Moro, koitin selailla vanhoja toppickeja mutta en löytänyt mitään ihan samaan vikaan viittaavaa niin kysellään tässä. Elikkä jos auto on seissyt 24 tuntia tai yli ja yrittää startata, niin pyörittää hyvin mutta ei edes lupaa. Vasta pitkän sahaamisen jälkeen alkaa pikkuhiljaa lupailla ja lopulta käynnistyy. Jos on ajettu viimeisen noin 24 tunnin sisällä, niin lähtee käyntiin kun palmun alta. Osaako joku sanoa mistä lähtisi ensimmäisenä etsimään, kun kaikki sytysosat on vaihdettu ja uudet on suuttimetkin?
900 vm.1990
OG900 aamustartti
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24008
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: OG900 aamustartti
ilmeisesti ruisku ? oisko paluulinjan takaisku.. toki eikös kaasarimallissakin sellainen taida olla...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: OG900 aamustartti
Lämpöaikakytkin ohjaa kylmäkäynnistyssuutinta. Siinä oleva vika voisi estää kylmäkäynnistyksen tarvitseman lisäbensan annostelun.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: OG900 aamustartti
Jos tuo on ruisku, kannattaa kokeilla pyörittää pensapumppua ennen varsinaista starttia. En nyt muista pyöriikö tuossa pumppu heti kun laittaa virrat päälle. Jos pyörii, vääntää virrat päälle ja odottelee muutaman sekunnin, sitten virrat pois ja uusiksi sama vaikkapa 3krt. Sitten vasta starttia. Jos pumppu ei pyöri startissa, käyttää nopeasti startilla ja jättää virrat muutamaksi sekunniksi päälle. Sama vaikkapa 3krt ja lopullinen startti.
Jos tuossa ei pyöri pumppu kun vääntää virrat päälle, taitaa olla lähinnä ominaisuus että pensapaineiden nosto kestää startin aikana 24h seisonnan jälkeen.
Noissa jossa pumppu pyörii sen muutaman sekunnin virrat laitettaessa, kannattaa aina odotella se hetki kun pumppu pysähtyy ja sitten vasta starttia.
Kaasarimallissa melkein hakisin omiin kokemuksiin nojaten ensin vikaa sytkäpuolelta. Pitäisihän kohokammion olla kuitenkin täynnä pensaa edellisen ajon jäljiltä. Toki imun toiminnan tarkistus ja tuon ikäisen kaasarin purku & kasaus korjaussarjan kanssa ei varmaan pahaa tekisi. Muistelen vaan ettei nuo ilman imua lähde kyllä ollenkaan käyntiin.
Jos tuossa ei pyöri pumppu kun vääntää virrat päälle, taitaa olla lähinnä ominaisuus että pensapaineiden nosto kestää startin aikana 24h seisonnan jälkeen.
Noissa jossa pumppu pyörii sen muutaman sekunnin virrat laitettaessa, kannattaa aina odotella se hetki kun pumppu pysähtyy ja sitten vasta starttia.
Kaasarimallissa melkein hakisin omiin kokemuksiin nojaten ensin vikaa sytkäpuolelta. Pitäisihän kohokammion olla kuitenkin täynnä pensaa edellisen ajon jäljiltä. Toki imun toiminnan tarkistus ja tuon ikäisen kaasarin purku & kasaus korjaussarjan kanssa ei varmaan pahaa tekisi. Muistelen vaan ettei nuo ilman imua lähde kyllä ollenkaan käyntiin.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
- Anterouski
- "Kaasari"
- Viestit: 28
- Liittynyt: Ti Heinä 26, 2022 20:19
Re: OG900 aamustartti
anv kirjoitti: ↑Ke Syys 28, 2022 11:24Jos tuo on ruisku, kannattaa kokeilla pyörittää pensapumppua ennen varsinaista starttia. En nyt muista pyöriikö tuossa pumppu heti kun laittaa virrat päälle. Jos pyörii, vääntää virrat päälle ja odottelee muutaman sekunnin, sitten virrat pois ja uusiksi sama vaikkapa 3krt. Sitten vasta starttia. Jos pumppu ei pyöri startissa, käyttää nopeasti startilla ja jättää virrat muutamaksi sekunniksi päälle. Sama vaikkapa 3krt ja lopullinen startti.
Jos tuossa ei pyöri pumppu kun vääntää virrat päälle, taitaa olla lähinnä ominaisuus että pensapaineiden nosto kestää startin aikana 24h seisonnan jälkeen.
Noissa jossa pumppu pyörii sen muutaman sekunnin virrat laitettaessa, kannattaa aina odotella se hetki kun pumppu pysähtyy ja sitten vasta starttia.
Kaasarimallissa melkein hakisin omiin kokemuksiin nojaten ensin vikaa sytkäpuolelta. Pitäisihän kohokammion olla kuitenkin täynnä pensaa edellisen ajon jäljiltä. Toki imun toiminnan tarkistus ja tuon ikäisen kaasarin purku & kasaus korjaussarjan kanssa ei varmaan pahaa tekisi. Muistelen vaan ettei nuo ilman imua lähde kyllä ollenkaan käyntiin.
Joo ruisku on ja näin olen aina tehnytkin, mutta ei ole oikeastaan ollut apua. Pitääpä tuo lämpöaikakytkin tarkistaa, mutta missä se sijaitsee?
Re: OG900 aamustartti
Imusarjan juuressa vanhemmissa, uudemmissa termostaattikotelossa. Kuvassa numero 1:
http://www.jus.liitin.net/99KJet/imagep ... age41.html
search.php?keywords=l%C3%A4mp%C3%B6aika ... ubmit=Etsi
http://www.jus.liitin.net/99KJet/imagep ... age41.html
search.php?keywords=l%C3%A4mp%C3%B6aika ... ubmit=Etsi
Viimeksi muokannut jus, Ke Syys 28, 2022 17:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: OG900 aamustartti
-90 vuosimallissa termostaattikotelon alla. Imusarjan juuressa 2 lämpötila anturia jotka tarkentavat kylmäkäynnistystä jos kyseessä k jet.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV