SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
illias
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:35

SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?

Viesti Kirjoittaja illias »

Moro,

Meikäläinen on Ausseissa, Adelaidessa. Nyt tässä lähellä puolen tunnin päässä on tälläinen myynnissä: https://www.dropbox.com/sh/zza4fj5qga8i ... 7KOZa?dl=0

Kävin sitä vasta katsomassa. Myyjä sanoi ostaneensa sen Hong Kongista. Se vaikuttaa pitävän paikkaansa.

Onko jollakin lyödä faktaa tiskiin, että olisiko Uudestakaupungista tuollainen lähtenyt oikeasti maailmalle?

Todennäköisemmin varmaan joku Saabisti on viritellyt Carlsson korisarjan siihen jälkiasennuksena. Wikipedia esimerkiksi sanoo, että Carlssonit oli vain ja ainoastaan coupeja, ja tuotannossa 1990-1992. Tämä kyseinen auto on 1988.

Mikäli sattuisi olemaan aito, niin pitäisi se varmaan käydä pelastamassa :)

VIN koodi: YS3AD75L6J7004995

Erikoinen tapaus kaikin puolin. Kuvissa näkyy oikean sivuvilkun alapuolella myös lukko. Siinä oli joku Saabin virallisen näköinen alarm tarra ikkunassa. Ilmeisesti jonkin sortin hälytin/ajonesto systeemi se on. Onko kukaan tuommosta nähnyt aikaisemmin?

Tv. Sami
P.S. Kuvissa näkyvä musta Aero on minun :D
#3540
9000 2.3T Griffin -94 | 9000 CC 2.3T Carlsson -91| 900 Aero T16 - 87 | 900 Cabriolet T16 - 87 | 99 Combi-coupe -75 | 96 V4 1976
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3433
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ilman minkään sortin faktaa väittäisin että on oma viritelmä. Jo pelkästään kuvissa näyttää helmat erivärisille kuin muu auto.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Kyllä Cabben kysyntä oli alkuvuosina niin rajua, ja jonotuslistat pitkiä, ettei erikois- tai kampanjamalleille varmaan ollut vielä tarvetta. Ei tehtaalla eikä maahantuoja/myyjäportaallakaan.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
molby
"Hirsch"
Viestit: 876
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 08:18

Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?

Viesti Kirjoittaja molby »

mitä tällaisen projektin pyynti siellä, ei sitä foorumilta kukaan muu ole ostamassa... kaupantekoa häiritsemässä, eli miten saab siellä arvostetaan.
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 991
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

illias kirjoitti: Kuvissa näkyy oikean sivuvilkun alapuolella myös lukko. Siinä oli joku Saabin virallisen näköinen alarm tarra ikkunassa. Ilmeisesti jonkin sortin hälytin/ajonesto systeemi se on. Onko kukaan tuommosta nähnyt aikaisemmin?
Vuonna '91, kun kävin Saabiliikkeessä potkimassa uuden Satkun renkaita, autokauppias tarjosi omaa pari vuotta vanhaa Tonnariaan. Siinä oli varashälytin samanlaisella lukolla. Voisi olettaa olevan alkuperäinen lisävaruste.

...Satku olis maksanut 131 tmk. Kolme vuotta vanha nippa nappa sisäänajettu lähti mukaan toisesta liikkeestä melkein puolet halvemmalla :D Ei tainnut automaatit käydä hyvin kaupaksi :?:
illias
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:35

Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?

Viesti Kirjoittaja illias »

molby kirjoitti:mitä tällaisen projektin pyynti siellä, ei sitä foorumilta kukaan muu ole ostamassa... kaupantekoa häiritsemässä, eli miten saab siellä arvostetaan.
No tämä nimenomainen tapaus on 5000 taalaa eli 3500 euroa pyynti. Siihen tulee varaosa Saab 1989 coupe(ruisku) ja trailerikuorma muuta osaa. Vaan en kyllä usko, että tuosta saa mitenkään noin paljoa.

Yleisesti ottaen hinnat on Suomen luokkaa. Cabbet on tietty selkeästi halvempia. Hyvä puoli täällä on ruosteettomuus, ja huonona puolena osaavien Saab mekaanikkojen vähäisyys, joka on johtanut siihen että kaikenlaisia korjausvirityksiä riittää. (saattaa se kyllä muutenkin olla vähän maan tapa - nou wöriis meit)

Kauppaa käydään vähän, joten silloin tällöin näkee jonkun halvan helmen jonka perään pitäs singahtaa. Etäisyydet vaan on niin pitkiä, että usein se vastaa tilannetta kuin että Suomesta lähtisit Etelä-Eurooppaan hakemaan Saabia. Sikäli tämä tapaus oli kätevä, kun on tässä lähellä. Vaan taitaa silti jäädä edes tarjous tekemättä, kun mikään ei puhu sen puolesta että kyseessä olisi alkuperäinen, tehtaan tekele.
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2007
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Onko sen kuitenkaan oltava alkuperäinen tehtaan tekele. Sillä on nuo kuitenkin alkuperäisiä saabin osia, ja harvinaisia onkin, ei noita korisarjoja niin paljon myynnissä näe.
Jos tuon järkihintaan saa, niin miksi sitä ei kannattaisi harkita? Töitähän siinä näytti olevan, mutta kunnossa ollessaan varmaan auto mitä ei ihan aina vastaan tule. Euroopassakin nuo avot osaa olla hinnoissa. Saksan-italia alueella perus avo taitaa olla siellä 2000€ alkaen tällä hetkellä. Ja nämä alkaen hinnat ovat ja niitä korjausta vaativia

Niin tuohan siis on se iso airflow korisarja, missä on myös noi isot puskurit. Ja carlssonit olleet tuolla ko airflow sarjalla.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
PappaSedan
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 14:37

Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?

Viesti Kirjoittaja PappaSedan »

Turun Sanomien automuseossa olevassa og Cabbessa on samanlainen lukko. Kuulemma hälyttimen saa siitä päälle/pois.
900i combi -86 (MY87), Amazon combi -67, Octavia combi -17, Zündapp combinette -69
Maukka9
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ma Marras 10, 2003 13:19

Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?

Viesti Kirjoittaja Maukka9 »

Made in Finland

VIN: YS3AD75L6J7004995
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 900
Body type: 2-door Convertible (CV)
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: B202 16V turbo with intercooler
Model year: 1988
Assembly plant: Nystad, Finland
Serial number: 004995
Control symbol: Passed
SRS: none
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2007
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Kaikkihan nuo avot on suomalaisia.
Eikö carlssonkin ole vaan joku paja briteissä?
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Wikipedia kirjoitti:900 Carlsson oli Erik Carlssonin kunniaksi tehty malli. Se oli kolmiovinen ja siinä oli 1985 cc turbokone, jossa tehoja 185 hv sekä tuplakromiputket.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1434
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?

Viesti Kirjoittaja HEV »

t.t.j kirjoitti:
Wikipedia kirjoitti:900 Carlsson oli Erik Carlssonin kunniaksi tehty malli. Se oli kolmiovinen ja siinä oli 1985 cc turbokone, jossa tehoja 185 hv sekä tuplakromiputket.
Wikipedia/eng kirjoitti:The Carlsson was a special edition 900 made in honour of Erik Carlsson, of which only 600 examples were made in the three years it was in production (1990 to 1992). It is thought by most that there were only 200 examples made but in fact there were 200 examples made for each of those three years. So it would be more likely that there are 200 examples of each of the three colours, which were, Black, White and Red. All 900 Carlssons were 3-door hatchbacks, had a body coloured AirFlow body kit, were fitted with twin chrome exhausts, and were powered by the 1985 cc turbocharged engine with an upgraded (Red) APC giving 185 bhp (138 kW; 188 PS) . The 900 Carlsson was also equipped with the "Number 8" primary gear set.
Tässä runsassanaisemmassa versiossa väitetään myös, että vain 3-ovisia eli lienee vain varusteltu, mutta ei tehtaalla.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: SAAB 900 Carlsson Cabriolet - Totta vai Tarua?

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

yhdessä minullakin olleessa kulkineessa oli tuo hälyttimen lukko tuossa loksussa.
pitiköhän se ensin vääntää pois päältä ja sitten vasta ovet auki vai avasiko se jopa siitä samalla ovet, ei enää muista...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin