Mikä rikkoo nopeusmittarin vaijerin hammasrattaan vaihteistossa?
Mikä rikkoo nopeusmittarin vaijerin hammasrattaan vaihteistossa?
Eli auto on viimeisen vuoden 99. Nopeusmittarin vaijeri ei pyöri ja vaihteistossa oleva pyörijäratas "rispaantui" (lähti palasia, hampaat vääntyi jne) toisen kerran jälkeen kun asensin sen takaisin vaihteistoon. Ennen tätä se oli ehjä. Itse vaijeri on ehjä, se on testattu käsin pyörittämällä. Eli käsin kun pyörittää vaihteiston pään ratasta, pyörii vaijeri mittarin päädyssä. Mikähän sen tuolla vaihteistossa voisi rikkoa ja mitä pitäisi ottaa huomioon kun sitä sinne asentaa? Mietityttää se rakenne vaihteston päässä muutenkin.. Mihin rattaaseen se vaijerin ratas suoraan ottaa kiinni ja mikä siellä tavallisimmin voisi hajota? Onko kukaan kokenut vastaavaa? Kiitoksia vastauksista!
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347