Moottorin vaihto
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Moottorin vaihto
Heisån. Miten onnistuu moottorin vaihto 8v automaatista 16v turboon manul. Onko vinkkejä? Vm 87. 900
Liikaaa romua
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Moottorin vaihto
Vanha moottori pois,uusi tilalle.polkimet joudut laittaan ja yhdistään johdon automaattikepin juuressa kun automaatissa on estetty että ei lähde vaihdepälläällä käyntiin,ja jotain moottorin ohjaus johtosarjoja täytyy laittaa. Eli kannattaa ottaa luovuttaja auto josta saat kaiken tarvittavan,riipuen kuinka ahkerasti tekee niin varmaan noin viikon homma.
Ari 1622
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: Moottorin vaihto
Tuo homma on nyt selkee, mutta mites kun kuulin semmosta, että 16v kone ei mene juuri samoihin paikkoihin kiinni kun 8v. Toki moottorin kiinnittimet ovat erilaiset.
Liikaaa romua
Re: Moottorin vaihto
Moottorin kannatinraudat on erilaiset 8v ja 16v välillä mutta kiinnityspisteet koriin on samat. Eli 16v menee omine rautoineen ja tukityynyineen ihan laittamalla.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: Moottorin vaihto
Selkeetä, eihä siihen hommaan sitte muutakun moottorinosturi hollille ja nostamaan. Vähän varmaaankin tulee polkimien Kanssa kiroiltua, mutta eiköhän se siitä.
Liikaaa romua
Re: Moottorin vaihto
kannattaa ottaa ropakone ja 8,5mm terä vielä mukaan tiimellykseen ja kun kone on irti sietäs kiinnitellä irtovermeitä ekaksi tulipeltiin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Moottorin vaihto
Vaihtoon menee herkästi bensatankki, bensalinjat ja koko auton sähköt, eli kojetaulu myös.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1079
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Moottorin vaihto
Lainataan tätä viestiketjua. Itellä projektina vaihtaa i16 tilalle T16 moottori, onko kuinka isotöinen homma? lähinnä sähkötöiden suhteen? Moottorin + laatikon vaihto ei paha homma, mut miten sähkötyöt?
IP
IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: Moottorin vaihto
Tyhmä kysymys, mutta käykö 8v:n automaattiloota suoraaan 16veehen
Liikaaa romua
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: Moottorin vaihto
KäySAAB 900 TURBO 16 kirjoitti:Tyhmä kysymys, mutta käykö 8v:n automaattiloota suoraaan 16veehen
Ari 1622
-
- "Aero"
- Viestit: 448
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2012 14:55
- Paikkakunta: Kuusniemi
Re: Moottorin vaihto
Eihä sitte periaatteesaa tartte vaihtaa kun yläkertä. Ei tarvi ruveta polkimia lisäämään. Olipa hyvä tieto
Liikaaa romua