Noppa tukkoinen kylmällä
Noppa tukkoinen kylmällä
Noppa ollut erittäin tukkoinen kun on ollut yli -7 astetta. Kuulostaa melkein mopoautolta kun kaasuttaa. Käy jotenkin heikosti. Tukkoisuus lähtee pois kyllä väkisin ajamalla. Saattaa stumppailla myös ajaessa jonkin aikaa kunnes kone lämmin. Kaasarissa ATF öljyä kyllä. Missä mahtaisi olla vika?
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: Noppa tukkoinen kylmällä
oletko kehnännyt emäntää milloin viimeksi?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2044
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
Re: Noppa tukkoinen kylmällä
Käykö noppa kaikilla kylmänä? jos ei käy niin tarkasta sytytyksen osat ensin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: Noppa tukkoinen kylmällä
Kaasari jäätää? Imuilman esilämmitys kunnossa?
Re: Noppa tukkoinen kylmällä
Onko ryyppyvaijeri oikein säädetty?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Noppa tukkoinen kylmällä
Eihän noissa pakkanen koskaan kaasuttimiin ole kiusaa tehny, ainakaan mulla. Katso toimiiko ryyppy.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Noppa tukkoinen kylmällä
Omiin kokemuksiin pohjaten kannatan tätä. Ittellä oli ilmaa ohjaava läppä jumissa.Mvs kirjoitti:Kaasari jäätää? Imuilman esilämmitys kunnossa?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Noppa tukkoinen kylmällä
Eikö sinne läpälle menny alipaineletku?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Noppa tukkoinen kylmällä
Ryyppy toimii normaalisti mielestäni. Auto jokapäiväisessä ajossa. Toimii -5 keleillä hyvin tai lämpimämmällä. Esilämmityksen toimivuudesta ei varmuutta.
Testaus irroittamalla ilmanputsarin kotelo ja käsi sen harmaan putkilon suuaukolle että tuleeko lämmintä ilmaa..?
Testaus irroittamalla ilmanputsarin kotelo ja käsi sen harmaan putkilon suuaukolle että tuleeko lämmintä ilmaa..?
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: Noppa tukkoinen kylmällä
Kuulostaisi kuin kävisi kolmella tuo noppa kylmällä koneella. Pienen ajon jälkeen (jopa 500m riittää) auton tehot tulee takaisin ja käyntiääni muuttuu normaalimmaksi. 1. sylinterin kipinässä oli mielestäni pätkimistä kylmällä kun kokeilin. Virranjakaja ja pyörijä tsekattu läpi (putsattu ja kuivattu). Veikkaan tällä hetkellä tulpanjohtoja tai puolaa..
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23977
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Noppa tukkoinen kylmällä
eipä ois ensimmäinen 8v kansi joka halki.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Noppa tukkoinen kylmällä
Tulpanjohtojen liittimet kannattaa ainakin alkuun putsata ja jakajan päässä varmistaa, että liitin varmasti painuu puohjaan. Mulle on molempia käynyt. Eli liittimet oli keran tosi pahasti hapettuneet, jolloin käynti oli todellakin tukkoista. Oma moka oli se, että ihmettelin huonoa käyntiä ja turhaan vaihtelin osiakin, kun vika oli ihan itse aiheutettu, kun yhden pytyn johdon olin työntänyt huonosti paikoilleen. Kannattaa johdosta liu'uttaa pois edestä sitä kumihattua (jos on sellaista liikkuvaa mallia) ja työntää johto pohjaan. Sitten vasta työntää sen tiivistehatun pakioilleen.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Noppa tukkoinen kylmällä
Näköjään vuotaa kylmällä koneella pakosarjan ja pakoputken tiivisteen välistä. Pienen ajon jälkeen ei enää. Jäähdytysnestettä jopa? Pitäisi katsoa siis 1. ja 4. tulppa läpi tarkemmin ehkäpä.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Re: Noppa tukkoinen kylmällä
Parissa kasiventtilisessä ollut juuri tuota ilmiötä, ensin kylmällä ja sitten kylläkin pahentunut niin että ei ollut enää ulkolämpötilalla väliä. Kansi halki kummastakin, olisiko ollut ensimmäisen ja toisen sylinterin välistä, toisen hitsautin, kesti pari vuotta. Mutta toki voi olla tulppa tai muu sytytysosa.
9000CS 2.0t -96
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08
Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08
Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
Re: Noppa tukkoinen kylmällä
Jepjep. Välillä on toiminut hyvin vaikka onkin seissyt pari päivää ilman lohkolämppäriä. Ajattelin tulpanjohdot ja puolan uusia jos auttaisi. Veikkaan syylliseksi joko sitä kannentiivistettä/kantta tai sitten sytytysosia / kosteutta virranjakajakannen alla.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89