Moottorin sopivuudesta; sopiiko 900 T16 täyspaineturbon (-91) moottori heittämällä 900i16 2.1;een -92? Koneen mukana tulee sähköt.
Miten katsastusmiehet suhtautuu tähän? Uusi moottorihan on vanhempi kuin autoni.
Kysymys moottorivaihdosta
-
- "Viggen"
- Viestit: 683
- Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 07:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Kysymys moottorivaihdosta
Auton vuosimalli määrittää päästöt yms. asiat. Voit varmaan laittaa sinne vaikka 60-luvun V8:n, jos saat moottorin täyttämään vuoden -92 päästövaatimukset. Ja toki auton pitää jarruiltaan ja alustaltaan olla moottoria vastaavassa kunnossa. Saabien tapauksessa tämä ei ole juurikaan ongelma, kun nuhaisempiin mallleihin voi laittaa trubojen osia.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Kysymys moottorivaihdosta
Tarkentavana kysymyksenä varmaan pitää kysyä tuleeko moottorin mukana kaikki sähköt vai pelkkä moottorin johtosarja.
Hyvin pitkälti kaikki auton sähköt saattaa mennä vaihtoon lukuunottamatta takavalojen johtosarjaa
Hyvin pitkälti kaikki auton sähköt saattaa mennä vaihtoon lukuunottamatta takavalojen johtosarjaa
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kysymys moottorivaihdosta
Pitäsköhän tästä aiheesta tehä oma osio faqiin?
Molemmat taitaa olla jo vähäpäästöisiä että sen puoleen ei ongelmaa. Fyysisesti se turbon mylly menee ihan "heittämällä" paikoilleen, kannakkeet on identtiset. Jos sinulla on pelkkä moottorin johtosarja sekin riittää. Siisti asennus vaatii kyllä jonku verran työtä mutta joka tapauksessa toiminta täytyy tarkistaa ennen ku alkaa johtoja paketoimaan isommin. Tietenki jos on vielä mahdollista päässä käsiksi luovuttaja-autoon mie kyllä ottaisin siitä sulakerasian konehuoneesta ja sen mukana tulis kätevästi kaikki siellä olevat johdot suojineen päivineen. Toki kannattaa kattoa missä kunnossa ne on. Jos on huonommat ku siinä iivarissa niin antaisin olla. Olen yhteen kaasariin vaihtanu 16 valven tekniikan joka oli hommana jonkin verran työläämpi ku piti pa-säiliö vaihtaa ja rakennella johdotukset bensapumpun sähköille yms.
Molemmat taitaa olla jo vähäpäästöisiä että sen puoleen ei ongelmaa. Fyysisesti se turbon mylly menee ihan "heittämällä" paikoilleen, kannakkeet on identtiset. Jos sinulla on pelkkä moottorin johtosarja sekin riittää. Siisti asennus vaatii kyllä jonku verran työtä mutta joka tapauksessa toiminta täytyy tarkistaa ennen ku alkaa johtoja paketoimaan isommin. Tietenki jos on vielä mahdollista päässä käsiksi luovuttaja-autoon mie kyllä ottaisin siitä sulakerasian konehuoneesta ja sen mukana tulis kätevästi kaikki siellä olevat johdot suojineen päivineen. Toki kannattaa kattoa missä kunnossa ne on. Jos on huonommat ku siinä iivarissa niin antaisin olla. Olen yhteen kaasariin vaihtanu 16 valven tekniikan joka oli hommana jonkin verran työläämpi ku piti pa-säiliö vaihtaa ja rakennella johdotukset bensapumpun sähköille yms.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva