900 sammuu töyssyissä

Saab esitteli ensimmäiset turbot tässä kategoriassa.
anv
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 9:45 am
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 sammuu töyssyissä

ViestiKirjoittaja anv » Ti Loka 10, 2017 12:31 pm

akkaratissa kirjoitti: Voiko tuota mitenkään todeta, että onko se se asentotunnistin rikki? 25. tätä kuuta vasta korjausaika ja kävellen mennään. En uskalla enää lähteä autolla. Onneksi syysloma välissä. Ketuttaa, kun ei voi tehdä mitään. Uusisinko tulpat ja tulpanjohdot tällä aikaa vai voiko olla mitään vaikutusta?


Tuossa ylempänä kysyinkin, onko sulla kierroslukumittaria autossasi? Se nimittäin saa tiedon tuolta asentotunnistimelta. Eli kun se lennosta sammuu, tipahtaako kierrorlukumittari nollille vai seuraako se edelleen moottorin kierroksia?
Antti
Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-BMW K1200S

Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 7:55 pm
Paikkakunta: Imatra

Re: 900 sammuu töyssyissä

ViestiKirjoittaja Kupari » Ti Loka 10, 2017 2:09 pm

Niin jos sammuu niin tulppa tai tulpanjohto ei riitä siihen ja nykisii sekä röpeltäs käynnissä kokonajan.
Asentoanturi (anv hyvä ohje, ite en edes muistanut tuota :roll: ), pa- pumppu, puola/ jakaja jne yksi kerrallaan tutkia tehdä jotain ja eliminoida kohta kohdalta niin löytyy se täsmåsyykin.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Jeesiä: 9000 osia, icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään ja apuja myös muuten matkan jatkamiseen

akkaratissa
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2017 6:49 pm

Re: 900 sammuu töyssyissä

ViestiKirjoittaja akkaratissa » Ke Loka 25, 2017 9:37 am

Ei osattu Procarservicellä auttaa. Aikamoisen pettynyt olo. Sanoivat, että ei voi olla kampiakselin asentotunnistin eikä O-rengas. Pelottaa ajaa autolla, kun ei tiedä mihin sammuu. Mitä tässä voi tehdä?! Auto välttämätön. Syyttivät akkua, mutta Akkuneliöllä sanottiin, että ei voi aiheuttaa tuollaista. O-rengas on uusi ja orkkisosa, jos joku ei alkuperäistä tekstiä lukenut. Vaihdan bensapumpun ihan varmuuden vuoksi, kun en enää muutakaan keksi. Mikä hajosi kuoppaan osuessaan? Virrat jäi päälle, kone sammui, katti haisi. Sammuili ensin vain osuessaan kuoppaan. Nyt muulloinkin, mutta harvoin. Pääosin toimii moitteettomasti. Jos joku oikein hajalla, oireilisi useammin tai aina. Tarkistan puolan johdot. Jos jollain vielä ideoita tai asuu Keski-Suomessa ja haluaa auttaa, kaikki apu on tervetullutta. Kaikkia ohjeita en ymmärtänyt ja en osaa tarkistaa kaikkea. Olemme 6-v pojan kanssa pulassa. Emme pärjää ilman autoa.

anv
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 9:45 am
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 sammuu töyssyissä

ViestiKirjoittaja anv » To Loka 26, 2017 7:54 pm

Lukaiseppa tuosta yläpuolelta parikin lähettämääni viestiä. Siihen vastaaminen auttaisi rajaamaan vikaa...
Antti
Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-BMW K1200S

akkaratissa
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Maalis 14, 2017 6:49 pm

Re: 900 sammuu töyssyissä

ViestiKirjoittaja akkaratissa » Pe Loka 27, 2017 8:19 am

Anv, luin kyllä viestisi. On kierroslukumittari. Nolliinhan se heti tippuu kun kone sammuu. Ja ihan normi lukemista. Ihmettelivät korjaamolla korkeaa tyhjäkäyntiä, mutta sanoivat, että jos olisi asentotunnistin, oireilisi koko ajan. Ilmaluistin putsasi. Ei auttanut. Myös ilmaluistin säätörasia on avattu ja voideltu ja testattu. Toimi moitteetta. Itsellä epäilys, että bensapumppu kandee vaihtaa seuraavaksi. Se on sähköllä toimiva, ja jos sen liittimissä löysyyttä, voisi hyvin selittää sammumisen töyssyissä. Sehän on just tärskyille herkkä. Mietin tuota katin hajua ja ajattelin, voiko bensapumppu heittää myös liikaa kakkua kehiin. Jos siksi katti haisi. No, ei auta kuin vaihtaa yksi kerrallaan. Puola ja virranjakaja näyttäisi olevan ok. Kaikki johdot tiukasti paikallaan ja päällepäin ihan ok. Mutta sinne sitten seuraavaksi vaihtelemaan osia, jos ei pumpun vaihto auta. Kaikki vinkit olen kirjoittanut ylös. Kiitos niistä!

anv
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 9:45 am
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 sammuu töyssyissä

ViestiKirjoittaja anv » Pe Loka 27, 2017 12:45 pm

Siis jos kierroslukumittari tipahtaa nollille heti kun veto lakkaa vaikka kone vielä pyörii, ei vikaa edes kannata etsiä polttoainepuolelta. Lähtisin tuossa tilanteessa vaihtamaan sitä asentoanturia, tarkistamaan sen johdotuksia tms.
Antti
Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-BMW K1200S

Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 7:55 pm
Paikkakunta: Imatra

Re: 900 sammuu töyssyissä

ViestiKirjoittaja Kupari » Pe Loka 27, 2017 2:42 pm

anv kirjoitti:Siis jos kierroslukumittari tipahtaa nollille heti kun veto lakkaa vaikka kone vielä pyörii, ei vikaa edes kannata etsiä polttoainepuolelta. Lähtisin tuossa tilanteessa vaihtamaan sitä asentoanturia, tarkistamaan sen johdotuksia tms.


Lähet tuosta
Muutosta tai korjausta yksi paikka kerrallaan ja testiä ajos niin se oikea vian aiheuttaja selviää eikä ylimääräistä osaa ( kustannuksia) tarvia vaihella tai lisää ongelmia saa aikaan.

Tuoho jos löytyy joku läheltä jolla noita satkun purettuja sytkäpuolen osia jemmas vois ehkä saada lainaan testiä varten?
Jakajan hall on pyörijän alla olevan muovin alla piilossa niin päällepäin se ei näy, niissä halleissa johtovikoja ollu. Sytytys yksikön piuha ja maadotus.
Bensa jos paine tai tuotto heiluisi niin nykiskin ja ajossa vedot muuttus edestakaisin.

Mul löytys satkun ja satkuun myös käypänen pitkälohko tonnarinkin asentoanturi ( liitin otettava satkusta) mut välimatkaa vain testiä varten lainaan paljon. Turha kulu taas jos ei vika anturissa vaan esim johto poikki jonka saa liitettyäkin.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Jeesiä: 9000 osia, icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään ja apuja myös muuten matkan jatkamiseen

anv
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 9:45 am
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 sammuu töyssyissä

ViestiKirjoittaja anv » La Loka 28, 2017 7:10 am

Auts, sekö on vielä HALL-tyypin anturi. Sitä suuremmalla syyllä se vaihtoon... Tapellut yhden motskarin ja kahden volkkarin sammuiluongelmien kanssa vuosien mittaan ja aina ollut HALL syynä. Se kun osaa oireilla aivan kummallisesti. Motskarissa vielä kamalin kun risteyksestä kiihdyttäessä saattoi sammua pariksi sekunniksi ja sitten taas mentiin. Oli meinaan haastetta pysyä pyörän kyydissä siinä vaiheessa kun veto palasi.
Antti
Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-BMW K1200S

Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 10086
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 9:37 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: 900 sammuu töyssyissä

ViestiKirjoittaja jus » La Loka 28, 2017 8:10 am

16-venttiilisessä vapaastihengittävässä moottorissa on kampiakselin hihnapyörän takana Hall-anturi. Anturin mahtuu vaihtamaan yläkautta, kunhan saa hihnapyörän pultin auki.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 | Saab 9000 T16A -87 | Saab 9000 CD 2,3T A -91

anv
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 9:45 am
Paikkakunta: Oulu

Re: 900 sammuu töyssyissä

ViestiKirjoittaja anv » Su Marras 05, 2017 12:14 am

Ratkesko tämä?
Antti
Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-BMW K1200S