Saksasta ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Saksasta ?

Viesti Kirjoittaja masas »

onkos kukaan hakenut Saksasta saabia, osia, yms ? olen mielenkiinnolla seurannu mobile.de sivuja , ja jossain vaiheessa kun päivitän oman 900 -92 , niin haku olis mielessä ..
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

tuontia

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Olen itse tuonut tonnisen ruotsista. ja tekisi mieli joskus hakea toinen tonninen(aero) saksasta. mutta siihen voi mennä aikaa ennekuin rahatilanne antaa myöten. :? käytänössä vaativin osa on kait kielitaidon käyttö. muutenhan se on ihan ajamista, ja auton katselua :D
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Apua löytyy

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Jos joku tarvii apua Saksassa mun broidi voi auttaa. Se kulettelee suomalaisia ostajia etelä-Saksan alueella ja tarjoaa kuljetukset ja kielitaitonsa paperien selvittelyssä.

jyrki@jyrkiboy.com
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Sattumoisin tulin Saabin kanssa takaisin Saksasta tuossa juuri eilen. Erittäin harvinaisia ja ehkä syrjittyjäkin tuntuvat olevan tuolla.
Jeppuli
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 15:28
Paikkakunta: Imatra (Suomi) / Beihai (Kiina)

Avosaabi Saksasta

Viesti Kirjoittaja Jeppuli »

Näkyikö siellä saksanmaalla 900 cabrioletteja 89-93 vuosmallisia? Ite oisin kiinnostunu sellaisesta, liekkö paljon myynnissä...?

Nimim. Haaveesta totta (jonain päivänä)
_____________________________________
Saappi on hyvä auto... ja sopivasti erilainen!
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saksasta ?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

masas kirjoitti:onkos kukaan hakenut Saksasta saabia, osia, yms ? olen mielenkiinnolla seurannu mobile.de sivuja , ja jossain vaiheessa kun päivitän oman 900 -92 , niin haku olis mielessä ..
Moro -94 9000 CSE 2.3t tuli saksasta tuotua kesäkuun lopussa.
Tässä mitä jäi päällimmäisenä mieleen.

-Saabbeja on todella vähän verrattuna Audeihin BMW:n yms.
-Hinta ja kunto aika kirjavaa kuten täälläkin
-Liikkeestä ostaminen suht helppoa.
-Kielitaito ei ole pakollinen, englannillakin pärjää jotenkuten jos
on esim. paperilla saksankielellä kaikkien dokumenttien nimet.
-Saabit on todellakin saksassa vähän kummajaisia, väärän merkin liikkeestä voi saada halvallakin, ei välttämättä kiinnostusta/tietoa
turboista yms.
-Mobile.de:tä saa hyvän kuvan, eipä niitä paikallisissa lehdissäkään juuri
kaupata.
Veropäätöstä odotellaan, tohon mun autoon tullin setä heitti arvion että noin 3600e tulis veroja, mutta sen näkee sitten kun lappu kolahtaa luukusta sisään.
kari
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2003 20:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Saksasta ?

Viesti Kirjoittaja kari »

JouniCSE kirjoitti:
masas kirjoitti:onkos kukaan hakenut Saksasta saabia, osia, yms ? olen mielenkiinnolla seurannu mobile.de sivuja , ja jossain vaiheessa kun päivitän oman 900 -92 , niin haku olis mielessä ..
Moro -94 9000 CSE 2.3t tuli saksasta tuotua kesäkuun lopussa.
Tässä mitä jäi päällimmäisenä mieleen.

-Saabbeja on todella vähän verrattuna Audeihin BMW:n yms.
-Hinta ja kunto aika kirjavaa kuten täälläkin
-Liikkeestä ostaminen suht helppoa.
-Kielitaito ei ole pakollinen, englannillakin pärjää jotenkuten jos
on esim. paperilla saksankielellä kaikkien dokumenttien nimet.
-Saabit on todellakin saksassa vähän kummajaisia, väärän merkin liikkeestä voi saada halvallakin, ei välttämättä kiinnostusta/tietoa
turboista yms.
-Mobile.de:tä saa hyvän kuvan, eipä niitä paikallisissa lehdissäkään juuri
kaupata.
Veropäätöstä odotellaan, tohon mun autoon tullin setä heitti arvion että noin 3600e tulis veroja, mutta sen näkee sitten kun lappu kolahtaa luukusta sisään.
Paljoko tolla sun ysitonnarilla on ajettu? Ois tarkotus hakee samanlainen ruottista. Tietäs vähän etukäteen tosta veron suuruudesta, ni tohtis hakee :P
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saksasta ?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

kari kirjoitti: Paljoko tolla sun ysitonnarilla on ajettu? Ois tarkotus hakee samanlainen ruottista. Tietäs vähän etukäteen tosta veron suuruudesta, ni tohtis hakee :P
175000 oli mittarissa ostettaessa. Saksalaisessa rekisteriotteessa ei löydy
sanaa "turbo" mistään, ja mallikin on vain CS. Enkä sitä turboo niihin tullin papereihin ruvennu mitenkään mainostaan.. Moottorin teho kuitenkin on oikein ja se riittänee.

Jos löydät oikeen vähänajetun ja hienon yksilön kannattaa "unohtaa" esim. huoltovihko kotiin. Näin kilometrejä ei voi pitävästi todistaa ja tulli käyttää ohjeellista arvoo 18800km/vuosi. Toisaalta taas jos on paljon ajettu niin silloin olisi syytä pystyä esim juuri huoltokirjan avulla todistaan kilometrit oikeiksi.

Autodatalta voi kysyä auton markkinahinnan (puh. 0600-11800 ),
tuolle mun autolle se oli 11000e. Tulli käyttää näitä arvoja veron perusteena. vero on tuosta hinnasta karkeasti laskien 1/3.

--Jouni
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jännä epeli tuo Autodata kun soitin äsken: Saab 900S 5ov. 7/95 ajettu 220. Ei löytynyt tuollaista mallia heidän arkistoistaan. Pitääköhän käyttöönottokuukauden ja ajomäärän natsata pilkulleen ennenkuin "löytyy"? Nimimerkillä veropäätöstä odotteleva :)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jep, eipä löytynyt tuota munkaan tuomaa tonnaria (-92 CS 2.3T), mutta taas toisaalta...VEROPÄÄTÖS SAAPUI juuri puhelimen välityksellä...Pistän tästä uuden aiheen.

-Ville
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Tulipahan tässä vaan mieleen sellanen seikka näistä tuontiautoista (lähinnä saksasta) että onko Saabeissa (9-3) esim. sama lämmityslaite ja akku kuin meillä skandinaviassa myytävissä malleissa ? Tarkoitus olisi vaihtaa nykyinen ng900 9-3:seen jossain vaiheessa ja mietin vaan että onko näissä eroja, etenkin talvea ajatellen..Ei oikeen nappaa jos auto ei haluu starttaa kun on -25'C tai jos se on kylmä ku pakastin sisältä..!?
Jos en suomesta löydä sopivaa yksilöä sopivaan hintaan on kai pakko suunnata katse ensin ruotsiin ja sitten varmaan keskieurooppaan..mutta jos jollain olisi tietoa näistä jutuista se auttaisi !
Kiitos :)
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Ei tietoa kenelläkään... :roll: :roll:
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Toin Ranskasta ng900 2.5V6:n pari vuotta sitten. Hyvin on pärjäilty Suomen oloissa tällä pelillä. Ei mitään valittamista lämpenemisen suhteen. Mun ajokissa on ihan samat talvivarusteet kuin suomi-autoissakin (penkinlämmittimet, lampunpesimet, lämmitettävät peilit yms.) tietenkin plussana ilmastointi. Hankaluuksia tullin kanssa sitten riittikin niin perusteellisesti.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Ok, kiitoksia ! Näin mä vähän veikkasin et ne varmaan on aika samanlailla varusteltu :)
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Päätinpä ottaa osaa tähän keskustelun tuotuani tässä kuukausi sitten Frankfurtista saab 900set coupe`n. vm.95 ajettu 185000, nyt jo 188000.
Ensimmäinen Saabi ja erittäin tyytyväinen siihen :D

-väri musta
-mustat nahat ja "jalopuut"
-as3+vaihtaja ja sid3
-automaatti ilmastointi
-varashälytin
-handsfree
-viking aerot+ peltivanteet
-helpommin sanottuna siitä puuttu sähköpenkit ja kattoluuku ja tietystihän se on manuaali.
-täydellinen huoltokirja Frankfurtin Saab huollosta.

Ainakin minä luulisin että näissä Ruotsissa valmistetuissa autoissa on samat "talvipaketit" kaikilla markkinoilla.
Tuo mun Saabi on tullut uutena muuttoautona Italiasta Saksaan, niin kuin moni muu Volvo/Saab joita löysin. Siellähän kakslitraiset turbot on tunnetusti suosittuja verokohtelun takia.
Tarjonta olisi ollut suurempi Ruotsissa, mutta hinnat ovat siellä hieman Saksaa korkeampia. Itse etsiskelin sopivaa yksilöä melkein puoli vuotta.
Verojen arvelisin olevan 4000 luokkaa eli auton kokonaishinnaksi tulee loppujen lopuksi ~10000
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Vastaa Viestiin