Saab 900 Pierburg-kaasutin ja jakaja avausselostus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saap askia
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Touko 01, 2014 22:38
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Saab 900 Pierburg-kaasutin ja jakaja avausselostus

Viesti Kirjoittaja Saap askia »

Moro!

Tein Saab 900 C 1989 Pierburg 175 CDUS kaasuttimen kunnostuksesta tuollaisen selostuksen ja laitoin sinne mitä on tullut haettua tietoa säädöistä ja muusta. Bosch-virranjakajasta myös kuvia. Päivitän tuota kun jotain tarkennettavaa vaan löytyy:

http://www.haapasalontila.fi/Saab900.html
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 900 Pierburg-kaasutin ja jakaja avausselostus

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Hieno homma, että olet malttanut napsia kuvia ja laittaa muillekin katseltavaksi!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Mvs
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 19:53
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saab 900 Pierburg-kaasutin ja jakaja avausselostus

Viesti Kirjoittaja Mvs »

Hienoa. Kiitoksia 8)
Cullin
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 19:40

Re: Saab 900 Pierburg-kaasutin ja jakaja avausselostus

Viesti Kirjoittaja Cullin »

Kiitoksia ohjeesta. Itellä syö vaimennusöljyä. 500 kilsan matkalla varmaan kokonaan loppunut jolloin alkaa polkiessa stumppailu. Miksiköhän syö tuota öljyä?
Ex 9000 Aero '96 Stg5, Ex 90 -87, EX 900c -89
Saap askia
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Touko 01, 2014 22:38
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Saab 900 Pierburg-kaasutin ja jakaja avausselostus

Viesti Kirjoittaja Saap askia »

En tiedä onko Saabeissa sen tyylisiä kaasareita, joissa seos säädetään sieltä öljytilan pohjasta. Eli on ruuvi, joka siirtää neulaa. Silloin siellä pohjassa on tiivisterengas, joka alkaa vuotaa ja öljy valuu pois. Niinkuin tuolla:

http://bowtie6.com/other/zenith-strombe ... er-repair/

Toinen syy voisi olla kun se pikku vaimennusmäntä hidastaa vain alipainemännän nousua ylöspäin ja laskee öljyn läpi kun alipainemäntä tulee alas. Niin jos siellä on jotain estettä siinä läpilaskussa, voisi nostaa ne öljyt pois kun alipainemäntä tulee alas. Itse lisäsin prikan sinne tikkuun, toivottavasti ei aiheuta mitään tällaista. Tai sitten on niin väljää, että kaikki vaan tärisee kovasti.
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Saab 900 Pierburg-kaasutin ja jakaja avausselostus

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Vanhemmissa Saabeissa tosiaan oli Zenith-Strömbergit, joissa oli kaasarin pohjassa säätö. Olikohan se vm. 1978 kun säätö poistui. Noiden vanhempien Strömbergien rempassa pitää hankkia erikseen se säätöruuvin O-rengas, kun sitä ei korjaussarjoissa ole.
Vastaa Viestiin