Noppa tukkoinen kylmällä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Noppa tukkoinen kylmällä

Viesti Kirjoittaja Cullin »

Noppa ollut erittäin tukkoinen kun on ollut yli -7 astetta. Kuulostaa melkein mopoautolta kun kaasuttaa. Käy jotenkin heikosti. Tukkoisuus lähtee pois kyllä väkisin ajamalla. Saattaa stumppailla myös ajaessa jonkin aikaa kunnes kone lämmin. Kaasarissa ATF öljyä kyllä. Missä mahtaisi olla vika?
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7468
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Noppa tukkoinen kylmällä

Viesti Kirjoittaja mestari »

oletko kehnännyt emäntää milloin viimeksi? :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2044
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: Noppa tukkoinen kylmällä

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

Käykö noppa kaikilla kylmänä? jos ei käy niin tarkasta sytytyksen osat ensin.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Mvs
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 19:53
Paikkakunta: Kuopio

Re: Noppa tukkoinen kylmällä

Viesti Kirjoittaja Mvs »

Kaasari jäätää? Imuilman esilämmitys kunnossa?
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Noppa tukkoinen kylmällä

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Onko ryyppyvaijeri oikein säädetty?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Noppa tukkoinen kylmällä

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Eihän noissa pakkanen koskaan kaasuttimiin ole kiusaa tehny, ainakaan mulla. Katso toimiiko ryyppy.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Noppa tukkoinen kylmällä

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Mvs kirjoitti:Kaasari jäätää? Imuilman esilämmitys kunnossa?
Omiin kokemuksiin pohjaten kannatan tätä. Ittellä oli ilmaa ohjaava läppä jumissa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Noppa tukkoinen kylmällä

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Eikö sinne läpälle menny alipaineletku?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: Noppa tukkoinen kylmällä

Viesti Kirjoittaja Cullin »

Ryyppy toimii normaalisti mielestäni. Auto jokapäiväisessä ajossa. Toimii -5 keleillä hyvin tai lämpimämmällä. Esilämmityksen toimivuudesta ei varmuutta.

Testaus irroittamalla ilmanputsarin kotelo ja käsi sen harmaan putkilon suuaukolle että tuleeko lämmintä ilmaa..?
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: Noppa tukkoinen kylmällä

Viesti Kirjoittaja Cullin »

Kuulostaisi kuin kävisi kolmella tuo noppa kylmällä koneella. Pienen ajon jälkeen (jopa 500m riittää) auton tehot tulee takaisin ja käyntiääni muuttuu normaalimmaksi. 1. sylinterin kipinässä oli mielestäni pätkimistä kylmällä kun kokeilin. Virranjakaja ja pyörijä tsekattu läpi (putsattu ja kuivattu). Veikkaan tällä hetkellä tulpanjohtoja tai puolaa..
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Noppa tukkoinen kylmällä

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eipä ois ensimmäinen 8v kansi joka halki.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Noppa tukkoinen kylmällä

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Tulpanjohtojen liittimet kannattaa ainakin alkuun putsata ja jakajan päässä varmistaa, että liitin varmasti painuu puohjaan. Mulle on molempia käynyt. Eli liittimet oli keran tosi pahasti hapettuneet, jolloin käynti oli todellakin tukkoista. Oma moka oli se, että ihmettelin huonoa käyntiä ja turhaan vaihtelin osiakin, kun vika oli ihan itse aiheutettu, kun yhden pytyn johdon olin työntänyt huonosti paikoilleen. Kannattaa johdosta liu'uttaa pois edestä sitä kumihattua (jos on sellaista liikkuvaa mallia) ja työntää johto pohjaan. Sitten vasta työntää sen tiivistehatun pakioilleen.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: Noppa tukkoinen kylmällä

Viesti Kirjoittaja Cullin »

Näköjään vuotaa kylmällä koneella pakosarjan ja pakoputken tiivisteen välistä. Pienen ajon jälkeen ei enää. Jäähdytysnestettä jopa? Pitäisi katsoa siis 1. ja 4. tulppa läpi tarkemmin ehkäpä.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
spade
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: Ke Loka 24, 2007 15:28
Paikkakunta: Espoo

Re: Noppa tukkoinen kylmällä

Viesti Kirjoittaja spade »

Parissa kasiventtilisessä ollut juuri tuota ilmiötä, ensin kylmällä ja sitten kylläkin pahentunut niin että ei ollut enää ulkolämpötilalla väliä. Kansi halki kummastakin, olisiko ollut ensimmäisen ja toisen sylinterin välistä, toisen hitsautin, kesti pari vuotta. Mutta toki voi olla tulppa tai muu sytytysosa.
9000CS 2.0t -96
9-3 TurboJubileum 2.0t -02
9-5 Vector 2.3t BioPower -08

Ex: 9-3SS Linear 2.0t -04, 900 -87, 90 5sp -85, 99L 1.85 -74
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: Noppa tukkoinen kylmällä

Viesti Kirjoittaja Cullin »

Jepjep. Välillä on toiminut hyvin vaikka onkin seissyt pari päivää ilman lohkolämppäriä. Ajattelin tulpanjohdot ja puolan uusia jos auttaisi. Veikkaan syylliseksi joko sitä kannentiivistettä/kantta tai sitten sytytysosia / kosteutta virranjakajakannen alla.
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Vastaa Viestiin