Saab 900iA Nykii
Saab 900iA Nykii
Lueskelin noita kirjoituksia , mutta omaan silmään ei osunut sitä oikeaa viestiketjua.
Eli Saab 900i A 89´´ 345tkm
Nykii/puutuu n.1s pituisia max
Olevinaan käy vähän nyppien.
Muuten ihan ok , mutta tuossa kun ajelee menemään niin vähän pelkoa persuksiis jos sammuu kokonaan?
Seuraavia osia vaihdettu 200tkm ajetusta purkuautosta:
Sytkäpoksi
Puola
Uutta:
Tulpanjohdot (bosch)
Ja uudet tulpat
Virranjakajankansi
bensapumppu alkuperäinen ja on muutaman kerran mennyt pumpun rele (kätsähtänyt liittimistä)
Voisinko olettaa punpun olevan menossa , vai voisiko tuon aiheuttaa jokin muu osa?
Eli Saab 900i A 89´´ 345tkm
Nykii/puutuu n.1s pituisia max
Olevinaan käy vähän nyppien.
Muuten ihan ok , mutta tuossa kun ajelee menemään niin vähän pelkoa persuksiis jos sammuu kokonaan?
Seuraavia osia vaihdettu 200tkm ajetusta purkuautosta:
Sytkäpoksi
Puola
Uutta:
Tulpanjohdot (bosch)
Ja uudet tulpat
Virranjakajankansi
bensapumppu alkuperäinen ja on muutaman kerran mennyt pumpun rele (kätsähtänyt liittimistä)
Voisinko olettaa punpun olevan menossa , vai voisiko tuon aiheuttaa jokin muu osa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2044
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Saab 900iA Nykii
konessa on melko varmasti imuvuoto jossain alipaineletku, öljykorkki, huohottimen letku, virranjakajan alipainen kello, lämmityslaiteen säätimet ja kaikki muu mihin imusarjan alipaine voi vuotaa kannataa tarkastaa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Saab 900iA Nykii
Alipaineletkut tarkistettu ja aikalailla kaikki uusittu.
Ei ainakaan havaittuja vikoja tai vuotoja.
Tuon polttoainepumpun releeltä on mennyt mustaksi aina tuo nasta 87 eli kaiketi polttoainepumpun virtanen?
Ei ainakaan havaittuja vikoja tai vuotoja.
Tuon polttoainepumpun releeltä on mennyt mustaksi aina tuo nasta 87 eli kaiketi polttoainepumpun virtanen?
Re: Saab 900iA Nykii
Pyörijän vika teki minun 99:ssä aikoinaan sellaisen tempun, että tuntui kuin joku kävisi kääntämässä ajovirrat pois ja päälle hetkittäin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 900iA Nykii
No niin uusi pyörijäkin vaihdettu...
Nyt pikku koeajolenkki...
Katotaan mitä tekee...
Nyt pikku koeajolenkki...
Katotaan mitä tekee...
Re: Saab 900iA Nykii
Vaihdoin ennen lenkkiä vielä tuon 345tkm olleen bensapumpun 200tkm pyörineeseen.
Sitte kysymys?
Käykö tuollainen laite ilman mittaristoa? Lähteekö mittaristosta siis ohjain signaalia minnekkään vai vasstaanottaako se pelkästään?
Nimittäin tuossa kierrosluku mittari välillä toimii ja välillä ei...
Sitte kysymys?
Käykö tuollainen laite ilman mittaristoa? Lähteekö mittaristosta siis ohjain signaalia minnekkään vai vasstaanottaako se pelkästään?
Nimittäin tuossa kierrosluku mittari välillä toimii ja välillä ei...
Re: Saab 900iA Nykii
Laturi ei lataa jos latausvalo ei ole kytketty. Mikään muu mittaristossa ei ole kriittinen auton toiminnan kannalta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 900iA Nykii
Ok.. Lähinnä mietiin tuota polttoainepumppua että mistä se saa hetätteen ruveta pumppaamaan?
Virtalukko ja rele, mutta onko muuta?
Sitten se muuten toimii hyvin , mutta kuuluuko se naksuminen asiaan?
Pumppu pyörii nätisti , ja siitä kuuluu naks naks naks tasaisesti.
Virtalukko ja rele, mutta onko muuta?
Sitten se muuten toimii hyvin , mutta kuuluuko se naksuminen asiaan?
Pumppu pyörii nätisti , ja siitä kuuluu naks naks naks tasaisesti.
Re: Saab 900iA Nykii
Niin ja tuon polttoainepumpun releen nasta 87
Joka on mustunut... ja näyttää vähän lämpöjäkin ottaneen.
Voiko tuon aiheuttaa väsähtänyt polttoainepumppu vai maavika?
Joka on mustunut... ja näyttää vähän lämpöjäkin ottaneen.
Voiko tuon aiheuttaa väsähtänyt polttoainepumppu vai maavika?
Re: Saab 900iA Nykii
Bensapumpun rele saa herätteen sytytysmoduulilta. Kierroslukusignaali jakautuu kierroslukumittarille ja bensareleelle. Joitakin tapauksia on ollut että ensin kiekkikello sekoaa ja sitten lopulta kone ei kierrä enää yläkierroksilla. Sytkämoduulin vaihto voisi olla kokeilemisen arvoinen temppu. Käyntihäiriö ja kierroslukumittarin temppuilu saattaa liittyä toisiinsa.
Huono kontakti mustuttaa liittimiä, ensiapuna puhdistus ja kiristys. Joitakin elektroniikkaa sisältäviä releitä olen tinannut uudelleen. On mahdollista että releeseen tulee sisälle kylmäjuotos tärinän aiheuttamana... Jos sulake on oikeaa kokoa, sen pitäisi palaa ennenkuin muut osat ottaa kipeää.
Huono kontakti mustuttaa liittimiä, ensiapuna puhdistus ja kiristys. Joitakin elektroniikkaa sisältäviä releitä olen tinannut uudelleen. On mahdollista että releeseen tulee sisälle kylmäjuotos tärinän aiheuttamana... Jos sulake on oikeaa kokoa, sen pitäisi palaa ennenkuin muut osat ottaa kipeää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 900iA Nykii
Tosiaan tuo Sytkäpoksi on purkuautosta 200tkm ja rele , pumppu samoin.
Tuon kierroslukumittari toimii välillä ja kun kojelautaan tai mittariin kopsauttaa niin alkaa pelaamaan..
Joten mittari ittesänsä on finaalissa.
Johtuen varmasti siitä , että juuri kierrosluku mittarin yläpuolella oleva mittariston valojen poltin tai sen ympäristö on sulanut kun joku on käyttänyt 3w polttimon sijasta 5w polttimoa.
Tämä saattaa olla syy tuon mittariston vikomiseen.
Mutta jos singnaali menee polttoainepumpun releelle ja rinkimittarille niin voihan tuolla olla joki syy/ yhteys tuon naksumiseen?
Tuon kierroslukumittari toimii välillä ja kun kojelautaan tai mittariin kopsauttaa niin alkaa pelaamaan..
Joten mittari ittesänsä on finaalissa.
Johtuen varmasti siitä , että juuri kierrosluku mittarin yläpuolella oleva mittariston valojen poltin tai sen ympäristö on sulanut kun joku on käyttänyt 3w polttimon sijasta 5w polttimoa.
Tämä saattaa olla syy tuon mittariston vikomiseen.
Mutta jos singnaali menee polttoainepumpun releelle ja rinkimittarille niin voihan tuolla olla joki syy/ yhteys tuon naksumiseen?
Re: Saab 900iA Nykii
Kokeile käyttää pumppua antamalla jatkuva sähkö pumpulle ohi releen. Jos pumppu naksuu silloinkin, niin syy ei ole mittaristossa, releessä tai sytytyksessä. Liekö käynyt roska pumpun rattaiden välissä tms.
Re: Saab 900iA Nykii
Nyt vaihdettu Pumppu, sytkäpoksi, virranjakajankansi , pyörijä, tulpanjohdot , tulpat, puola...
Ja huomannu , että tuo nykiminen ilmenee lämpöisenä.
Ja huomannu , että tuo nykiminen ilmenee lämpöisenä.
Re: Saab 900iA Nykii
Taas kerran kysymys onko tuo 8V vai 16V moottorilla ja onhan maadoitukset kunnossa siinä akun vieressä iso nippu maa johtoja ?
Saab, ihmisen tekemä. Sitä pystyy korjaamaan .
Re: Saab 900iA Nykii
8v K-jetronikki
Ja tuo akun vieressä oleva maadoitusnippu on putsattu ja tehty uusiksi.
Ja tuo akun vieressä oleva maadoitusnippu on putsattu ja tehty uusiksi.