakin lähes karvalakkimalli, varusteita on vain kromimaski, nahkaratti ja nahkainen vaihdekepin nuppi ja palje. Ei ABSia, ei keskuslukitusta, ei sähkölaseja, ei sähköpeilejä, ei ilmastointia, ei mitään...
Mitäs tuo Classic muuten oikein tarkoittaa? Oliko se vain myyntikikka saada viimeiset satkut myytyä ennen ng:tä vai onko niissä jotain ihmeellistä? Mun auto on ainakin lähes karvalakkimalli, varusteita on vain kromimaski, nahkaratti ja nahkainen vaihdekepin nuppi ja palje. Ei ABSia, ei keskuslukitusta, ei sähkölaseja, ei sähköpeilejä, ei ilmastointia, ei mitään...
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Classic on viimeisten og-satkujen "juhlamalli". Perusmallissa taitaa tarkoittaa varmaan juuri nahkarattia, nahkainen vaihdekepin nuppi, ja muistaakseni metalliväri? Kromimaski tuli '92 kaikkiin malleihin. Samoin taisivat olla kaikki nuo vapari classicit 2.1 litraisia ja combi coupeja.
Onnittelut hankinnasta, viimeisten vuosimallien satkuissa on kyllä oma viehätyksensä, silti klassinen mutta mahdollisimman moderni OG.
Onnittelut hankinnasta, viimeisten vuosimallien satkuissa on kyllä oma viehätyksensä, silti klassinen mutta mahdollisimman moderni OG.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 900 Classic hankittu
Onnittelut hienon classicon hankinnasta.iku kirjoitti:Mun auto on ainakin lähes karvalakkimalli, varusteita on vain kromimaski, nahkaratti ja nahkainen vaihdekepin nuppi ja palje. Ei ABSia, ei keskuslukitusta, ei sähkölaseja, ei sähköpeilejä, ei ilmastointia, ei mitään...
Tuntuu tosi oudolta, mikäli autostasi puuttuu keskuslukko. Itse epäilisin keskuslukon olevan vain epäkunnossa (ehkäpä se ohjausboksi viallinen). Tosin voin kyllä olla väärässäkin, mutta tuon varusteen puuttuminen tuntuu ihmeelliseltä...
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Onnittelut hienosta Saabista
En tiedä onko keskuslukko samanlainen kuin tonnarissa, mutta omassani ei ollut keskuslukkoa kun ositin auton mutta sitten se vaan yhtäkkiä alkoikin toimia. Välillä hieman temppuilee mutta kun olen hieman laittanut aseöljyä lukkoon taas toimii. Tonnarissa ilmeisesti kuskin oven kytkin (siinä ei ole omaa moottoria eli keskuslukko ei toimi repsikan ovesta) ei aina toimi. En tiedä onko tuo lukon rasvaus suositeltavaa haittojen kannalta mutta en ole vielä joutunut sitä katumaan.
Isäni on hankkimassa myös lunastetun satkun tilalle uutta (hyvää käytettyä) ja mielenkiinnosta kysyn mitä maksoit omastasi? Ihan noin vertailun vuoksi siihen mitä on nyt tarjolla.
Isäni on hankkimassa myös lunastetun satkun tilalle uutta (hyvää käytettyä) ja mielenkiinnosta kysyn mitä maksoit omastasi? Ihan noin vertailun vuoksi siihen mitä on nyt tarjolla.
Tuo Classic varustelu tais tulla samoihin aikoihin, kun Suomessa valmistetut satkut loppui kauppojen "hyllyiltä" joten verohelpotus poistui hinnasta.
Siitä huolimatta piti jotenkin saada vaikutelma hyvin varustellusta mallista, huolimatta että ns perusmallin hintatasoon oli pakko lisätä verotuksen aihettama nostopaine.
Eli mainostettiin: nahkaratti, vaihdekepin palje + nuppi, turbo-mallin sisustus, kromimaski, KESKUSLUKKO... MUTTA poistettujen listalla esim. ´92 TM listan vakiovaruste ABS...
Samaa hinnoitteluperiaatetta käytettiin myös Aero mallien hinnoittelussa. Ruotsissa valmistetuista malleista poistui ilmastointi, nahkapenkit yms. ja siirtyivät optioiksi. Aiemmin nämä siis vakiona.
Näin saatiin hinta pysymään jotenkin kohdallaan tai ei ainakaan kovaa nousua ns. hinnat alkaen malleihin.
Ja vähän ohi aiheen;
Meilläkin joskus oli 5d classic... huoh... silloin oli ajettu juuri ja juuri 100tkm. Ja olihan tarkka vaihteisto. No, myöhäistä parkua. Auto vaihtui pari vuotta vanhempaan ja reilut satatuhatta enemmän ajettuun.
Missähän muuten mahtaa liikkua metallinhohto tummansininen 5d 900 Classic, rekkari oli muistaakseni JFB-164. Auto jäi Kajaaniin joitakin vuosia sitten Huippukunnossa.
Siitä huolimatta piti jotenkin saada vaikutelma hyvin varustellusta mallista, huolimatta että ns perusmallin hintatasoon oli pakko lisätä verotuksen aihettama nostopaine.
Eli mainostettiin: nahkaratti, vaihdekepin palje + nuppi, turbo-mallin sisustus, kromimaski, KESKUSLUKKO... MUTTA poistettujen listalla esim. ´92 TM listan vakiovaruste ABS...
Samaa hinnoitteluperiaatetta käytettiin myös Aero mallien hinnoittelussa. Ruotsissa valmistetuista malleista poistui ilmastointi, nahkapenkit yms. ja siirtyivät optioiksi. Aiemmin nämä siis vakiona.
Näin saatiin hinta pysymään jotenkin kohdallaan tai ei ainakaan kovaa nousua ns. hinnat alkaen malleihin.
Ja vähän ohi aiheen;
Meilläkin joskus oli 5d classic... huoh... silloin oli ajettu juuri ja juuri 100tkm. Ja olihan tarkka vaihteisto. No, myöhäistä parkua. Auto vaihtui pari vuotta vanhempaan ja reilut satatuhatta enemmän ajettuun.
Missähän muuten mahtaa liikkua metallinhohto tummansininen 5d 900 Classic, rekkari oli muistaakseni JFB-164. Auto jäi Kajaaniin joitakin vuosia sitten Huippukunnossa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ahaa, no tuo verokohteluhan selitää noiden classicien karvalakkisuuden. Tämä munkin yksilö on tosiaan tehty ruottin puolella. Ja siis autossa pitäisi tosiaan olla keskuslukitus? Täytynee alkaa metsästämään vikaa.Marko A kirjoitti:Tuo Classic varustelu tais tulla samoihin aikoihin, kun Suomessa valmistetut satkut loppui kauppojen "hyllyiltä" joten verohelpotus poistui hinnasta.
Siitä huolimatta piti jotenkin saada vaikutelma hyvin varustellusta mallista, huolimatta että ns perusmallin hintatasoon oli pakko lisätä verotuksen aihettama nostopaine.
Eli mainostettiin: nahkaratti, vaihdekepin palje + nuppi, turbo-mallin sisustus, kromimaski, KESKUSLUKKO... MUTTA poistettujen listalla esim. ´92 TM listan vakiovaruste ABS...
Samaa hinnoitteluperiaatetta käytettiin myös Aero mallien hinnoittelussa. Ruotsissa valmistetuista malleista poistui ilmastointi, nahkapenkit yms. ja siirtyivät optioiksi. Aiemmin nämä siis vakiona.
Näin saatiin hinta pysymään jotenkin kohdallaan tai ei ainakaan kovaa nousua ns. hinnat alkaen malleihin.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Re: 900 Classic hankittu
[quote="iku"] En ole ennen törmännyt noin hienosti ja tarkasti toimivaan satkun laatikkoon.
quote]
Oletko ennen ajanut vm.92-93 satkulla? Muistelisin, että niiden laatikoissa tapahtui huomattava parannus verrattuna vanhempiin malleihin. Ja olisiko tuo samainen laatikko tullut sitten NG900-malliinkin.
Isukilla on myös tuollainen 900 Classic vm-93, ja siinä on laatikko kuin aivan eri planeetalta verrattuna omaa ässääni. Tuollaisen laatikon varmaan hommaan kesällä, kun oma laatikko on aika paskana.
quote]
Oletko ennen ajanut vm.92-93 satkulla? Muistelisin, että niiden laatikoissa tapahtui huomattava parannus verrattuna vanhempiin malleihin. Ja olisiko tuo samainen laatikko tullut sitten NG900-malliinkin.
Isukilla on myös tuollainen 900 Classic vm-93, ja siinä on laatikko kuin aivan eri planeetalta verrattuna omaa ässääni. Tuollaisen laatikon varmaan hommaan kesällä, kun oma laatikko on aika paskana.
9-5 2,3t Wagon `06
Re: 900 Classic hankittu
Hmm, enpä ole muuten noilla 92/93-malleilla ennen ajanut. -91:ssä taitaa sitten olla vielä vanhan mallinen laatikko? Anyway, kyllä se vaan toimii hienosti , vaihteet napsahtavat terävästi paikalleen, eikä tarvitse pikkuhiljaa puoliväkisin "ujuttaa" vaihdetta päälle.900S kirjoitti:Oletko ennen ajanut vm.92-93 satkulla? Muistelisin, että niiden laatikoissa tapahtui huomattava parannus verrattuna vanhempiin malleihin. Ja olisiko tuo samainen laatikko tullut sitten NG900-malliinkin.
Isukilla on myös tuollainen 900 Classic vm-93, ja siinä on laatikko kuin aivan eri planeetalta verrattuna omaa ässääni. Tuollaisen laatikon varmaan hommaan kesällä, kun oma laatikko on aika paskana.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Onnittelut hienon auton hankinnasta!
Juu classic oli malli "kaikilla varusteilla" Lisäksi etulokareihin on liimattu Classic tarrat.
Mulla on kotona myyntiesite, vois sen skannata jos haluat.
Liekö sitten syynä se, että uusi kori oli tulossa (NG) ja varastot piti saada tyhjiksi kaikista lisävarusteista.
Viimeisissä OG-satkuissa (en tiedä tarkkaa vuosimallia) on vaihdekepin "pallot" metallia ja tuntuma on hieman erilainen.
Kyllä sulla pitäis olla keskuslukko, ota apukuskin jalkatilasta sen IV-kanavan päältä boksi irti ja sulattele kolvilla kaikki tinaukset uudestaan. Toimi ainakin allekirjoittaneella
Mulla on M1992 2.1 mittarissa 260tkm ja tietenkin pappasedani.
Juu classic oli malli "kaikilla varusteilla" Lisäksi etulokareihin on liimattu Classic tarrat.
Mulla on kotona myyntiesite, vois sen skannata jos haluat.
Liekö sitten syynä se, että uusi kori oli tulossa (NG) ja varastot piti saada tyhjiksi kaikista lisävarusteista.
Viimeisissä OG-satkuissa (en tiedä tarkkaa vuosimallia) on vaihdekepin "pallot" metallia ja tuntuma on hieman erilainen.
Kyllä sulla pitäis olla keskuslukko, ota apukuskin jalkatilasta sen IV-kanavan päältä boksi irti ja sulattele kolvilla kaikki tinaukset uudestaan. Toimi ainakin allekirjoittaneella
Mulla on M1992 2.1 mittarissa 260tkm ja tietenkin pappasedani.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Eikö noissa 16-tappisissa ruiskuissa ollut kaikissa k-lukko vakio varusteena, kun jopa -85 900i:ssä on minulla
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Hei, mulla äsken unohtui se tärkein. Onnittelut uudelle Classicin omistajalle!
Mulla ois muuten varastossa tuommonen viimeistä mallia oleva (peräisin ´91 Aerosta) 5spd laatikko täysin kunnostettuna/laakeroituna (P.Hietaharju).
Jos oikein tosissaan sellaista tarvii ja haluaa niin voi esittää tarjouksia
Tässä pari uudempaa juttua joita olen palvelimella säilönyt:
93SS-EVO
93Viggen-EVO
Alkaen mallista ´91. Itse en tuntumasta juuri osaa sanoa tuohon liittyen. En varmaan huomaisi kumpi on kyseessä. On tullut nimittäin vaihdeltua keskenään kun vaihdevälin lyhentimen väsäsin.Viimeisissä OG-satkuissa (en tiedä tarkkaa vuosimallia) on vaihdekepin "pallot" metallia ja tuntuma on hieman erilainen.
Mulla ois muuten varastossa tuommonen viimeistä mallia oleva (peräisin ´91 Aerosta) 5spd laatikko täysin kunnostettuna/laakeroituna (P.Hietaharju).
Jos oikein tosissaan sellaista tarvii ja haluaa niin voi esittää tarjouksia
Skannaa vain ja lähetä esim mulle sähköpostilla niin voin laittaa sen tuonne Kotinet palvelimelle kaikkien nähtäville. Varmaan useampikin mieluusti näkisi sen. Yleensäkin tuommoset vanhemmat myyntiesitteet jotka koskevat jotain tiettyjä vuosimalleja tai vain malleja on aina mielenkiintoisia detaleja.Mulla on kotona myyntiesite, vois sen skannata jos haluat.
Tässä pari uudempaa juttua joita olen palvelimella säilönyt:
93SS-EVO
93Viggen-EVO
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red