Ensiövälityksen kopan avaus
Re: Ensiövälityksen kopan avaus
Kiitos kauheasti kuvista.
Huomasin vasta äsken että multa on kytkinakselista rihlat ihan pyörenä ja siitä rattaasta kanssa mitä se akseli pyörittää. Siis aivan sököt.
Löytyykö keltään? Rattaassa 16 rihlaa ja 20 hammasta
Huomasin vasta äsken että multa on kytkinakselista rihlat ihan pyörenä ja siitä rattaasta kanssa mitä se akseli pyörittää. Siis aivan sököt.
Löytyykö keltään? Rattaassa 16 rihlaa ja 20 hammasta
Re: Ensiövälityksen kopan avaus
Joo, toihan on se noiden tyyppivika. Mulla meni kans 80-luvulla ne. Oli tuolloin merkkiliike ainoa vaihtoehto ja olivat arvokkaita. Ehkä kannattaisi etsiä MY77-mallinen tai uudempi koko laatikko käytettynä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Ensiövälityksen kopan avaus
Onko MY77 laatikko se missä on ensiövälitys jo ketjulla?
Meniskö koko H-moottori+uudempi laatikko pakettina tonne? Meinaan kun toiset sanoo että ei mene ja toiset sanoo että menee lähes heittämällä.
Pari päivää sitten todistin yhtä yritystä missä ei mene heittämällä kun laturia ei saa mihinkään ja yks toinen sanoi että menee kunhan pistää B koneen tai Triumphin laturinraudan H koneeseen.
Meniskö koko H-moottori+uudempi laatikko pakettina tonne? Meinaan kun toiset sanoo että ei mene ja toiset sanoo että menee lähes heittämällä.
Pari päivää sitten todistin yhtä yritystä missä ei mene heittämällä kun laturia ei saa mihinkään ja yks toinen sanoi että menee kunhan pistää B koneen tai Triumphin laturinraudan H koneeseen.
Re: Ensiövälityksen kopan avaus
NimenomaanDarco kirjoitti:Onko MY77 laatikko se missä on ensiövälitys jo ketjulla?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Ensiövälityksen kopan avaus
Tollanen laatikko mulla on tuolla yhdessä satkussa kiinni. Meneekö se triuphin koneeseen kiinni suoraan?
Onko joku pistänyt kokonaisuutta H-mosa+laatikko tollaseen kivikautiseen tuplikseen? H mosa houkuttaisi kun ilmeisesti B-moottorin vesipumpun osat lienee kiven alla?
Onko joku pistänyt kokonaisuutta H-mosa+laatikko tollaseen kivikautiseen tuplikseen? H mosa houkuttaisi kun ilmeisesti B-moottorin vesipumpun osat lienee kiven alla?
Re: Ensiövälityksen kopan avaus
900:n laatikko ei mene suoraan kun se moottorin etukannatin on erilainen. Siis se ensiövedon kansi.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Ensiövälityksen kopan avaus
Nyppäsin jo ton koneen ja laatikon satkusta vekeen ja pesin kuumavesipainepesurilla. 99 kansi mulla on jossain tohon laatikkoon, se ei ole ongelma.
Mites ton orggis laatikon vällärit vrt. tohon satkun nelivaihteisen välitykseen, paljonko on eroa? Toivottavasti ei ainakaan lyhene
Kävin myös hakemassa ennen irrotusta tollasen jonkun vanhan triumph aikakauden laatikon mutta siinä oli eri määrä hampaita rattaissa ensiövälityksessä ja hampaat oli ihan loppu.
Mites ton orggis laatikon vällärit vrt. tohon satkun nelivaihteisen välitykseen, paljonko on eroa? Toivottavasti ei ainakaan lyhene
Kävin myös hakemassa ennen irrotusta tollasen jonkun vanhan triumph aikakauden laatikon mutta siinä oli eri määrä hampaita rattaissa ensiövälityksessä ja hampaat oli ihan loppu.
Re: Ensiövälityksen kopan avaus
Vetarin maljat oli isot mallit kun kattoin tossa satkun lootassa, ne täytynee vaihtaa vanhasta. Vai meneekö isolla tripodilla oleva vetari suoraan tohon vai onko eri mittanen?
Ja joku sanoi että laatikko olis eri levunen?
Kumma kun toiset sanoo että menee suoraan ja toiset että sitä ja tätä täytyy tehä että saa sopimaan.
Olisi vaan kiva puljata nyt noita osia kun kone ja loota on irrallaan eikä sitten asennusvaiheessa alkaa kattomaan että hei eihän nää meekkään.
Lootan malli gm 34508
Ja joku sanoi että laatikko olis eri levunen?
Kumma kun toiset sanoo että menee suoraan ja toiset että sitä ja tätä täytyy tehä että saa sopimaan.
Olisi vaan kiva puljata nyt noita osia kun kone ja loota on irrallaan eikä sitten asennusvaiheessa alkaa kattomaan että hei eihän nää meekkään.
Lootan malli gm 34508
Re: Ensiövälityksen kopan avaus
Mittaisin maljojen ulkoreunojen välimatkan ihan vaan rullamitalla molemmista askeista. Jos mitta on sama, silloin vetoakselit pituutensa puolesta käy. Sitten vielä niiden tripodien sopivuus: 99/900 80-lukulaisissa oli kahta kokoa tripodiniveltä. Ei ole harmainta aavistustakaan onko -72:ssa saman kokoinen se rulla, mitä -77 eteenpäin. Rullan halkaisijaa tai maljan kolon leveyttä siis vertaamaan siihen alkuperäiseen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Ensiövälityksen kopan avaus
Täytyy mitata
Entäs mites kytkimien sopivuus? Pitääkö ottaa satkun kytkin vai pidänkö ton sachs MF 215 kytkimen tuolla?
Joka tapauksessa mun täytyy ostaa työsylkkä ja painelaakeri, motonet myy yhtä sylkkää.
Vai meneekö noi uuden ja vanhan lootan sylkät ristiin? Sii voinko pistää uudesta lootasta vanhaan lootaan sylkän ja toisinpäim?
Satkun kytkin näytti erilaiselta, jousten päät taivutetut mitä tossa tupliksen kytkimessä ei ollut.
Laatikon kannatinraudoissa on myös ongelmaa, uudessa lootassa ei paikkoja tolle raudalle missä myös laturin rauta.
Entäs mites kytkimien sopivuus? Pitääkö ottaa satkun kytkin vai pidänkö ton sachs MF 215 kytkimen tuolla?
Joka tapauksessa mun täytyy ostaa työsylkkä ja painelaakeri, motonet myy yhtä sylkkää.
Vai meneekö noi uuden ja vanhan lootan sylkät ristiin? Sii voinko pistää uudesta lootasta vanhaan lootaan sylkän ja toisinpäim?
Satkun kytkin näytti erilaiselta, jousten päät taivutetut mitä tossa tupliksen kytkimessä ei ollut.
Laatikon kannatinraudoissa on myös ongelmaa, uudessa lootassa ei paikkoja tolle raudalle missä myös laturin rauta.
Re: Ensiövälityksen kopan avaus
Eihän toi uudempi loota tonne mene, tai menis varmaan mutta laturi jää sitten pistämättä kun laturin rauta on sama mitä toi vaihteiston korva.
Eli takas vanhan kimppuun. Joku oli tähän laittanut uudemman kytkinsylkän jollain viritelmällä kiinni, ihmettelinkin kun ei mahtunut tulemaan ulos vaikka vaijeria oli kytkimen välissä ja oli pakko puukkosahata. Laakerinkin sokka oli viittävaille hajoomassa kun kytkin sitä päin oli painanut. Oli niin rupinen sylkkä että voimaa oli ainakin käytetty että olicsaatu paikalleen. Silikoonilla oli saatu suurimmat öljyt pidettyä poissa kytkinkopasta.
Mites kun mulla olis noita orggis kamoja ulkopuolisella sylkällä,-onko mitään mahdollisuuksia niillä? Aika kelvoton on toi sylkkä mikä löyty mutta koitan sitruunahapottaa jos vaan uusia kumeja saa jostain.
Kylläpä tästä tuli vaikeeta.
Eli takas vanhan kimppuun. Joku oli tähän laittanut uudemman kytkinsylkän jollain viritelmällä kiinni, ihmettelinkin kun ei mahtunut tulemaan ulos vaikka vaijeria oli kytkimen välissä ja oli pakko puukkosahata. Laakerinkin sokka oli viittävaille hajoomassa kun kytkin sitä päin oli painanut. Oli niin rupinen sylkkä että voimaa oli ainakin käytetty että olicsaatu paikalleen. Silikoonilla oli saatu suurimmat öljyt pidettyä poissa kytkinkopasta.
Mites kun mulla olis noita orggis kamoja ulkopuolisella sylkällä,-onko mitään mahdollisuuksia niillä? Aika kelvoton on toi sylkkä mikä löyty mutta koitan sitruunahapottaa jos vaan uusia kumeja saa jostain.
Kylläpä tästä tuli vaikeeta.
Re: Ensiövälityksen kopan avaus
T16-muunnoksissa tyypit on rälläköineet ja hitsanneet sen ojanpuoleisen tukikorvakon sopivaksi. Luulisi että tässäkin tapauksessa voi tehdä modauksen korvakolle, eli yhdistää H-koneisen ja Triumpin korvakkeet.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23999
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ensiövälityksen kopan avaus
laitas darco kuva siitä laturivirityksestä!! millä tavalla korvakon kanssa yhdessä. jos se vaikka sopis mun projektiin .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Ensiövälityksen kopan avaus
laittelen kuvia ens viikolla tai jo viikonloppuna kun menen tallille.
Tietääkö kukaan mistä noita työsylkän kumeja saa? Sylkkä oli ihan kokeilukelponen jos vaan löytäisi jostain korjauskumisarjaa.
skanixillä oli ok hintaan mutta postit olikin sitten se 24 euroa joita jo pidän kohtuuttomana! Saako mistään halvemmalla?
Tietääkö kukaan mistä noita työsylkän kumeja saa? Sylkkä oli ihan kokeilukelponen jos vaan löytäisi jostain korjauskumisarjaa.
skanixillä oli ok hintaan mutta postit olikin sitten se 24 euroa joita jo pidän kohtuuttomana! Saako mistään halvemmalla?