Takaiskari pellistä läpi!
Jos auto muuten pelittää ja on hyvänoloinen, niin ei moisen takia kannata vaihtaa.
Nimimerkillä herra ties monesko satku menossa, ja tänään paukahti iskari läpi vasemmalta takaa, ja auto sentään leimattu juuri, kumma ettei katsastuksessa huomattu tutkia (tosin takaiskarien arvot oli surkeat).
Noh, korjauspaloja olen viisastuneena ostanut hyllyyn, joten ei muuta kun auto hitsarille palan kera, ja taas saa (joutuu) hetken tyytymään pickupilla ajeluun
Edit: itse olisin saattanut tästä hyvästä jopa paalata auton, mutta mietitäämpäs, olematon hankintahinta, hyvät varusteet jotka toimivat, juuri leimattu, ei tunnu korjauspalan + parinkympin työ juuri missään, ja sitten on ainakin kiinni seuraavan pari vuotta.
Nimimerkillä herra ties monesko satku menossa, ja tänään paukahti iskari läpi vasemmalta takaa, ja auto sentään leimattu juuri, kumma ettei katsastuksessa huomattu tutkia (tosin takaiskarien arvot oli surkeat).
Noh, korjauspaloja olen viisastuneena ostanut hyllyyn, joten ei muuta kun auto hitsarille palan kera, ja taas saa (joutuu) hetken tyytymään pickupilla ajeluun
Edit: itse olisin saattanut tästä hyvästä jopa paalata auton, mutta mietitäämpäs, olematon hankintahinta, hyvät varusteet jotka toimivat, juuri leimattu, ei tunnu korjauspalan + parinkympin työ juuri missään, ja sitten on ainakin kiinni seuraavan pari vuotta.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Kävin kaksi kertaa iskaritestissä (og900i) katsastuksessa kun en ehtinyt kuukauden sisällä tehdä jarruille mitään. No, toisella kerralla iskunvaimentimien erot olivat takana jo varsin suuret (mutta menivät läpi). Koska mielestäni näin suurta huononnusta ei pitäisi tulla näin lyhyessä ajassa ajattelin että toinen iskunvaimennin on ruvennut vuotamaan ja ostin uudet.lefa42 kirjoitti:tänään paukahti iskari läpi vasemmalta takaa, ja auto sentään leimattu juuri, kumma ettei katsastuksessa huomattu tutkia
Menin kaverin luokse vaihtamaan iskareita ja hän sanoi minun kuvittelevan olemattomia kun väitin että ajettavuus oli huonontunut katsastuksen jälkeen... No, uskoi hänkin kun näki että iskari oli lyönyt läpi. Ilmeisesti kiinnike petti toisen iskaritestin loppupuolella. Sinne hitsattiin improvisoitu pellinpalanen todella paksusta tavarasta joten se vika tuskin uusii.
Opin uusia asioita:
-Auto voi hajota katsastuksen testeissä. Tosin se on silloin muutenkin hajoamassa mutta katsastukseen ei kannata mennä juuri ennen joululomamatkaa pari minuuttia ennen kuin kaikki paikat menevät kiinni
-Iskaritestin tulos oli hyväksyttävä vaikka iskarin kiinnike irtosi. Oletan että irtoaminen tapahtui testin loppuvaiheessa ja kone tulosti jonkinlaisen keskiarvon. Kolina alkoi jo kotimatkalla. Toinen vaihtoehto on että testi ei huomaa onko ysisatasessa takana iskareita
Terve,jus kirjoitti:Kyllähän se yläpään kiinnitys heikoksi menee kun pelti ruostuu pois iskarin yläpään kumien välistä. Paikka on varsin otollinen ruostumaan, kun savi ja kura kerääntyy siihen hyllyn päälle ja ruosteet pääsevät vapaasti muhimaan.
Jos ei ole ruostetta, kestää kyllä hyvin. Tuon paikan saa melko näppärästi korjattua korjauspalalla.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/ruoste5 ... nnitys.jpg
EDIT: alkutilanne tässä oli tällainen, alkuperäisen vahvikepalan jäänteet poistettu poraamaalla hitsaukset auki. Tämän olisi vielä toviksi saanut jotenkuten korjattua hitsaamalla ison prikan reiän peitteeksi.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/ruoste5 ... itys_0.jpg
onkos jollain käsitystä onko tuo kuvassa oleva korjauspala samantyyppinen/ peräti sama kuin tuo Motonetissä myytävä kalikka:
Takaiskarin yläkiinnitys vasen. . . . . . . . . . . . . . 65-15553 15.81 ???
Takaiskarin yläkiinnitys oikea. . . . . . . . . . . . . . 65-15554 15.81 ???
Sattuneesta syystä kiinnostaa kovasti tällä hetkellä, kun kolinaa vasemmalta puolelta kuuluu. Näyttää myös lisäsi tuo irtonainen iskari ravistavan takapöntön kiinnikekumilenkkejä pitkin maantietä, joten ilman korjausta pudonnee jossain vaiheessa kesällä uusittu takapönttö tielle.
On samantyyppinen, luultavasti ihan täysin sama.KMikko kirjoitti:
Terve,
onkos jollain käsitystä onko tuo kuvassa oleva korjauspala samantyyppinen/ peräti sama kuin tuo Motonetissä myytävä kalikka:
Takaiskarin yläkiinnitys vasen. . . . . . . . . . . . . . 65-15553 15.81 ???
Takaiskarin yläkiinnitys oikea. . . . . . . . . . . . . . 65-15554 15.81 ???
#1970
On se pala Vantaan Motonetistä kesällä 2005 ostettu, tuossa kuvassa paikalleen sovitettuna ja sopivasti pienemmäksi leikattuna.KMikko kirjoitti:onkos jollain käsitystä onko tuo kuvassa oleva korjauspala samantyyppinen/ peräti sama kuin tuo Motonetissä myytävä kalikka
Vielä on pysynyt hienosti paikallaan, hitsasin palan kiinni ydintäytelankamigillä napit ja nuppi kaakossa.
Korjauspalasta olisi riittänyt isommankin reiän paikkaamiseen.
http://www.klokkerholm.com/picture/normal/6515554.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
NOT!Noinhan ne kuuluu tehdä.Passi kirjoitti:Näinkin voi tehdä:
http://www.elisanet.fi/tuomas.kivisto/9 ... index.html
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Iskarikeskustelusta tuli vaan mieleen kun kaveri kävi katsastamassa -77 Passatti farkkua kolme viikkoa sitten ja tiesi ettei takana ole toista iskaria ollenkaan Kattos auto meni läpi kun toinen takaiskari oli niin kehno että eroa iskareiden välille ei liikaa tullu. Hyvä kun katsastusmies vielä naureskeli, että taitaa olla hieman kuluneet noi takaiskarit
Kolina voi myös olla pyörän navan yläpuolelta taaksepäin lähtevän reaktiotangon korva korin päässä, sillä on taipumusta vanhemmiten revetä vähitellen irti.KMikko kirjoitti:Sattuneesta syystä kiinnostaa kovasti tällä hetkellä, kun kolinaa vasemmalta puolelta kuuluu. Näyttää myös lisäsi tuo irtonainen iskari ravistavan takapöntön kiinnikekumilenkkejä pitkin maantietä, joten ilman korjausta pudonnee jossain vaiheessa kesällä uusittu takapönttö tielle.
Korjauspala maksaa kanssa alle 20e, raskaassa rata- tms. ajossa kannattaa hitsata korilaatat pultinreikiä vahvistamaan sekä sisä- että ulkoreunalle.
Pena
#1355 Pussihoususaabisti ja turbotuuningmies
99 900 9-3 9-5
99 900 9-3 9-5
Kolinaa tulee myös, jos iskarin alapultti on löysällä. Sit kun on tarpeeks kauan löysällä, niin pultti hakkautuu pilalle ja pitää hommata ehjä tilalle...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01