Kärjettömän sytytyksen säätö virtakynää avuksi käyttäen
Samalla laillahan se sytkämoduli katkoo puolan maata, kuin vanhoissa katkojankärjet. Puolan toimintaperiaate on ihan sama molemmissa. Yleismittaria en ehkä kuitenkaan kytkisi siihen vaan tekisin lampulla. Yleismittari ei välttämättä tykkää siitä jännitepiikistä, minkä siitä puolen miinukselta saa näppärästi.
Niin ja siitä anturista. En näe mitään estettä, etteikö hall-anturi toimisi yhtälailla mateluvauhdissa (hivutetaan jakajaa tai moottoria käsipelissä), kuin auton kierroksillakin. Jos se ei toimisi tuossa tilanteessa, niin miten nämä kärjettömät yleensäkin lähtisivät käyntiin?
Niin ja siitä anturista. En näe mitään estettä, etteikö hall-anturi toimisi yhtälailla mateluvauhdissa (hivutetaan jakajaa tai moottoria käsipelissä), kuin auton kierroksillakin. Jos se ei toimisi tuossa tilanteessa, niin miten nämä kärjettömät yleensäkin lähtisivät käyntiin?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Autoalan koulutuskeskus oy:n moottorialan sähköoppi kirja kertoo tälläistä!Mertmi kirjoitti:Samalla laillahan se sytkämoduli katkoo puolan maata, kuin vanhoissa katkojankärjet. Puolan toimintaperiaate on ihan sama molemmissa. Yleismittaria en ehkä kuitenkaan kytkisi siihen vaan tekisin lampulla. Yleismittari ei välttämättä tykkää siitä jännitepiikistä, minkä siitä puolen miinukselta saa näppärästi.
Niin ja siitä anturista. En näe mitään estettä, etteikö hall-anturi toimisi yhtälailla mateluvauhdissa (hivutetaan jakajaa tai moottoria käsipelissä), kuin auton kierroksillakin. Jos se ei toimisi tuossa tilanteessa, niin miten nämä kärjettömät yleensäkin lähtisivät käyntiin?
Elekroonisten sytytys laitteiden aiheettoman rikkoutumisen välttämiseksi on syytä noudattaa seuraavia ohjeita:
- puolan napoihin 1 ja 15 ei saa kytkeä minkäänlaisia lisälaitteita jota valmistaja ei suosittele
- puolan napaan 1 ei saa kytkeä runkoo,eikä akun jännitteeseen
- puola napaan 1 EI SAA KYTKEÄ KOETUSLAMPPUA
Jos järjestelmässä Hall-tahdistin,eikä ohjaimessa ole lepovirran katkaisua,perusajoitus voidaan tehdä JÄNNITEMITTARILLA!!KOETUS LAMPPUA ei saa käyttää!!!
Jännitemittari kytketään puolan navan 1 ja rungon väliin.
Jos mittari näyttää akun jännitettä katkoja on auki ja jos ei näytä silloin on katkoja kiinni!
Viimeksi muokannut ecopower, Pe Joulu 02, 2005 23:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Mitä muuten satkun korjausopas sanoo tästä hommasta? Joku kirjan omistava voi kurkata, jos siellä olisi kerrottuna.
Löytyykö muuten tuommosta korjausopasta pdf:nä mistään? Paikallisessa Suomalaisessa ei ollut kuin tonnarin kirjoja, ja sellainen jo löytyy. Satkun kirja pitää tilata ja se kestääääää...
Löytyykö muuten tuommosta korjausopasta pdf:nä mistään? Paikallisessa Suomalaisessa ei ollut kuin tonnarin kirjoja, ja sellainen jo löytyy. Satkun kirja pitää tilata ja se kestääääää...
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Huhti 24, 2008 15:24
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kärjettömän sytytyksen säätö virtakynää avuksi käyttäen
Pitää kirjoittaa vanhaan topiciin, kun en mistään löytänyt vinkkejä seuraavaan. Mikä ajoitus pitää allekirjoitukseni mukaisessa saabissa olla? Minkä vauhtipyörän merkin tähtään kytkin kopassa olevan merkin kohdalle storobon välähtäessä? Strobo löytyy, mutta ei tietoa miten sytkä säädetään. Tyhjäkäynnillä, pitääkö joku alipaineletku irroittaa?
Saab 900i 2.0 16V -92 3D Combicoupe
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23978
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Kärjettömän sytytyksen säätö virtakynää avuksi käyttäen
alipaine letku irti 14 astetta tyhjäkäynnillä kertoo bentleyn kirja
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Huhti 24, 2008 15:24
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kärjettömän sytytyksen säätö virtakynää avuksi käyttäen
Pukkia odotellessa sen verran asiaa tutkin, että eipä tuossa versiossa ole lainkaan alipaineletkua virranjakajalla. Ei siis ole edes sitä alipainekello mokkulaa jakajan kyljessä. Pitääköhän jostain muualta nyppästä letku irti? Käy ja kukkuu kuitenkin. Kesään taitanee säädöt mennä, kun ei ole lämmintä paikkaa missä ährätä tota.nalleolut kirjoitti:alipaine letku irti 14 astetta tyhjäkäynnillä kertoo bentleyn kirja
Saab 900i 2.0 16V -92 3D Combicoupe
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Huhti 24, 2008 15:24
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kärjettömän sytytyksen säätö virtakynää avuksi käyttäen
Mimmi kirjoitti:Sinulla ei ole jakajasa mitään säätöä, joten älä edes yritä.
Sytkä saa impulssitiedon kampiakselin asentoanturilta.
Katoppas. Tätä se sitten on, kun kiisselillä tulee enimmäkseen kurvailtua. Elikkäs tossa saabissa on se paljon puhuttu hall anturi. Säästyipä sytkän roplaaminen sitten. Arvoin vain, että onko sytkä ihan kohdillaan, kun kiertäminen meinaa loppua 3500 rpm vaihde päällä kiihdyttäessä. Startissakin kone pyörii varmaan 3 kertaa ympäri ennenkuin starttaa. Sytkää nyt en sitten ainakaan säädä. Noh kuten jo tokasin niin onneksi käy ja kukkuu. Kiitos vastauksesta
Saab 900i 2.0 16V -92 3D Combicoupe
Re: Kärjettömän sytytyksen säätö virtakynää avuksi käyttäen
Lisää kysymystä vanhaan aiheeseen.
Mikähän on sytytysennakko moottori sammutettuna 8-venttiilisessä vuosimallin -88 kaasarikoneessa.
Mikähän on sytytysennakko moottori sammutettuna 8-venttiilisessä vuosimallin -88 kaasarikoneessa.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7555
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Kärjettömän sytytyksen säätö virtakynää avuksi käyttäen
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Kärjettömän sytytyksen säätö virtakynää avuksi käyttäen
Ko. korjaamokäsikirjassa ilmoitettu ennakko on moottori käynnissä. Lienee siis eri moottori sammuksissa säädettynä. Onko jollakin siis tietoa tuosta ennakosta moottori sammutettuna.
Re: Kärjettömän sytytyksen säätö virtakynää avuksi käyttäen
Milläs olette ysiysissä (h-moottori) pyörittäneet moottoria? Ei tunnu mikääb avain mahtuvan kampuran ja tulipellin väliin. Saisikohan vauhtipyörän päädystä jollain konstilla?
-84 99 GL, -96 ng 900 s, Opel Ampera -12. Edellieset: Fiat Brava s -96, Opel Kadett 2d Sedan -71, -85 og 900i 2d sedan, -89 og 900 16i Combi #6347
-
- "Viggen"
- Viestit: 525
- Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 10:49
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Kärjettömän sytytyksen säätö virtakynää avuksi käyttäen
Ihan olen nelonen päällä työntämällä nytkytellyt.
SAAB 95 73 KA, SAAB 96 78 KE, SAAB 99 78 5D COMBI COUPE GL SUPER (AC) MR,SAAB 99 78 3D COMBI COUPE TURBO KE, KR SAAB 9-5 ttid NG vector KA,SAAB 9-5 wag 2.0 biopower KA