99 saa liikaa latinkia
99 saa liikaa latinkia
Tänään otin 99:n taas käyttöön ja simppeli latausmittari näytää, että laturi antaa liikaa jännitettä. Laturin valo ei kylläkään pala, eikä akku ainakaan kuumene tai muuten oireile päälle päin. Onko tuo sitten selvä peli, että jännitteensäädin on mennyt, vai voiko vika johtua muustakin? Mietin lähinnä, hankinko uuden laturin, vai ostanko vain uuden säätimen. Aito Boschin säädin maksaa 34,90 ja laturi Motonetissä 99 euroa. En tiedä viitsinkö alkaa laturin korjausrumbaan, jos siellä voi olla muutakin vikaa. Toisaalta mulla ei ole kovin hyviä kokemuksia Kiinassa kasatuista latureistakaan...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 99 saa liikaa latinkia
paljonko on liikaa?
entä jos siellä lämpökompensoitu latausäädin?
entä jos siellä lämpökompensoitu latausäädin?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 99 saa liikaa latinkia
Motonetistä 9,90€ maksava lataussäädin ja hyvin pelittää omassa.
Re: 99 saa liikaa latinkia
Mulla oli sellainen ledeillä näyttävä latausmittari, eli se ei tarkkaa lukemaa anna. Punaiselle vaan meni. Kävin just mittaamassa yleismittarilla ja nyt tuli lukemaksi karvan yli 14V. Se simppeli mittarikin näytti, että nyt lataa maksimiteholla. Pitää nyt seurailla tilannetta, josko tuo ongelma tulee takaisin. Ei ole mitään häikkää ollut tähän asti, joten mahtooiko vain olla käytön puutetta.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: 99 saa liikaa latinkia
Mitä toi lämpökompensoitu säädin oikein tarkoittaa? Mä huomasin, että se Motonetin aito Boschin säädin on just lämpökompensoitu. Halpisversio on vaan vastuksella varustettu.nalleolut kirjoitti:entä jos siellä lämpökompensoitu latausäädin?
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: 99 saa liikaa latinkia
Liian suuri latausjännite ei johdu jännitteensäätimestä, vaan diodisillasta. Liian alhainen latausjännite johtuu jännitteensäätimestä ja liian suuri taas diodisillan viasta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 99 saa liikaa latinkia
Ok, kiitokset täsmennyksestä! Laturi kaikessa yksinkertaisuudessaan on kyllä kumma kapistus. Koskaan ei ole oikein tahtonut korjaukset onnistua, ja tuntuu, että paras vaihtoehto on hankkia uusi tilalle. Harmi vaan, että kunnostetut laturit ovat usein huonolaatuisia. Ehkä pitää ostaa yksi toimiva käytetty laturi varalle ja viedä paikalliseen korjaamoon alkuperäinen täysremppaan.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: 99 saa liikaa latinkia
Jos reilu 14v lataa,niin silloinhan se on kunnossa. Kovaa ajoa vaan.
Re: 99 saa liikaa latinkia
Ja sitten pitää muistaa halppis mittareilla mitatessa, että kun mittarin oma akku on hiipumassa, rupeaa mittari hurjimaan ja saattaa näyttää 2-4V liikaa jännitettä!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713