K-jetti vie hermot...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
petromies
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

K-jetti vie hermot...

Viesti Kirjoittaja petromies »

Saab 900 tbo -83 k-jet. Talviseisokin jälkeen ei suostu käymään. Käy vaan manuaaliseksi muutetulla lisäbensasuuttimella. Polttoaineputkiin ei tule tavaraa kuin satunnaisesti. Kun kone käy polttoaineputket kuivat. Kun sammuttaa ja lautasta nostaa tulee jonkin verran löysätyn putken juuresta polttoainetta. Vaihdettu määränjakaja, ohjauspaineensädin jne. Pensapumppu toimii... hermot menee ja kohta saappi paaluun jos vika ei selviä.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2066
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: K-jetti vie hermot...

Viesti Kirjoittaja pjv »

Kuulostaa siltä, että ilmavirta ei jaksa nostaa lautasta. Hiiri syönyt reiän lisäilmaventtiilille meneviin letkuihin, tai muu ilmavuoto lautasen ja koneen välillä?

Ottaisin myös kaikki suuttimet esille ja katsoisin aukeavatko ne suurinpiirtein samaan aikaan ja suihkuttavat siististi, kun lautasta nostaa. Ruiskutuksen pitää alkaa aika pienellä lautasen nostolla, mutta en nyt jaksa tähän hätään muistaa mitä se on millimetreissä.

Kyllä se vielä kuntoon tulee, kun melkein kaikki jo toimii. :)
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2069
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: K-jetti vie hermot...

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Toimiiko bensapumppu varmasti? Itsellä oli oireet saman tapaiset. Pumpun imusiivilä oli murtunut irti ja pumppu oli vähitellen kypsynyt kun oli horinut ilmaa sekaan.
petromies
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: K-jetti vie hermot...

Viesti Kirjoittaja petromies »

Sille lisäruiskulle tulee bensaa ja sillä käy. Sehän tässä ihmetyttää miksi sylintereille ei riitö kuin satunnaisesti. Ei vaikka käsin nostaa lautasta. Pumppu käytetty irti ja siivilä tarkistettu... mihin kytken painemittarin järjestelmäpaineen mittaamiseksi. Ohjauspainehan on eriasia.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: K-jetti vie hermot...

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Mulla oli aikoinaan sama vika, ei tullut polttoaine läpi vaikka mitä teki. Purin määränjakajankin, mutta mitään vikaa ei tainnut löytyä, lähti vaan yhtäkkiä toimimaan lopulta.
edit.
"Paineet mitataan ohjauspaineventtiilin ja määräjakajan välille asennetulla mittarilla. Hana auki näyttää ohjauspaineen, hana kiinni näyttää järjestelmäpaineen. "
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=55160
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
sarka
"Hölösuu"
Viestit: 1042
Liittynyt: Ma Maalis 06, 2006 10:15
Paikkakunta: Ylivieska

Re: K-jetti vie hermot...

Viesti Kirjoittaja sarka »

Suuttimet testiin ensimmäisenä. Sitten mittarin kanssa järjestelmä- ja ohjauspaineiden tarkistus. Mulla on mittari, meinasin itekkin kypsyä kuningasjetin kanssa... :lol:
SAAB 9000 CD 2.0TA my90 California Steg 1
SAAB 9000 CC 2.0TA my88
SAAB 900 CC 2.0i8 my85
#5850
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1914
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: K-jetti vie hermot...

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Itellä vielä eessä sen kanssa tappelu. Ostettuani auton ajoin pihaan ja senjälestä ei oo suostunu kunnolla käymään. Noh. Kunhan se on vuorostaan työnalla niin perehdyn tarkemmin sitten asiaan.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Avatar
vahajub
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 13:25
Paikkakunta: KUOPIO

Re: K-jetti vie hermot...

Viesti Kirjoittaja vahajub »

Muistakaa loirauttaa ajokauden aikana 2T-öljyä bensan sekaan niin voiteleepi bensapumpun ja muut liikkuvat osat, itse laitoin litran tankilliseen kerran vuodessa ja hyvin toimi sen 5-6 vuotta ku mulla noppa oli :D
Niin ja nyt joku ihmettelee et eihän nopassa mitään K-jettiä oo...vaan tässäpä oli ja peltipakosarjakin vielä :roll:
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
t16/900i
"Tuplakaasari"
Viestit: 89
Liittynyt: To Heinä 29, 2010 17:24
Paikkakunta: Nakkila

Re: K-jetti vie hermot...

Viesti Kirjoittaja t16/900i »

Minulta myös ääni 2t öljylle 900 GLEA -80
Saab, ihmisen tekemä. Sitä pystyy korjaamaan .
mart96
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Re: K-jetti vie hermot...

Viesti Kirjoittaja mart96 »

entä jos on se viimeisia 8V villityksiä, elikkä katalysaattorilla :D uskaltaako siihenkin laittaa 2 T öljyä?
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: K-jetti vie hermot...

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ainakin omaan laitoin. Maltilla.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Vastaa Viestiin