Joo, tämä siihen on syynä. Tästä pääsee toki yli sähköpumpullakin.
Ruiskun muuttaminen kaasariksi
Re: Ruiskun muuttaminen kaasariksi
No ei sitä kannata muutenkaan lähteä vaihtamaan. 900i on aikalailla miellyttävämpi käytössä mitä kaasarimalli ja yllättävän paljon tehokkaampikin, vaikka muihin merkkeihin verrattuna tuntuu lähinnä kuolleelta. Tai, no, samanikäiseen Volvoon verrattuna voi tuntua äksyltäkin. Mutta se K-jetin toiminta on loppujen lopuksi erittäin yksinkertaista verrattuna tämän päivän sähköihmeisiin, kyllä sen kuntoon saa.vilhosyvis kirjoitti: ↑Su Heinä 09, 2023 23:53Enpä nyt ole enää toki lähössä vaihtamaan kaasariksi, mutta miksi tuo nokka-akseli siis pitäisi vaihtaa?kimmoa kirjoitti: ↑Su Heinä 09, 2023 10:35Kannessa on pensapumpun paikka valmiina kyllä. Iivarissa siihen on ruuvattu kiinni peitelevy, johon lisäilmaluisti on kiinnitetty. Mutta nokka-akseli menee uusiksi ja ryypyn vaijeri täytyy tapella. Purattaa sisustaa paljon jos haluaa alkuperäisen näköisen. Mutta samalla tulisi tarkastettua ja korjattua se vaihdekepin läpivientikumi, mikä on noista aina rikki.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ruiskun muuttaminen kaasariksi
Kyl kaasarimallin vääntö voittaa kiukutteleva ruiskun..heh
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
- vilhosyvis
- "Viggen"
- Viestit: 620
- Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
- Paikkakunta: Tapiola, Espoo
- Viesti:
Re: Ruiskun muuttaminen kaasariksi
kimmoa kirjoitti: ↑Ma Heinä 10, 2023 16:13No ei sitä kannata muutenkaan lähteä vaihtamaan. 900i on aikalailla miellyttävämpi käytössä mitä kaasarimalli ja yllättävän paljon tehokkaampikin, vaikka muihin merkkeihin verrattuna tuntuu lähinnä kuolleelta. Tai, no, samanikäiseen Volvoon verrattuna voi tuntua äksyltäkin. Mutta se K-jetin toiminta on loppujen lopuksi erittäin yksinkertaista verrattuna tämän päivän sähköihmeisiin, kyllä sen kuntoon saa.vilhosyvis kirjoitti: ↑Su Heinä 09, 2023 23:53Enpä nyt ole enää toki lähössä vaihtamaan kaasariksi, mutta miksi tuo nokka-akseli siis pitäisi vaihtaa?kimmoa kirjoitti: ↑Su Heinä 09, 2023 10:35Kannessa on pensapumpun paikka valmiina kyllä. Iivarissa siihen on ruuvattu kiinni peitelevy, johon lisäilmaluisti on kiinnitetty. Mutta nokka-akseli menee uusiksi ja ryypyn vaijeri täytyy tapella. Purattaa sisustaa paljon jos haluaa alkuperäisen näköisen. Mutta samalla tulisi tarkastettua ja korjattua se vaihdekepin läpivientikumi, mikä on noista aina rikki.
No siis joo, mutta eipä tää ole ainoana käyttöautona, joten pienet epämukavuudet ei haittaa. Ja en epäile etteikö saa kuntoon mut sit vähän mietityttää et mihin hintaan sen sit loppujen lopuksi saa kuntoon. Nyt kun suuttimia tutkin, pesu 30€ per suutin ja uudet olis 50€ per suutin. Tulee jo vähintään 120€ koko hommalle, eikä siinä tietenkään ole takuita, että alkaisi skulaamaan taas ton jälkeen.
Jotkut tuntuu olevan täällä sitä mieltä, ettei kannata harrastaa autoja jos ei lompakko taivu, mutta olen itse tällä hetkellä opiskelija ja taloustilanne sen mukainen. En halua Saabeja jättää useiksi vuosiksi sen takia, vaan harrastan sen verran kuin kykenen.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Re: Ruiskun muuttaminen kaasariksi
Tuommonen Saappihan on erinomainen auto harrastaa pienellä budjetilla, kun melkeen mitä vaan pystyy tekemään itte ja palikat on kuitenkin pääosin sieltä varmemmasta päästä.
Minusta joku just hiljattain tällä voorumilla jutteli K-jetin suuttimien puhdistuksesta ihan kotivoimin, siittä lie hyvä alottaa. Kun se K-jetin saa takasin iskuunsa niin sehän toimii pitkään ja hartaasti, kunhan sillä vähän myös ajelee, että pääsee liikkuvat osat liikkumaan.
Minusta joku just hiljattain tällä voorumilla jutteli K-jetin suuttimien puhdistuksesta ihan kotivoimin, siittä lie hyvä alottaa. Kun se K-jetin saa takasin iskuunsa niin sehän toimii pitkään ja hartaasti, kunhan sillä vähän myös ajelee, että pääsee liikkuvat osat liikkumaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ruiskun muuttaminen kaasariksi
Tai käy tutulla perämoottori huoltajalla jolla on se vehje missä siittimiä pestään
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ruiskun muuttaminen kaasariksi
Nämä on itellä
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... -012-bosch
Molempia kaasutin Ja Kjettejä löytyy, Osien saatavuus on hyvä molempiin, kaasutin on huoleton ja varma, kjetin kanssa ei ole ongelmaa jos jaksaa perehtyä asiaan eikä korjaa huhu puheiden mukaan vaan varmoista lähteistä tai korjausoppaasta. Toimiessaan vähä kulutuksinen kaasutinta hirman pirtsakkaampi harraste peli.
https://aeromotors.fi/kataloog/article/ ... -012-bosch
Molempia kaasutin Ja Kjettejä löytyy, Osien saatavuus on hyvä molempiin, kaasutin on huoleton ja varma, kjetin kanssa ei ole ongelmaa jos jaksaa perehtyä asiaan eikä korjaa huhu puheiden mukaan vaan varmoista lähteistä tai korjausoppaasta. Toimiessaan vähä kulutuksinen kaasutinta hirman pirtsakkaampi harraste peli.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Ruiskun muuttaminen kaasariksi
Joskus kurillani mittasi kaasari datkun kulutusta ja mitään merkitystä ei ollut vaikka oli perus perässä missä oli sen päivän puretun kuupan osat eli täysi auto vei aina sen kympin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Ruiskun muuttaminen kaasariksi
on noita iankaiken ties minkämallisia vähäpäästösiä kaasaroitu ja 70 ja 80- luvun katalysaattoriautojakin on kaasarilla alunperinkin ilman mitään lambdasäätöjä. siitä ei jää kiinni.vilhosyvis kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 23:42Arvelinkin, että jäisi kiinni tuosta katista. Olen vielä vähän epävarma onko tuossa omassani katti, käsittääkseni on, mutta enpä ole koskaan tarpeeksi tarkkaan alle katsonut ja nyt auto on yli 100 km päässä, ettei voi tarkistaa.Uteip kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 23:19Taitaa olla mahdoton muutos mikäli kyseessä tuo allekirjoituksen 1990 vuosimallinen. Se lienee jo katalysaattorilla ja tiukoilla päästörajoilla. Muutenkin on vähän sellainen rutosta koleraan muutos, varsinkin jos Saabin alkuperäistä SU-johdannaista miettii, jollain uudella vaakaimuweberillä saattaisi ropaamisen tarvetta saada oikeastikkin vähemmäksi.
Periaatteessahan tuossa riittää imusarjan, ilmanputsarin ja bensapumpun vaihto sekä tankissa olevan pumpun irroitus ja imuletkun veto ämpärin pohjalle. Myös kaasuvaijeri on erilainen ja ryypylle pitää vaijeri järjestää myös kaasarista riippuen.
Mutta kiitos, noin käsitinkin sen menevän. Satutko tietämään onko ryyppyvaijerille jotain valmista selkeää reittiä kaikissa vai pitääkö se itse järkätä jos ei ole vaijeria tehtaalla jo laitettu?
Yksi syy kaasarimuunnokseen olisi rehellisesti sanottuna myös se, että ryyppykahva tuo omaa erikoisuuttaan ja kaheli/saabisti kun olen, niin kaikki tuollainen erikoinen ja yleisestä poikkeava kiinnostaa. Ja ainahan sen ruiskun voisi iskeä takaisin paikalleen, vaikka riskihän on, että jokin menee pieleen (todennäköisesti menee, kuten aina tämän tyyppisissä kikkailuissa )
Edit: löysin auton alta ottamiani kuvia, taitaa olla katti kuvassa keskellä alhaalla?
Edit 2: rekisteriotteelta (trafista auton tiedoista) löytyi maininta kolmitoimikatalysaattorista.
Re: Ruiskun muuttaminen kaasariksi
.
Viimeksi muokannut rossnach, Ma Marras 06, 2023 07:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Og 900 -90 3d m104 projekti
-Og 900 -93 3d 16v holset hx35
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900 -93 3d 16v holset hx35
-Og 900 -86 2d turbo
Re: Ruiskun muuttaminen kaasariksi
Darco kirjoitti: ↑To Heinä 13, 2023 03:17on noita iankaiken ties minkämallisia vähäpäästösiä kaasaroitu ja 70 ja 80- luvun katalysaattoriautojakin on kaasarilla alunperinkin ilman mitään lambdasäätöjä. siitä ei jää kiinni.vilhosyvis kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 23:42Arvelinkin, että jäisi kiinni tuosta katista. Olen vielä vähän epävarma onko tuossa omassani katti, käsittääkseni on, mutta enpä ole koskaan tarpeeksi tarkkaan alle katsonut ja nyt auto on yli 100 km päässä, ettei voi tarkistaa.Uteip kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 23:19Taitaa olla mahdoton muutos mikäli kyseessä tuo allekirjoituksen 1990 vuosimallinen. Se lienee jo katalysaattorilla ja tiukoilla päästörajoilla. Muutenkin on vähän sellainen rutosta koleraan muutos, varsinkin jos Saabin alkuperäistä SU-johdannaista miettii, jollain uudella vaakaimuweberillä saattaisi ropaamisen tarvetta saada oikeastikkin vähemmäksi.
Periaatteessahan tuossa riittää imusarjan, ilmanputsarin ja bensapumpun vaihto sekä tankissa olevan pumpun irroitus ja imuletkun veto ämpärin pohjalle. Myös kaasuvaijeri on erilainen ja ryypylle pitää vaijeri järjestää myös kaasarista riippuen.
Mutta kiitos, noin käsitinkin sen menevän. Satutko tietämään onko ryyppyvaijerille jotain valmista selkeää reittiä kaikissa vai pitääkö se itse järkätä jos ei ole vaijeria tehtaalla jo laitettu?
Yksi syy kaasarimuunnokseen olisi rehellisesti sanottuna myös se, että ryyppykahva tuo omaa erikoisuuttaan ja kaheli/saabisti kun olen, niin kaikki tuollainen erikoinen ja yleisestä poikkeava kiinnostaa. Ja ainahan sen ruiskun voisi iskeä takaisin paikalleen, vaikka riskihän on, että jokin menee pieleen (todennäköisesti menee, kuten aina tämän tyyppisissä kikkailuissa )
Edit: löysin auton alta ottamiani kuvia, taitaa olla katti kuvassa keskellä alhaalla?
Edit 2: rekisteriotteelta (trafista auton tiedoista) löytyi maininta kolmitoimikatalysaattorista.
Kyllä taitaa jäädä. Esim otteessa taitaa lukea monipistesuihkutus joten siinä tuli heti mihin narahtaa
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Ruiskun muuttaminen kaasariksi
Minulle on tullut samoja aatoksia, tosin autoni on 1987 mallia ja ilman lambdaa. Mutta K-jetin kuntoon saaminen vaikuttaa niin työläältä että kaasari kiinnostaa ellei pian ala korjaus onnistua. Yksi kokenut monttööri on saanut auton joskus toimimaankin, mutta oikkuihin on kuulunut mm. ulkoilman lämpötilan vaihtelut. Tai sitten vaan ikä painaa kun ajettukin on vain 260 000 km.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima