Keskimoottori Saab
Keskimoottori Saab
Mitenkäs kun tämmönen idea tuli kun saabissahan on vaiheloota koneen perässä, Yhdessä Sprint 205 pösössä oli Audin loota kasikoneen perässä ja kone kuskin takana. Tämmönen on kytenyt jo pitkään mielessä. Eli onko kukaan ikinä nähnyt että saabin koneella olis tehty keskimoottori takaveto auto. Jotenkin muistelen että B-ryhmän ensimmäisissä autoissa olis ollu Saabin kone?? Muuta niin vaikeaa en keksi kuin vaihteen siirtimien tekeminen. Voi olla että ensi kesänä tämmönen projekti alkaa.
Takamoottori 95:
http://www.jamsa.fi/~vepohjal/saabiko/ "Niitä ja näitä" ja sieltä "kaikkea se amerikkalainen keksii!"
http://www.jamsa.fi/~vepohjal/saabiko/ "Niitä ja näitä" ja sieltä "kaikkea se amerikkalainen keksii!"
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
#2028 Elias Penttinen
keskimoottori
laittaisin kuvia ja jutun siitä hurrin tekemästä keskimoottori saabista
jos osaisin,kun se on mulla tässä koneella...sähköpostina tietysti halukkaille voin laittaa
jos osaisin,kun se on mulla tässä koneella...sähköpostina tietysti halukkaille voin laittaa
9-3TTID,900c 5d,9-5 2.3T
En malttanut olla tähänkin vastaamatta. Canalilla tuli joskus vosi sitten sellainen Britti (romutarha)sarja, jossa kolmimiehiset joukkueet kilpailivat autorakentamisen ja kilvanajon jalossa taidossa. Annettiin olisiko ollut 600 puntaa rahaa ja 24 h. aikaa ja tehtäväksi ensin ostaa vähintään 2 autoa ja yhdistää ne ralliautoksi ja ajaa sillä sitten kilpaa. Kisan voitti sellainen yhdistelmä, jossa oli Fiat unon kori ja Saab 900 automaatti takakontissa. Joukkue oli jokin autoalan insinööriopiskelijoiden muodostama ryhmä, nuoria pojankoltiaisia, mutta hyvän päälle jo ymmärsivät. Että sillä tavalla.
Suomalaisten autoinsinööriopiskelijoden RaceAbout-projekti: roadster keskimottorilla (Saab B204L). Autostahan on ollut paljon juttua mm. autolehdissä.
http://www.raceabout.fi/car_techfeatures.php
http://www.raceabout.fi/car_techfeatures.php
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Maailmantapahtumassa Ellivuoressa oli , oliskos ollut Latviasta , kaveri joka oli tehnyt tonnariinsa keskimoottorin ja takavedon.
Kehui ajo-ominaisuuksia.
Hän ajeli sillä ratakisoja ja piti käyttöautona. Sanoi, että ei olis menny enää katurekisteriin kyseisenä tapahtumavuonna.
Vesapo taitaa muistaa tarkemmin.
Kehui ajo-ominaisuuksia.
Hän ajeli sillä ratakisoja ja piti käyttöautona. Sanoi, että ei olis menny enää katurekisteriin kyseisenä tapahtumavuonna.
Vesapo taitaa muistaa tarkemmin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Ajatus keskimoottorista on jonkin aikaa vaivannut myös allekirjoittaneen päätä, onneksi ja valitettavasti ajan ja tilan puute estää toistaiseksi rakentelun, mutta jonain päivänä vielä...
Tarkoitus olisi änkeä tonnarin tekniikka takapenkin paikalle ja muuttaa kori kaksioviseksi. Huoltotoiminta tapahtuisi isohkon takaluukun kautta. Homma toistaiseksi täysin visio-asteella, mutta ajatus itää...
Tarkoitus olisi änkeä tonnarin tekniikka takapenkin paikalle ja muuttaa kori kaksioviseksi. Huoltotoiminta tapahtuisi isohkon takaluukun kautta. Homma toistaiseksi täysin visio-asteella, mutta ajatus itää...
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Tässä juttu takamoottorista.
Ja pari kuvaa toisesta samanmoisesta, raato tosin.
http://kalle.zapto.org/temp/takamoottorisaab1p.jpg
http://kalle.zapto.org/temp/takamoottorisaab2p.jpg
http://kalle.zapto.org/temp/99t16_01.jpg
http://kalle.zapto.org/temp/99t16_02.jpg
http://kalle.zapto.org/temp/99t16_03.jpg
http://kalle.zapto.org/temp/99t16_04.jpg
Kalle
Ja pari kuvaa toisesta samanmoisesta, raato tosin.
http://kalle.zapto.org/temp/takamoottorisaab1p.jpg
http://kalle.zapto.org/temp/takamoottorisaab2p.jpg
http://kalle.zapto.org/temp/99t16_01.jpg
http://kalle.zapto.org/temp/99t16_02.jpg
http://kalle.zapto.org/temp/99t16_03.jpg
http://kalle.zapto.org/temp/99t16_04.jpg
Kalle
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
Tätä on pähkäilty kavereiden kanssa kerran jos toisenkin. Tulos on ollut se että helpointa olisi käyttää tonnarin apurunkoa ja etupään ripustusta tolppineen. Eli kone tulisikin poikittain tonnarin edes vähän vahvemman laatikon kanssa. Tämä tekisi takapään ripustuksesta vähän järkevämmän, satkun ripustus on periaatteeltaan hyvä mutta ainakin vakiokulmilla aivan p:stä.
Lisäksi voisi käyttää 2.3 konetta. Vaihteensiirron osia voisi käyttää jostain jaapponinkikottimesta missä on vaijerikäyttöinen vaihteensiirto. Koneeksi B234 ja potentiaali ei heti lopu kesken.
-Ville
Lisäksi voisi käyttää 2.3 konetta. Vaihteensiirron osia voisi käyttää jostain jaapponinkikottimesta missä on vaijerikäyttöinen vaihteensiirto. Koneeksi B234 ja potentiaali ei heti lopu kesken.
-Ville